auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Alto: spanningsregelaar/koolborstelhouder reviseren

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: F8B 3cil. 796 cc

Ik heb het volgende probleem. Mijn dynamo laadt niet meer bij en na demontage van de complete dynamo kwam ik er achter, dat er van de koolborstels weinig meer over is. Optie is een 2e hands met alle risico's van dien (al de 2e dynamo in 1 jaar tijd). Daarna heb ik contact opgenomen met de plaatselijke Suzuki dealer. Een losse regelaar/borstelhouder wordt niet geleverd;wel een complete dynamo. Het is mogelijk om de borstels voorzichtig te demonteren. Ik ben van plan om er nieuwe koolborstels in te zetten. Wie heeft een idee,waar losse koolborstels verkrijgbaar zijn? Na diverse databases van onderdelenhuis en plentyparts doorgenomen te hebben, waren er wel koolborstels leverbaar voor een Excelsior stofzuiger ,die qua maatvoering dicht in de buurt kwamen. Helaas worden deze niet meer geleverd. Wie weet meer te vertellen over deze dynamo te reviseren?

Groeten Willem

Geplaatst door

astination (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga eens langs bij een bedrijf die dynamo's en startmotoren reviseerd. Koolborsteltjes kun je vrij eenvoudig vijlen tot de juiste maat. Je moet ze wel solderen ,hoop dat je daar de spullen voor hebt,met een klein soldeerboutje lukt het namelijk niet.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet alleen koolborstels, ook het anker is aan slijtage onderhevig. Het anker is dat deel waar de koolborstels over heen glijden. Eigelijk is het net anders om. De koolborstels zitten stijf in het huis en het anker draait rond. In het begin is dit contaktvlak vlak, maar door slijtage loopt ook dit koper door de jaren heen zijn originele vorm kwijt. De buiten kanten zullen eerder slijten dan de binnenkant, dus het vlak loopt zeg maar bol. Als er nu nieuwe koolborstels worden geplaatst, deze zijn nog wel vlak, maar hou je een heel klein contaktvlak over......

[b]Kort samengevat:[/b] Je raakt hiermee van de regen in de drup, uiteindelijk wordt het alsnog een ruildynamo.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.