close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: Start niet meer (volle accu)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo,

Na een weekje stil te hebben gestaan start mijn alto niet meer. De accu is vol en de startmotor giert er dus ook lekker op los.

Tijdens mijn eerste twee pogingen om de moter te starten merkte ik kleine "oversla" momentjes (fractie van een seconde). Daarmee bedoel ik het zelfde effect als je de moter probeert te starten als het al loopt. Dus het leek erop dat de motor wel probeerde te ontsteken maar meteen weer afsloeg tijdens het starten. In mijn laatste pogingen treed dit helaas niet meer op. Er komt ook een gasachtige lucht uit de uitlaat (verzopen?). Nu herinner ik me wel mijn laatste rit: Van geparkeerd voor op straat de oprit op.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Vocht ergens?
Ik ben wel technisch maar niet op het gebied van auto's dus kan iemand mij een aantal stappen beschrijven die ik zou kunnen uitvoeren? Bougies testen of zo? Zonder bougies erin de motor starten om vocht uit de cilinders te blazen (ik verzin maar wat)? Rotorkapje eraf halen en ergens op controleren?

Geplaatst door

suzuki_alto_user (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon doorstarten of aan slepen de klepstoters zitten vol olie en bedienen de kleppen niet , komt veel voor als de auto even is gestart en weer is uitgezet
succes verzekerd gr jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Jan,

Bedankt voor je snelle antwoord ik ga het vanavond meteen proberen. Hoe lang zou het ongeveer moeten duren? Kan de startmoter daarbij oververhitten? Ik heb gisteren namenlijk nog twee keer ongeveer 20 secs achter elkaar de startmoter laten draaien en toen gebeurde er ook niets.
Helpt het nog als ik een spuitbus met quickstart of iets dergelijks gebruik?

Moet ik tijdens het starten het gas vol intrappen of nu juist dicht laten?

plankgas gaat het beste en gewoon doorstarten
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Jan,

Doorgestart(plank gas) totdat de accu uiteindelijk bijan leeg was. Daarna maar een bougie eruit gehaald (op het motoblok gelegd en daarna nog eens gestart) of er uberhaupt nog wel een vonk was maar nee. Nu kan het van alles zijn. kabels, bobine, rotor(kapje) etc.
Suzuki mobiliteitsservice maar gebeld en die hebben hem weggesleept naar mijn suzuki dealer.
Wordt vervolgd...........

En? wat zei de suzuki dealer??

Mercury 0
badge

14 jaar

Volgens de dealer sloeg de verdelerkap door. Ze hebben de verdelerkap, rotor en gelijk ook maar de bougies vervangen.

Zal wel vocht in gezeten hebben. Als het echt aan het verslijten was geweest zou het eerst moeilijker gaan rijden (stotteren, inhouden etc) maar de auto reed prima totdat het een week had stil gestaan.

Kosten: 110 euro.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.