Hallo,
mijn auto maakt een irritant geluid wat je meestal bij een kapotte wiellager hoort
nou heb ik vandaag een nieuwe wiellager er in gezet en heb ik het geluid nog steeds.
geluid(gezoem) hoor je bij accerlatie heel zacht en steeds harder bij hogere snelheid.
als ik bocht neem naar links waardoor de krachten op de rechterkant vallen hoor ik niks meer.
ook als ik een wijde bocht naar links neem en rustig rem hoor je gebonk.
zijn het de homokineten?
mvg, Menno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Menno,niet direct een oplossing maar ik heb het zelfde probleem,alleen jij hebt het beter verwoord.
Inderdaad heel moeilijk te localiseren,ik denk ook aan voorwiellager of homokineet.
Ik ga vanmiddag naar een Doe hetzelf garage om auto op de brug te zetten en goed te controleren
Als ik iets gevonden heb zet ik het op de site dus kijk vanavond even
Hey, ik had 2 dagen geleden een nieuwe aandrijfas bij de sloop gehaald en erop gezet
niet helemaal nieuw maar hij zag en voelde goed aan.
maar het geluid blijft komen nu denk ik dat het gezoem van de differentieel komt
en die gebonk komt waarschijnlijk door de fusee kogel omdat ik speling voelde.
ik hoop dat je hier misschien ook wat aan hebt. ik hoor wel van je
groeten, Menno
14 jaar
zo dr zijn niet veel mensen op deze website zeg
ook weinig posts.
achja dan maar naar een andere website om mijn probleem te verhelpen
14 jaar
En welke site is dat dan wel?
Mijn "geluid"heb ik kunnen vinden,een rot voorwiellager.
Dit in combinatie met een aandrijfas met iets speling geeft zo'n moeilijk te localiseren geluid dat je uiteindelijk denkt aan een zijlager van pion en kroonwiel.
Het is een heel ander geluid dan je verwacht van een voorwiellager maar door de speling op de
aandrijfas koppeling gaat deze radiaal op en neer hetgeen lijkt op een soort bonken.
Succes met jou "geluid"
Rob
14 jaar
Hallo Menno. De beste manier om een wiellager te testen is , hef de wagen op en houdt met een hand de veer vast en geef met de andere hand het wiel een slinger . Vergelijk des noods links met rechts. Met lopende motor rammelt er zoveel mee, dat het moeilijker wordt om het defecte lager te vinden. Er zitten toch geen gecupte banden op je wagen neem ik aan?. Je zal niet de eerste zijn de dit voor lager geluid verslijt. Homokineten kraken als deze versleten zijn. Succes Jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar