close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: Suzuki Swift slaat ineens niet meer aan

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 injectie.

Ik heb een probleem met een suzuki swift uit 93 (3 cylinder).

Ik had een ritje gemaakt en er was niets aan de hand. Een uurtje stil gestaan (geparkeerd) en toen ik weg wilde gaan wel deed ie het niet meer.
De startmotor draait wel rond, maar de motor slaat niet aan.

Wat heb ik inmiddels allemaal getest:

De bougies allemaal er uit gehad en getest of ik vonk had. Vonk was goed.
Luchtfilter verwijderd en de injectie bekeken. Kwam netjes benzine uit, dus ook brandstof aanwezig.
Bougiekabels gecontroleerd op weerstand waardes. In orde.
Accu volledig opnieuw opgeladen met acculader. Geen verschil.
Luchtspleet pickup-spoel en tandwiel. ca. 0,2mm ook goed.
Ik heb nog speciale startspray geprobeerd (moet je sprayen in luchtfilter) helpt niet.
Starten met labdasonde stekker los lukt ook niet.
Koelvloeistof peil geinspecteerd, iets te weinig en bijgevuld; helpt niet.
Zekering geplaatst om storingscodes uit te lezen, geen storingscodes; tenminste alleen 12, maar dat is dus niets.

Wat heb ik allemaal vervangen:
Bougies,
Verdeelkap
en Rotor.

Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad. Zeer frustrerend, het draait rap rond, benzine en vonk aanwezig, waarom start
dat ding niet...

Alle tips worden zeer gewaardeerd!

Geplaatst door

pkfpeters (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Compressie? De eerste 3 cilinders kwam koolvorming op de klepgeleider voor zodat de kleppen niet goed funcioneerde. Dit was vooral met korte stukjes ik zou dus compressie meten.

Highway 670
badge

14 jaar

Inmiddels had ik ook nog maar is de ontsteking verder nagelopen. Hieruit kwam naar voren dat de rotor niet goed stond als de eerste cilinder in BDP staat.
Vervolgens maar het hele ontstekingshuis losgemaakt om de boel verder te inspecteren. Wat blijkt, de twee groefjes kwamen niet overeen. Op de een of andere manier was dus de krukas verdraait ten opzichten van de oorspronkelijke stand. Ik heb toen de distributiekap losgemaakt om te kijken of daar iets aan de hand was. Daar ontdekte ik echter wel een vervelend probleem. De distributieriem was erg versleten en miste ca 7 tanden. Deze moet dus waarschijnlijk doorgeschoten zijn waardoor de ontsteking ook volledig verkeerd kwam te staan. Ik hoop dat er niet te veel schade is ontstaan. Ik laat deze week de distributieriem vervangen, want dat vind ik zelf net even te veel werk (zonder werkplaats). Hopelijk loopt ie dan weer goed en heb ik geen schade opgelopen.

Zodra ik weet hoe het afgelopen is zal ik het hier ook even plaatsen.

pkfpeters 0

14 jaar

De distributieriem is vervangen en ja hoor, hij doet het weer!
Gelukkig ook geen verdere schade gevonden.

Toezicht nog bedankt voor de tip, dat had overigens ook heel
goed het probleem kunnen zijn.

pkfpeters 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.