wie o wie heeft de kennis om mij te vertellen, waarom mijn swift koud perfect start,op bedrijfs temperatuur komt, of een ritje maakt van 3 km (of hij dan geheel warm is weet ik eigenlijk niet)
en dan vervolgens niet of bijna niet aan te krijgen is. stationair loopt ie dan prima> bij gas geven komt hij op toeren en dan gas los en valt uit. soms is hij daarna te starten en soms ook weer niet of heeeeel moeilijk.
ik rijd van mijn huis naar de AH om boodschappen te doen, ritje van 2/3km, kom terug en is niet meer aan te krijgen. of na 20x de sleutel heen en weer te doen hem toch nog aan krijgt.
vonk is altijd aan wezig, heb de verdelerkap, rotor, grond plaat met alle toebehoren dat in de nokkenas gaat geheel vervangen met een sloop versie.
na het uitvallen is er naar mijn weten/testen altijd vonk.
luchtfilter kap eraf starten geen injectie (singlepoint)
slang van de benzine toevoer > flinke straal benzine
niks uit de injector. maar stationair loopt die perfect als die koud is. lees verhaal hierboven
im getting nuts!
wie kan mij helpen, persoonlijk denk ik aan een injector die hapert> lijkt me stug anders rijd hij toch soms niet zo opperbest?
zou het dan de ECu moeten zijn?
alvast mijn grote dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al eens een keer laten uitlezen? Misschien geeft dat meer duidelijkheid welk onderdeel onderzocht moet worden.
Kan ook een toerental sensor (krukas positie sensor) zijn, die warm(er) moeilijk doet bij lage toerentallen.
Misschien als test een keer 3 kilometer rijden, dan proberen te starten.
Indien het probleem zich dan voordoet, wat gebeurt er bij aanduwen/aantrekken?
Heb je vonk als de motor weigert aan te slaan?
Vonk is altijd aanwezig . Auto is nog niet uitgelezen .
Luchtfilter kap eraf en hij spuit niks in .slang los van aanvoer pomp en een dikke straal benzine
Beetje remreiniger of ander goedje en hij loopt meteen
Uiteraard om even te testen
Waar zit de krukas sensor , is dat niet dat ding achter de verdelerkap die hev ik al vervangen zonder resultaat
Mvg
10 jaar
Als je vonk hebt en de motor op remmen reiniger loopt, dan zal de toerental meting wel in orde zijn.
Misschien bedrading van de injector. Als de motor niet wil aanslaan, staat er dan op 1 van de 2 pennen van de injector 12 volt?
Anders eens aan de bedrading rommelen en kijken of dat uitmaakt als de motor loopt.
Het zou kunnen. Maar stationair blijft hij een uur of langer lopen . Geef je gas als de motor op bedrijfstemperafuur is dan lukt dat . Tot het moment als je het gas los laat dan valt ie uit . Koud niet
Rijdend idem dito
Dus ik ga naar de ah. Zet hem uit . En krijg hem of niet gestart ... geen be zine inspuiting dus. Of als ie start valt het kreng uit
Na dat je voor iets moet stoppen met gasgeven. Bocht stop licht... decelereren dus in toeren
Ik hoop dat je me snapt
Gr
10 jaar
Oja me vader heeft het ringetje van de i jector naar de knoppen geholpen. Morgen vroeg haal ik die op
Kun je mij vertellen waar de multimeter op moet staan
En waar ik kan meten want de pinnetjes zitten onder hrt zwarte dekseltje
Al vast bedankt
10 jaar
Auto loopt weer heb de ringetjes van de injector op gehaald. Auto loopt beter dan eerst is sneller qua optrekken. Dit zal komen dat ik de injector een nachtje in remreiniger heb laten liggen.
Alleen het probleem is er nog.
Bij warme motor start hij soms nog steeds niet
En ala ik ga rijden en geen gas geeft valt hij soms uit
Dus ik trek op naar 5 duizend toeren en geef daarna geen gas meer valt hij uit
Doe ik dit zonder te rijden dan blijft hij wel aan
Hij bleef voor het los halen van de injector en het schoonmaken ervan eigen lijk ook niet lopen toen ik gas gaf voor de deur bij ons. Nu valt hij dus alleen nog uit bij gas los laten als ik aan het rijden ben
Daarna is hij weer moeilijk aan te krijgen maar soms gaat hij spontaan aan
Heel raar........
het testen van de injector lukt me niet alleen en weet ook niet precies waar ik moet meten
Help...
Mvg
10 jaar
Hij viel net uit onder het rijden weer het zelfde. Hij viel dus terug in toere in een versnelling maar tot stationair toerental en daarna kab ik weer gas geven.
Soms valt hij echt uit en is dan moeilijk aan te krijgen
Dan start hij weer ineens uit het niks
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar