👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goeden dag,
Het volgende doet zich voor mijn diesel een 1.9 ddis ook wel de 1.9 jtd van alfa en fiat heeft 225000 km zonder problemen gelopen. Bij het regeneren van het roetfilter komt er redelijk veel blauwe rook uit de uitlaat om aan te geven hoeveel. De mensen die achter ons rijden moeten de mistlampen aan zetten. Na ongeveer 10 minuten als regeneren voorbij is stopt de rook ook. Verder loopt motor normaal en er gaan geen lampjes branden. Uitlezen geeft ook geen foutmelding. Je ruikt bij de uitlaat wel een beetje diesel brandstof. Uitlaat is dan ook erg heet je kunt je hand er niet achter houden maar dat zou normaal zijn. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dat roken ? Of is dit ook normaal.
Alvast bedank voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdens het regenereren wordt er diesel na-gespoten , maar dat mag geen extreme rookontwikkeling veroorzaken.
OF er komt teveel diesel in het uitlaatsysteem, OF het roetfilter is defect.
Ik vrees het laatste.
Update tot vorige week heeft de auto normaal gereden. En ging lampje branden p2002 na het gedonder bij mijn vorige diesel ( roetfilter en turbo vervangen enz enz) besloten om roetfilter te verwijderen. Wauw je kent hem niet meer terug meer vermogen en minder brandstof verbruik. Probleem opgelost
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki SX4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar