Suzuki Swift: walmend roetfilter

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3

Hallo ,

Ik bezit een 3,5 jaar oude swift welke gebruikt word als leswagen . Sinds een jaar zie ik als het roetfilter zich regenereerd een behoorlijke rookwolk achter de auto en ik ruik dan een vieze chemische lucht in de auto , de wolk duurt nooit langer dan 1 minuut .
De garage zegt dat dit normaal is terwijl ik hier de eerste 2 jaar geen last van had .

Wat is er aan de hand en wat te doen ?

Mvg. Hans

hamss

Geplaatst door hamss (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1645) PRO, 12 jaar geleden

Misschien was het filter toen niet zo vervuild en nu wel door bijvoorbeeld een slechtere verbranding .
Luchtfilter vervuild , verstuivers slechter , klepspeling niet goed , egr vervuild enz. enz.

hamss (0), 12 jaar geleden

Dank aan kaleido 1 ,
Toch vreemd deze vervuiling daar de auto door de garage wordt onderhouden en zij zeggen dat alles normaal is , zij kunnen immers geld verdienen aan het schoonmaken van de vervuiling .

Ik heb nog een vraag en stel deze in een volgend topic

Hans

kaleido 1 (1645) PRO, 12 jaar geleden

Wat hebben ze precies gedaan dan?

hamss (0), 12 jaar geleden

Zoals ik al schreef , zij zeggen dat het normaal is dus zij hebben niets gedaan .

Ik denk dat de rookwolk te maken heeft met een onvolledige verbranding van de roetdeeltjes .

Hans

hamss (0), 11 jaar geleden

Terugkomend op deze vraag , het regenereren van het roetfilter wordt erger , soms wel 5 keer op 1 dag ook bij lage snelheden . Dus weer naar de garage maar zij kunnen er niets aan doen .

Is het mogelijk om dat roetfilter te demonteren zodat ik er geen last meer van heb ?

Hans

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik weet niet of suzuki met een 5e injector werk om extra brandstof in te spuiten voor het roetfilter voor de regeneratieproces zoja misschien blijft deze openstaan door vervuiling.
Reeds bij een Renault meegemaakt.

hamss (0), 11 jaar geleden

Ik neem toch aan dat de garage hiervan op de hoogte is .
Is een injector hetzelfde als een sproeier ?

Blijft de vraag of het mogelijk is om dat filter te demonteren , en is dat dan prijzig ?

Hans

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Je zegt dat je 2 jaar geleden hier nog geen last van had. Zit er een verband met het lessen in nieuwe stijl? Dat werd 2 jaar geleden nog niet gedaan denk ik...

hamss (0), 11 jaar geleden

Nee , geen verandering in rijstijl

Hans

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Naar mijn weten is dat niet mogelijk.
Omdat de software aangepast moet worden ivm div sensoren en componenten die dan uitgeprogrammeerd moeten worden. .

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Google is je beste vriend. Bijna iedereen die zich "tuner" noemt, wil dat filter wel voor je uitprogrammeren.
Met een beetje mazzel kan je 12-jarige buurjongen het zelfs, daar zijn programma's voor.
Het einige wat je niet weet is of er later problemen (kunnen) komen, bijvoorbeeld foucodes, waardoor je niet meer door de APK komt.

hamss (0), 11 jaar geleden

De garage heeft een regeneratie opgewekt en het probleem is hierdoor verminderd maar begint weer terug te komen .

Nu las ik op internet dat zo'n regeneratie niet zo goed is . Ook zag ik dat er een reinigingsvloeistof bestaat ( JLM ) , welke je toevoegd aan de diesel .

Is dit aan te raden of moet ik dat niet doen ?

Groet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.