Hallo,
Bij het plaatsen van een moerslotje op de velgen van m'n Swift heb ik de moer dolgedraaid.
Ik krijg hem niet strakker, mar ook niet meer los.
Kan ik zo blijven rijden of moet ik hier wat aan doen.
Ik krijg de moer zelf niet mer los...
Hoe zou dit evt opgelost kunnen worden.
Bedankt, Marz.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
afslijpen en een nieuwe monteren
kost bij de dealer dacht 4 oid
er mee blijven rijden gaat op n gegeven moment je wiel loslopen
[quote=CARS&MOTORS]afslijpen en een nieuwe monteren
kost bij de dealer dacht 4 oid
er mee blijven rijden gaat op n gegeven moment je wiel loslopen[/quote]
Oke, bedankt.
Maar dat zal wel een klus worden dan want de moer valt in de velg.
Hoe gaat dat verder dan... kunnen ze een hele nieuwe moer plaatsen of wordt er een nieuw draadeind gelast ?
... komt dit wel eens vaker voor of ben ik de enige ?
Groet Marz
17 jaar
Hallo marz, je schrijft moer dolgedraaid, maar controleer wel goed de draad van het tapeind.
groet thijs
[quote=matthijs1]Hallo marz, je schrijft moer dolgedraaid, maar controleer wel goed de draad van het tapeind.
groet thijs[/quote]
Hoi, Ik weet inderdaad niet wat is dol gedraaid. Feit is dat ik de moer niet meer van het tapeind krijg afgedraaid. Overweeg van de week maar ff bij een bandenboer langs te gaan om te kijken of zij mij kunnen helpen. Het is net een nieuwe auto dus baal er wel flink van. Kan het zo zijn dat die slotmoeren een ander schoefdraad hebben dan het tapeind van de as van de auto ?
Alvast bedankt.
17 jaar
Ja, in theorie kan dat.
Heb je deze slotmoeren zelf aangeschaft of via de dealer?
17 jaar
Als ze de andere moeren er eerst afhalen en dan met de luchtsleutel de dolle moer losdraaien,en wat trekkracht op de velg uitoefenen komt de moer wel er af.
Hans
Exact mijn gedachte, Hans.
Ff met 2 man samenwerken, dan moet die moer wel loskomen.
17 jaar
moet je als particulier wel een luchttol hebben
[quote=CARS&MOTORS]moet je als particulier wel een luchttol hebben[/quote]
Jerry hij gaat naar een bandenbedrijf.
Hans
[quote=Santa]Ja, in theorie kan dat.
Heb je deze slotmoeren zelf aangeschaft of via de dealer?[/quote]
Hi, heb deze moeren van m'n zwager gekregen, die had ze nog liggen.
Maar als de wiel (en dus de moer) los is gekomen..Draaien ze, als het tapeind dol is gedraaid, nieuw schoefdraaid of kan dat tapeind simpel vervangen worden ?
Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
17 jaar
Ha Marz, het tapeind moet uit de wielnaaf worden geslagen/geperst. Bij sommige auto's kan dit zonder demontage van de naven, maar bij de meeste moet het fuseestuk voor, of de naaf achter worden gedemonteerd voor je het tapeind"bout" kan vernieuwen.
groet thijs
[quote=matthijs1]Ha Marz, het tapeind moet uit de wielnaaf worden geslagen/geperst. Bij sommige auto's kan dit zonder demontage van de naven, maar bij de meeste moet het fuseestuk voor, of de naaf achter worden gedemonteerd voor je het tapeind"bout" kan vernieuwen.
groet thijs[/quote]
...Dus nog een behoorlijke ingreep en dus een dure grap...
Van de week eerst maar eens langs de bandenboer
Iedergeval bedankt.
Gr Marz
17 jaar
Tja, eerst altijd ff kijken wat je doet...
Meten is weten en gissen is missen....ehhhh, doldraaien in dit geval.
Of de draad is verschillend OF de moer is er scheef opgedraaid.
Daarom ook altijd met de hand de moeren er op draaien. Nooit direct met geweld zoals spierkracht of luchtsleutel. In principe moeten zulke moeren er redelijk makkelijk op draaien.
Nou ja, je wiel zul je niet direct verliezen maar je hebt WEL een probleem als nou net de band van DIE velg onderweg lek raakt.....
17 jaar
Moi,
Ik wil alle bandenboeren niet over één kam scheren, maar of de bandenboer nou hét adres is om dit probleem op te lossen? Er is hier nog ergens een topic over doldraaien en bandenboeren....
Groet,
Bert
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar