Hallo,
Als ik ‘s ochtends met mijn auto een stuk ga rijden is er niks aan de hand. Echter als hij eenmaal opgewarmd is, en ik ga er mee rijden begint de tempratuurklok op het dashboard heel raar te springen.
Bij iedere sprong begint de auto te schokken en valt soms zelfs uit. Dan moet ik hem 10min uit laten staan en dan start hij weer.
Ik denk zelf dat het iets met het benzinefilter of iets te maken heeft. Ik heb totaal geen verstand van autos dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je totaal geen verstand van auto`s hebt, lijkt het mij niet handig om hier informatie te vergaren....
Je kunt immers zelf niets ondernemen.
Het lijkt mij het beste om een goede garage te zoeken.
Bedankt voor je antwoord maar hier heb ik niet veel aan. Als ik weet wat het kan zijn, dan kan ik daar we meer informatie over opzoeken of in en nabij de omgeving vragen. Dus gelieve iets te plaatsen waar ik wat aan heb. Bedankt.
6 jaar
Oke, in dat geval stel ik voor om de auto eerst eens uit te lezen en zien of er ook foutcodes opgeslagen zijn...
aan de hand van die foutcodes verder kijken en de oorzaak oplossen.
Is het een 1S-L (1S-LU) als motorcode of 1S-iLU eerste is carb tweede is injectie.
Motorinhoud van 1900cc zal wel 1832cc moeten zijn .
En uitlezen gezien jaartal zal ook niet veel info geven .
Ik zou het eerst eens in het elektrische gaan zoeken omdat de meter niet direct gekoppeld staat aan het inhouden .
Misschien een gezamelijke voeding die wegvalt of bobine die vervelend doet door opwarming.
Maar dit zal voor jouw abracadabra zijn dus zul je toch zoals hans4040 zegt een 2e persoon inschakelen mischien is er iemand in de buurt die je wilt helpen .
Maar een beetje huiswerk kan geen kwaad .
succes
Bedankt voor je bericht. Ik heb nagekeken en de motorcode is 1S-L. En de cilinderinhoud is inderdaad 1832cc. Buiten dat denk ik dat het ook kan zijn omdat ik de tank laatst heel ver opgereden heb, en omdat hij een tijd stil heeft gestaan er vuil in de motor is gekomen. Ik ga dus een poging doen om het benzinefilter te laten vervangen en nog wat andere dingen te proberen.
Ik heb een 2e persoon ingeschakeld die mij gaat helpen. Ik zal het meenemen als ik er naar ga kijken.
6 jaar
In twijfelachtige zaken zoals met deze auto zorg ik eerst dat de basiszaken goed zijn .
Dus zeker ook de componenten die regelmatig onderhouden moeten worden dus een brandstoffilter kan zeker geen kwaad en bougie's etc ook niet .
Zo, na eens grondig te onderzoeken met mijn compagnon zijn we tot de conclusie gekomen dat de koelvloeistof heel bruin en troebel was. Na deze vervangen te hebben liep de auto weer soepel zonder te schokken. Echter is er nog een probleem opgedoken. De automatische choke gaat niet uit en blijft dus continu hoog in de toeren lopen, zelfs als hij warm is. (ANWB monteur heeft dit bevestigd). Dus de auto word daar nu op nagekeken maar verder is er niks ernstigs aan de hand. Dus eigenlijk is het probleem zo goed als opgelost.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar