close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota CAMRY 1.8 LIFTBACK DX: Ontsteking afstellen

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1SL, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Hallo,

Reeds heb ik een nieuwe ontsteking in de auto geplaatst. Echter kreeg ik te horen dat deze nog “afgesteld” moesten worden.

Zou iemand mij hier meer informatie over kunnen geven en mij kunnen vertellen hoe ik dit doe? (Auto start niet door)

Ik hoor het graag,
Finley

Geplaatst door

Finley98 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het afstellen moet met een stroboscoop. Het merkteken voor het aftellen is te vinden op de krukaspoelie en de gradenboog staat op het motorblok boven de poelie. Voor loodvrije benzine moet de ontsteking met losgenomen en afgedopte vacuumleiding bij 650 t/min. op 8 graden voor het bovenste dode punt staan. Bij loodhoudende benzine op 10 graden.
Of dit de oorzaak is van het niet starten is maar de vraag. Ontsteking moet dan wel erg mis staan.
Je kan een basis afstelling verkrijgen door, bij stilstaande motor, de merktekens op de krukaspoelie op 8 of 10 graden te zetten. Wel zorgen dat dan de 1e cilinder op ontsteken staat. Dan de verdeelkap er even af en kijken of je daar een kerfje in de rand kan vinden. Dan het ontstekingshuis iets lossen en draaien tot de rotor in lijn met het kerfje staat. Bij gebrek aan een kerfje de rotor naar de uitgang van de kabel van de 1 cilinder laten wijzen.

vr.gr. Theo

Kunt u vertellen of u vonk heeft, dat is het eerste vereisde.
de juiste speling tussen de puntjes aanhouden en beslist vetvrije puntjes 9 om inbranden te voorkomen
Klein beetje vet op tet stukje kunstof wat de nokken van de as raakt, om punten te openenen.
volgorde is 1 3 4 2 .
Torn de motor tot het merkpunt van de poelie gelijk staat met merkteken op motor.
Kijk dan of de rotor naar cilinder 1 wijst , is dit niet zo torn hem 1 keer extra rond.
Rotor moet dan naar cilinder 1 wijzen .
op het volgende merkteken moet kontaktpuntje opengaan
als dit klopt moet u kunnen starten staat hierboven hoe.
Met het stuk van Theo en dit erbij moet het helemaal lukken

Mvg Johan

Johan,

Op zich goede aanvulling maar deze wagen heeft volgens mijn gegevens een elektronische ontsteking dus geen contactpuntjes. Ook is het de vraag of de nieuwe ontsteking met de rotor in dezelfde richting als de oude stond is geplaatst.



vr.gr. Theo

Ik ga morgen even rond vragen of iemand mij er mee kan helpen. Ik heb namelijk geen ohmmeter of stroboscoop. Ik heb niet zo heel veel ervaring met auto's. Ik heb wel een filmpje toegevoegd van de verdeelkap en wat hij nu doet. De accu is echter wel bijna leeg dus die moet nog wat opgeladen worden.

[yt]https://youtu.be/kC7QDUqoszI[/yt]

Finley98 0

6 jaar

Er moet ook zoals Theo beschrijft een streepje op de metalen behuizing staan, daar moet de rotor heenwijzen als de poelie op merkteken staat.
Theo ik heb er een gehad met puntjes, dit is idd een elec ontsteking , doch met hetgeen van beide moet deze auto lopen willen. de juiste rotorstand word al omschreven hoe het moet

Ik vraag me af waarom de ontsteking is vervangen. Ook ben ik erg benieuwd of er nu wel een vonk is.



vr.gr. Theo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.