close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Starlet: auto pakt niet op bij gasgeven op "choke

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2E-E

Normaal ben ik zelf vrij goed in staat een Toyota probleem op te lossen. Nu vraag ik aan jullie om ook eens na te denken wat de oorzaak kan zijn van het volgende probleem.

De Starlet (met injectiemotor) slaat altijd direct aan en loopt dan ook verhoogd toerental. Echter als ik direct gas geef, hoe gering dan ook lijkt het net of de motor verzuipt, d.w.z. hij pakt helemaal niet op met onbelaste motor.

Dit probleem begon afgelopen winter, waar het slecht oppakken resulteerde in een auto welke alleen stationair liep. Vervangen zijn toen de bougie's, de temp sensor voor de ECU ( deze was daadwerkelijk stuk ) en het brandstoffilter. Het gasklephuis en chokedeel inlaat zijn toen grondig gereinigd. Gecontroleerd zijn de elektrische waarden van alle sensors en de gasklephuisschakelaar is opnieuw afgesteld volgens de norm van Toyota. De benzinedruk is ook gecontroleerd en deze bleek zelfs een tikkeltje hoger als de normwaarde van Toyota. Klepspeling is goed en de distributieriem staat korrekt.

Het euvel is verholpen door grote hoeveelheden injector-reiniger.

De auto is sinds dien vreemd in het gasgeven, je geeft een beetje gas de motor pakt in beginsel slecht op en gaat er opeens als een raket ervan door. Dit heeft een nogal "sportief" rijgedrag tot gevolg.

De auto wordt bereden door mijn vader, welke er bitter weinig gebruik van maakt ( nog geen 2000 km/jaar ).

Nu moest ik die auto laatst lenen en viel me op dat het eigenlijke probleem, het weigeren op te pakken als de auto op "choke" loopt weer steeds erger wordt. En dat belooft wat voor komende winter.

Als de auto eenmaal op temperatuur is, is het probleem van het inhouden weg, maar het vreemd oppakken bij het gasgeven ( het sportief gedrag ) is er dan nog steeds.

Een heel verhaal met zoveel mogelijk informatie.

Wat is er met deze Starlet aan de hand, suggestie's A.U.B.

Geplaatst door

ronnie34 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lees De Storingscodes Maar Eens Uit Door Te1 En E1 Met Elkaar Door Te Verbinden, In Diagnose Stekker Knippercodes Tellen Via Diagnose Lampje.misschien Dat Daar Iets Uit Komt, Succes

GERRIT3631 0
badge

18 jaar

Jammer GERRIT, maar er is geen storingscode aanwezig !

ronnie34 0

18 jaar

Bij een VW met soortgelijke klachten een keer vervuilde verstuivers gehad, even laten testen misschien?

Hansvandorp 0
badge

18 jaar

ik denk dat je het probleem in de injectoren moet zoeken , laten testen / reinigen ?

GERRIT3631 0
badge

18 jaar

Ook kan er koolaansloag op de kleppen zitten waardoor de niet goed afsluiten.
Oorzaak is dat de klephoedjes hard worden.
Schoon maken kan met Forte Gas Treatment aan te laten zuigen.

Marc Bouman 0
badge

18 jaar

Het schijnt dat door de vakantie de input van mensen uit de Toyota en Lexus wereld laag is, toch dank ik de mensen die suggestie's doen.

Aan Marc de vraag of hij goede ervaringen heeft de met Forte toevoegingen. Zelf gebruik ik veel Tunap toevoeging bij de brandstof, maar de auto schijnt er niet op te reageren.

Nog een vraag specifiek voor de Toyota monteurs onder ons. Wie twijfelt er aan de afstelling van de gasklepstandsensor, welke in het handboek is omschreven.
Toelichting is een reactie op een ander probleem met gelijke motor en een monteur (?) van Lexus Sittard die het had over het inleren van de gasklepstand naar de ECU toe. Persoonlijk kan ik van dit verhaal geen letter terug vinden in de dokumentatie van Toyota.

Verder moet ik kwijt dat als de auto eenmaal op temperatuur is, de stationair loop gewoon goed is te noemen.
Als er sprake zou zijn van vervuilde injectors, dan zou vooral dit toch ook problematisch moeten zijn ?

ronnie34 0

18 jaar

Ik zou eerst proberen een compleet gasklephuis over te zetten van een andere of van de sloop, zit toch te denken over de gaskleppositiesensor, maar dan neem je het chokegedeelte ook gelijk mee!

vinnie67 0

18 jaar

Oorzaak is het weinige gebruik, nog geen 2000 km per jaar.

Deze auto moet minstens een paar tankvullingen lang stevig bereden worden, in de eerste tankvulling(en) reiniger erbij.

Een motor moet werken, een zeer rustige rijstijl, of veel te weinig km's per jaar versmerigen injectors etc.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.