mijn auto houdt af en toe in hij rijdt dan op drie cilinders, telkens cilinder 2 loopt niet mee. Dit ondervonden door de bougie dop eraf te trekken. Ik heb de bougie kabel vervangen, zonder resultaat. Vervolgens de verdeler kap vervangen, ook dit helpt niet niet. Het vreemde is echter dat nu ineens cilinder drie af en toe niet mee loopt. Het probleem van inhouden doet zich meestal pas voor na een aantal kilometers rijden , soms pas na 3 km, maar altijd na afstanden van 20 km en meer. Het lopen op drie cilinders is niet constant, vaak stukken van 1 kilometer soms wat langer.Waar moet ik de oorzaak zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof reiniger er door gooien. Lijkt wel of de injectoren niet goed werken cq vervuild zijn.
injector defect, komt vaker voor!
18 jaar
bedankt voor de verwijzing. Ik heb nu inderdaad het vermoeden dat in de injecteurs te vinden is. Ik heb de injecteurs onderling verwisseld en het probleem verhuist mee. Vervolgens heb ik bij een erkend bosch servicedienst de injecteurs laten testen zowel warm als koud bij verschillend toerental, Geen van de injecteurs zou defect zijn hierop alle vier de injecteurs laten reinigen.Terug geplaatst blijft het probleem, wederom de injecteurs onderling verwisseld het probleem verhuisd weer mee. Ik heb ze inmiddels genummerd telkens injecteur 2 die het probleem geeft. Opnieuw contact met de bosch dienst zegt men mij toe dat ze goed getest zijn en dat er echt geen kapot is. Ik twijfel nu daaraan. De auto gaat op drie cilinders lopen telkens die cilinder waar injecteur 2 zich bevind.Dit doet hij pas na 15 km rijden. Houd ik echter het toerental onder de 2500 kan ik veel langer probleemloos rijden. Eenmaal in de hogere toerentallen gereden hebben blijft hij op drie pitten rijden. Als de auto weer afgekoeld is is het probleem weer even weg.
Op de sloop een injecteur kopen om te testen is niet gelukt (nergens te vinden,tot nog toe ook niet via internet met de onderdelen lijn) een nieuwe bestellen duurd lang( 4 á 5 weken levertijd) en is bovendien vrij duur.Is er nog een andere oorzaak aan te wijzen na het lezen van bovenstaand verhaal?????
18 jaar
autolopenie,
het is wel de injector 100% zeker, je kunt dit vrij makkelijk testen doormiddel van een spanningzoeker.
wanneer het probleem zich voor doet de auto alleen op contact zetten en dan boven op de stekker meten je moet nu op beide draden spanning hebben is dit nie het geval dan is deze injector defect.
inwendige onderbreking in de injector bij warmte.
18 jaar
Mijn Avensis met 7A-FE motor (1.8 Leanburn) heeft het ook, bij koude start loopt ie op 3 pitten, na een minuut trekt de 4e weer bij. Heb er nu een flesje Wynn's met BP ultimate in de tank zitten, kijken of het helpt.
Verder werkt ook het mechanisme van de benzinedruk regelaar al ruim een jaar niet goed kwam ik pas achter. Ik vond de auto al zo tam. dacht dat het het type blok was. Maar het mechanisme heeft nooit goed gezeten en is daardoor niet goed meer. Vandaag heel even met werken geheel gereden maar door slijtage is het weer buiten werking. Wereld van verschil, vooral hoog in toeren! Auto is dan veel sterker!
18 jaar
Probleem bij mijn Avensis is bekend... het is een klep van cilinder 1 die niet afsluit bij koude motor waardoor compressieverlies optreedt. En zo nu en dan ook als ie warm is maar dan mist ie bijvoorbeeld 1 slag. Dealer had het nog nooit meegemaakt. Garantie is net voorbij maar misschien kunnen we tot elkaar komen.
18 jaar
Het is zeker te weten een injector, dit is een bekend probleem bij de 7a-fe motoren.
Ik heb er zelf ook al twee kapot gehad en die kloemelen kosten 200,- euro's p/s
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar