Toyota Avensis: Avensis D4D: versnellingspook springt uit vijfde!!

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 D4D

Hoi allemaal,
Vandaag zijn wij met de Avensis 2.0 D4D (105000Km) naar Dinant gereden, plots , terwijl ik in vijfde reed aan 80/u schoot de versnellingspook uit 5de vitesse en kwam in de neutraal te staan.
Eerste gedacht was "ik heb de pook er misschien niet goed ingeduwd doch.....niets is minder waar.
Telkens in vijfde komt de pook na even terug in neutraal te staan, heel vervelend natuurlijk!

Voorheen stelde ik al vast dat , wanneer men in vijfde rijdt, de versnellingspook naar voor en achteren beweegt bij loslaten van het gaspedaal en bij gas geven.
Gelukkig ben ik nog in garantie dus weeral naar de garage....
Ik ben altijd bijna Toyota "FREAK" geweest doch stel vast dat de Europese modellen blijkbaar toch wel vaak mankementen vertonen. Bij mij is reeds in garantie de koppeling en vliegwiel vervangen (koppeling ging zwaar-95000Km). ook de koplampen Xenon werden vervangen (condens) en nu dit weer....
Ik rij ontzettend graag met deze zuinige wagen doch begin me zorgen te maken als mijn garantie binnen een dik jaar vervalt....Wat kan ik nog allemaal verwachten?? Vroeger stond Toyota toch voor betrouwbaarheid en degelijkheid? Ook buiten de garantieperiode....

Vr. groeten,
Walter. (Belgie)

Walter11911

Geplaatst door Walter11911 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Japan (0), 16 jaar geleden

Helemaal met je eens Walter. In deze tijden van werkloosheid, en waar de grote multinationals meestal hun toevlucht zoeken in de lage loonlanden om de loonkosten spectaculair te drukken (Tsjechië, China) zijn het toch vaak Japanse merken die massaal investeren in Europese fabrieken. Helaas heeft dit ook zijn invloed op de fabricagekwaliteit. Heb nu mijn vierde toyota. Mijn eerste was een Carina II (model '88) 1.6 Xl van 13 jaar oud. buiten enkele slijtage onderdelen, nooit probs gehad, auto had 300.000 gereden, toen gestolen voor mijn deur:) Daarna Carina E (made in Engeland) Deze kwaliteit was al heel wat minder, motor draaide helemaal anders, en er zaten andere onderdelen in dan in de Japanse versie, terwijl het blok zogezegd het zelfde was. Hopelijk gaat deze tendens snel voorbij............... Europenaniseren is lang niet zo goed...............;)

tarabeest (0) PRO, 16 jaar geleden

Klopt als een bus, in europa kunnen ze gewoon geen auto's bouwen.
Of mischien wel bouwen maar niet de goede matrialen maken wat in japan wel lukt.

Japan (0), 16 jaar geleden

Het ligt hem ook aan de keuze van onderdelen die een fabrikant moet maken. Een Jap, geproduceerd in Europa, moet een bepaald percentage onderdelen van europese makelijk aan boord hebben, en hier wringt het schoentje.... Een merk als Valeo, kan zich in kwaliteit NOOIT meten met DENSO, dit verschil heb ik in de praktijk al duidelijk ondervonden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.