Heb enige tijd gelden een Avensis station 1.8 1999 (1998) gekocht.
probleem 1:
Ik vind dat bij lagesnelheden zoals file rijden de auto "hobbeld". Ik weet niet dit anders te omschrijven. Dit is ook het geval wanneer met de koppeling ingetraopt rolt. Het lijkt dat er ondanks een dat je op een asfaltweg rijd er toch aardig wat kuiltjes inzitten. Ik rijd deze weg ook nogwel eens in een fiatje 500 deze hobbeld minder dan die zware stationwagon?? Bij hogere snelheden (> 50 / 60 Km) merk je niets. Alleen rond de 110 km een heel lichte trilling in het stuur, dermate licht dat het niet hinderlijk is. De banden zijn door de dealer bij aanschaf vervangen door nieuwe Roadhog banden,
Probleem 2
Bij het rijden op klinker weggetjes vind ik dat er bij de voorwiel ophanging "iets" behoorlijk klappert. Het is hoorbaar en ook enigzins voelbaar.
Hier heeft de dealer naar gekeken, ze denken dat het wordt veroozaakt bij het punt waar de stuurstang door het chassis gaat en ze vonden dat dat punt nogals "droog" was en ze hebben de boel daar flink ingevet. Verder hebben ze naar aanleiding hiervan de motorsteunenbekeken, en opnieuw de bouten hiervan aangetrokken, verder was niets afwijkends aan gevonden. Het klapperen is echter maginaal minder. Alle bij elkaar is de wegligging van de auto wel goed.
Iemand enig idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn en of er misschien een samenhang is.
De auto rijdt verder prima en de Toyota dealer is tot nu toe absoluut bereid geweest de geconstateerde problemen onder garantie zonder mokken of morren te verhelpen. Maar ik heb wel gemerkt dat je ze af en toe een een beetje opweg moet helpen in de goede richting.
Groeten Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
erik hobbelen bij lagen snelheid zit heel vaak in de banden dan zit daar een hobbel of slag in dus je zult ze daarop moeten controleren.
groetjes jan.
En even de schokbrekers laten controleren. In de buurt is doorgaans een bedrijf te vinden dat dit gratis doet. Dan heb je een indicatie. Breng wel eerst alle banden op de juiste druk.
18 jaar
wat betreft trillen en hobbelen, gooi die roadhog gevallen maar in de kliko, en laat der 4 merkbandjes onder monteren.
roadhog is een low budget band, verwacht er niet te veel van..
Bedankt voor jullie antwoorden.
Gisteren heb ik voor het eerst wat meer kilometers aaneen gereden met deze auto.
Tja het wordt nu wel duidelijk waarom Continental deze banden niet onder hun eigennaam verkoopt maar onder de merknaam Roadhog.
Met de wegligging is tot nu niks mis maar het comfort van deze banden laat sterk te wensen over zullen we maar zeggen.
Deze banden zijn er door de dealer onder gezet omdat de banden die erzonder zaten behoorlijk versleten waren. De proefrit heb ik
met de oude banden gereden en ik kan mij inderdaad niet herrinneren dat de auto toen ook zo hobbelde.
Zodra ik in de buurt van Delft een goed adresheb gevonden om die schokbrekers te laten testen en tijd heb zal ik dat ook eens laten doen.
Maar goed, zodra de oude sok weer wat voller zit maar een set andere banden eronder laten zetten.
Heeft er iemand suggesties voor een fatsoenlijke merk/type band voor een auto als dit?
Die Avensis station is een gezins auto en wordt ook op die manier gebruikt, die banden hoeven dus geen "race prestaties" te kunnen leveren.
Groeten Erik
18 jaar
een bandje nemen van een gerenomeerd merk, b.v good year , pirelli , kleber, continentol of dunlop etc etc..
banden heb je in alle geuren en smaken...en de een zal zeggen die is beter...daar in tegen zal een ander weer zeggen nee hoor, ik heb liever die..
ga naar een goede onafhankelijke bandenboer...deze kan je daarin wel adviseren.
overigens roadhog is geen b merk van continental, roadhog word veelal verkocht bij de fastfitter....kost inkoop geen dr...
het merk semprit is een merk is wel van conti, overigens ook niks mee maar iets goedkoper dan conti zelf.
maar waarom niet terug naar de dealer...en voorleggen om er 4 goede banden om te leggen met eventuele bijbetaling van jouw kant...
de auto voldoet immers niet zoals bij de proefrit bereden.
je staat in je recht als je met deze banden terug gaat...
Bedankt voor je tips Arie,
Ik zal dit inderdaad eens voorleggen aan de dealer en kijken of ze er iets mee willen doen, zoals eerder gemeld is deze Toyota dealer tot nu toe niet onwillig als het om garantie en service verlening gaat. Afgesproken (en vastgelegd) was dat er nieuwe banden onder moesten we hebben het niet gehad over een merk of type maar ik had van een Toyota dealer dan toch wel de toepassing van iets meer kwaliteits materiaal verwacht. Ik koop mijn occasion niet voor niets bij een merk dealer. Jammer dat ze dit dan niet uit eigenbeweging doen of je van te voren de keuze geven voor een beter product.
Zodra ik gelegenheid heb maar ens langsrijden.
Groeten Erik
18 jaar
kijk pc special.......... hoe voordeliger de nieuwe bandjes... hoe groter de winstmarge...!
roadhog wordt bij continental geproduceert en wordt als private label gevoerd. waarschijnlijk vergist @ARIE zich een beetje... maar roadhog is kwalitatief een goed bandje is, is absoluut geen lowbuget band.
paul,
smaken verschillen....... ik hoef die stukken asfalt niet onder mijn eigen auto....
zat overigens mis... roadhog schijnt wel een lowbudget merk te zijn van continental.
overigens wel heel vreemd.... conti bind zich op geen enkele manier aan het merk roadhog..waarschijlijk om dat het zo'n kwalitatief goede band is?
kijk maar eens voor de aardigheid op de site van conti,
ze linken je door naar,
semprit
uni royal
gislaved
als dochtermaatschappij van conti, er wordt geen woord gerept over het merk roadhog. conti zal ze dan wel produceren...maar wil zijn naam er niet aan binden.
@arie, wordt als private label gevoerd, dat zegt helemaal niks over kwaliteit. laat ik zeggen, men betaalt hier niet voor de naam, daar zit metname het verschil..
vergelijk het met eigenmerk produkten uit de buurtsuper. in die trend moet men gaan denken.
naamsbekentheid betaal je nu eenmaal voor....
paul,
als dochtermaatschappij van conti, er wordt geen woord gerept over het merk roadhog. conti zal ze dan wel produceren...maar wil zijn naam er niet aan binden.
quote
dit klopt, het zelfde verhaal met kleber, een nieuw pivate label product wordt in het begin nooit onder een bekende op de markt gezet.. is ook nog nooit anders geweest.
paul,
pc special, als het is gelukt met de banden...en er zitten andere bandjes om....ben ik benieuwd of jouw problemen opgelost zijn..en jouw avensis weer rijdt zoals het hoort.
arie
wat is jou ervaring met roadhog? neem aan dat je spreekt uit ervaring, je bent anders slecht te spreken over dit type band. zijn ze jou slecht bevallen? maar hopen dat je niet zomaar iets roept vanachter een gordijntje. tenminste daar mag de auteur toch wel van uitgaan..
paul,
Arie, volgens mij vergis je je toch lelijk jongen! Roadhog is een prima band waarmee deze auto meer dan goed zal presteren. Ik monteer ze momenteel niet veel meer omdat ik hem toch nog aan de dure kant vind, maar ik heb er heel goeie ervaring mee. Sterker nog, ik heb ze onder mijn camper zitten en geloof me, ze hebben de souplesse van een michelin en dat terwijl ze amper slijten. En ik heb toch al meer dan 20.000km gereden met deze banden terwijl ze nauwelijk slijtage vertonen! Kortom veel band voor weinig geld!
Sytze
ps. dit merk wordt ook veel door multigarages gebruikt omdat ie bij veel automotive leveranciers in het programma zit.
Vindt het "hobbelen" plaats bij een specifiek toerental?
Had zelf eerst firestone firehawks er onder (2.0td station '98), bevielen prima. Nu uniroyal 550 raintyre, goed maar lijken iets "zwabberiger". De winterbanden Michelin Alpin 2 bevallen super.
18 jaar
[quote=Jelle95]Vindt het "hobbelen" plaats bij een specifiek toerental?
Had zelf eerst firestone firehawks er onder (2.0td station '98), bevielen prima. Nu uniroyal 550 raintyre, goed maar lijken iets "zwabberiger". De winterbanden Michelin Alpin 2 bevallen super.[/quote]
precies jelle... er wordt over een product zovaak iets geroepen van, waardeloos dit en gooi maar in de kliko.. terwijl men er totaal geen ervaring mee heeft of mee heeft opgedaan. men zwetst maar wat in de ronte.... en maar roepen vanachter een gordijntje, en dat blijkt ook.... je hoort er nadien ook niks meer van.
paul,
Hobbelen kan aan de band liggen, ik had vroeger Toyo's onder m'n vorige auto en die banden vervormden nogal snel, dan kreeg je door stilstaan een paar platte kanten.
Als je een toyota dealer zoekt die goed is, betrouwbaar en netjes: Beukers in 's Gravenzande, daar kom ik al een paar jaar. Toyota doet zelf nogal veel met Yokohama qua banden, vreemd dat ze die er niet onder gegooid hebben. Bijvoorbeeld de A-drive, ik vind 'm het best goed doen onder mijn auto. Het is geen supergrip band maar voor een band die bij de aflevering werd gemonteerd doet ie het goed. Mijn buurman heeft ook een Avensis en is rijinstructeur en die is helemaal tevreden over de Bridgestone Turanza's 300 (geloof ik). Die ga ik hierna ook monteren.
Schokdempers test je bij een goed uitgerust station, niet bij de Kwikfit. Men moet minimaal een valbank hebben met registratiemogelijkheid.
18 jaar
Sorry voor het uitblijven van reacties van mijn, vanwege wat "medische problemen"in de familie, heeft het "banden probleem" even niet meer de vollle aandacht.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat de banden keuze en de mening over de kwaliteit nogal persoonlijk is. Ik vermoed dat sommige banden ook anders kunnen presteren onder verschillenden merken en modellen auto's.
@Jelle95
Het hobbelen treedt op bij het langzaam rijden in bijv. de file stapvoets tot zo'n 20 .... 30 Km/u Wanneer je hierbij de koppeling in trapt en de auto gewoon laat rollen blijft het hobbelen en is volgens mij dus geen relatie tot het motor toerental. Er zit niet echt een vast ritme is, dus als het iets is aan de banden of velgen dan is het niet bij 1 wiel maar bij 2 of meerder wielen.
@Faqzero
Weet je in de buurt van Delft misschien een goed uitgerust station om de schokbrekers te testen?
Door eerdere ervaring met Kwitfit valt deze zo wie zo af. Jaren geleden moest er even snel een stuk van mijn uitlaat worden vervangen, dan maar even naar Kwitkfit. Ze probeerden mij meteen een set nieuwe banden aan te smeren omdat ze volgens hun "behoorlijk versleten waren" Die banden zaten er toen nog geen 6 maanden onder en zelfs als relatieve leek kon ik nog wel zien dat die dingen absoluut nogniet versleten waren. Dat wekt nou niet bepaald mijn vertrouwen.
Ik heb de auto overigens bij de DIGO in Delft gekocht. Ik ben zeker niet ontervreden over deze Toyota dealer. De laatste keer hebben ze me zelfs keurig naar mijn werk gebracht en ze hebben mijn auto ' s middags weer keurig voor de deur van mijn werk afgeleverd. Over de service dus geen klagen hoor. Jaren geleden ooit eens een Yaris gekocht bij de zelfde dealer, ook toen hadden we een goede ervaring met deze dealer. Ze zijn best bereidwillig om problemen te verhelpen,ook onder garantie, maar soms helpt het om zelf eerst het ea uit te zoeken en wat suggesties aan te dragen. Hoe duidelijker je als klant kunt zijn over het probleem des te beter is het naar mijn ervaring.
Bedankt voor alle reacties inieder geval
Groeten Erik
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar