Problemen Toyota Avensis Verso
Klacht: Inhouden bij een toerental tussen de 3000 en 3500 t/m.
In de vakantie hield de auto in tijdens het rijden in de bergen. Het was warm weer en er werd veel vermogen gevraagd (caravan). Tot twee maal toe is het motor management lampje gaan branden met het gevolg van een stop op de vluchtstrook.
Vanwege dit probleem is er door de dealer een nieuwe luchthoeveelheid sensor gemonteerd.
Echter het probleem is hiermee niet opgelost. Ik merk dat de auto nog steeds inhoudt.
Het inhouden van de motor duurt 1 a 2 seconde waarna de motor weer voor 1 a 2 seconden trekt daarna houd de motor weer in.
In de derde versnelling is de klacht het meest merkbaar.
Dit inhouden ontstaat als er veel vermogen wordt gevraagd. Bijvoorbeeld hard optrekken (volledig het gaspedaal indrukken) of het rijden in de bergen.
Het is wel vreemd dat de klacht niet altijd optreedt. De buitentemperatuur is van invloed, want bij hogere temperatuur houdt de auto meer in dan bij een lage temperatuur.
Het inhouden treedt voornamelijk op na een tijdje rijden bij een laag toerental en dan flink doortrekken in de derde versnelling.
Airco aan of uit heeft geen invloed op de klacht.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn? De dealer komt er niet uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry dat ik even een bericht van geen belang op deze probleem zet,maar ik vind het grapig.ik zou even uitlegen waarom.Ik heb zelf een Mondeo Tdci van 2002 met de zelfde probleem,waar niemand een oplosing geeft.dus ik dacht volgende keer koop ik een Advensis,en nu kom ik deze probleem tegen.Ik denk dat een ouderwets diesel zonder motor managment computers moet Kopen.Sorry verder.
Hoi,
Ik zou een flesje dieselreiniger proberen,kijken of dat effect heeft.Klinkt verder als een sensor die niet helemaal goed is.Ik heb alleen geen flauw idee welke.
Op dit forum is wel het een en ander te vinden over temperatuursensor en krukassensor,daarnaast kan het misschien nog de potmeter van het gaspedaal zijn.
WIm
18 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem met een verso d4d 2001. Hebben ze ook geen foutfunctie kunnen constateren. Alleen ik had het probleem al na 1 jaar.Ze hebben ook de luchthoeveelheidsmeter verwisseld. Ik heb het steeds aangegeven, maar ze konden er niets mee, want hij gaf geen foutcode. Uiteindelijk toen ik uit de garantie was vertelden ze dat het wel eens aan de turbo kon liggen, maar ja dat is een reparatie van 2100 euro. Tijdens de garantie was deze reparatie nog duurder, maar toyota heeft de prijs naar beneden bijgesteld, vandaar dat ze waarschijnlijk gewacht hebben. Nu houdt hij helemaal in, hij gaat niet harder dan 125 km/uur en optrekken naar 100 duurt 25 seconden. Stuur me even een mailtje wat jouw oplossing is.
18 jaar
Waarschijnlijk zijn twee klepjes op de brandstofpomp de oorzaak(een groene en een rode) deze zijn gewoon los te vervangen en te verkrijgen bij een boschdienst
De klepjes in de brandstofpomp zijn vervangen en er is een nieuw electronisch gaspedaal gemonteerd. Maar het probleem is nog steeds aanwezig.
Wie heeft hier ervaring mee????????
17 jaar
Hoi,
Het zit niet mee geloof ik.
Ik heb ook wel eens gehoord dat een vervuild brandstoffilter voor dit soort klachten kan zorgen. Vraag me niet naar een verklaring.
Verder staat er ergens op deze site iets over het demonteren en reinigen van de turbo.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Wim
17 jaar
Ik zou zelf nog een keer naar de dealer gaan en dit probleem laten voorleggen aan de dealer, meestal helpt het vervangen van de klepjes op de pomp.
17 jaar
hey hallo,
ik zit te denken aan de vsvklep die de turbodruk regelt. laatst heb ik ook zo'n storing gehad met een avensis en was toen verholpen. anders de scv klepjes op de pomp zoals hier al vaker gezegd is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar