Toyota Mr2: Benzine druk valt weg tijdens starten.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc 20v 4AGE VVT

Aangezien er in de MR ook een 4 AGE motor zit maar met 16 klepjes zet ik mijn probleem even hier.

Problemen met mijn Super Seven replica waar dus een 1600cc 4AGE 20v motor met variabele kleptiming inzit.
Dit is een motor die niet voor Europese auto's voorzien was maar welke veel gebruikt wordt in "kitcars".

Als ik wil starten zie je de benzinedruk van 3 bar naar minder dan 1 bar gaan en hij start dus bijna onmogelijk en als hij dan draait heeft hij ook geen traagloop en draait heel onregelmatig! Heb er al een nieuwe benzine pomp op gemonteerd maar probleem blijft hetzelfde?
Daar ik als hobby vooral aan oldtimers werk is dit voor mij de eerste auto met injectie waar ik problemen mee heb en moet er dus nog veel van leren. Daarom even beroep doen op jullie kennis hier.

ovi

Geplaatst door ovi (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota MR 2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat gebeurt er als je buitenom een voeding en een massa voor je brandstofpomp aan legt? Heb je dan wel druk?

Brandstof filter al vernieuwd?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

wat is de spanning aan de pomp tijdens starten en draaien van de motor? vermoedelijk zit daar de storing

ovi (0), 12 jaar geleden

Zoals altijd weer ongelooflijk snel hier!

Kreeg hier juist nog een telefoontje van een vriend die wat meer ervaring heeft met die moderne toestanden en gaf mij ook als raad om eens te meten aan de pomp tijdens het starten dat de spanning niet terugvalt. Slechte massa volgens hem dus ook en hier een bevestiging dus we gaan de goede kant uit.
Als je een Renault A310 hebt weet je namelijk alles van slechte massa's!(hahaha)

Kreeg ook nog als tip dat er misschien een injector blijft hangen dus ga ook eens de fiches losmaken om te kijken of de druk dan nog wegvalt.

Bedankt al voor de tip en ik laat zeker iets weten.

ovi (0), 12 jaar geleden

Nog vergeten te zeggen dat als ik de retourleiding dichtknijp met mijn vingers de druk wel boven de 6 bar gaat dus geeft de pomp toch genoeg druk of niet?

ovi (0), 12 jaar geleden

Ha, Jan is van de zelfde mening zie ik juist!
Bedankt

joeri3000 (0), 12 jaar geleden

[quote=ovi]Nog vergeten te zeggen dat als ik de retourleiding dichtknijp met mijn vingers de druk wel boven de 6 bar gaat dus geeft de pomp toch genoeg druk of niet?[/quote]
In dat geval zou ik ook de brandstofdruk regelaar eens testen! Wanneer deze denkt dat de druk te hoog wordt pompt hij de overtollige brandstof terug via de retourleiding. Wat jij doet met dichtknijpen is normaal gesproken de functie van een goedwerkende brandstofdruk regelaar.

ovi (0), 12 jaar geleden

Gisteren geen tijd gehad en vandaag ook niet dus zal het morgen eens bekijken en zekers iets laten weten.
Bedankt Joeri, maar hoe moet ik zo'n brandstofdruk regelaar testen?

joeri3000 (0), 12 jaar geleden

door spanning op de brandstofpomp te zetten (zonder de motor te starten), en met een brandstofdruk meter te meten of de druk (in BAR) binnen specificatie valt. Die specificatie kan je vinden in de repair manual van jouw type motor.
Normaal gesproken bij een toyota kan je dat doen door in de diagnoseconnector (DLC1) de pinnen FP en B+ met elkaar te verbinden (met bijv. een stukje draad of een paperclip). de pomp gaat dan draaien en bouwt druk op.

Door in diezelfde diagnosestekker de pinnen TE1 en E1 met elkaar te verbinden kan je overigens storingscodes in de ECU uitlezen, het oranje motorlampje in je dashboard gaat dan met een bepaald interval knipperen. Aan de manier van knipperen van dit lampje kan je zien of je ecu een defect component heeft geregistreerd en zo ja, welke.
In de repair manual staat een tabel waarin knipperintervallen van het lampje zijn uitgezet tegen de storingen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.