Auto rookt zeer ernstig grijze rook. Motor loopt op zich mooi. Probleem is opeens ontstaan, motor is niet te warm geweest.
Compressie is goed. Geen druk op koelsysteem, Klepseals Zijn vervangen. Wanneer men met een endoscoop in de cilinders kijkt dan is de derde cilinder nat van (zeer waarschijnlijk) brandstof. je ziet het via de inlaatklep naar binnen komen.
Injectors en bougie's zijn gewisseld van plaats, maar toch blijft de derde cilinder nat. Spanningen gemeten op injector bedrading deze is goed. Kabelboom van injector naar ecu open gemaakt en bedrading gecontroleerd, geen afwijking. Print in ecu gecontroleerd op breuk of oxidatie ook dit ziet er goed uit.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt? Of heeft iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk heb je toch een scheur in de cylinderkop. De koelvloeistof wordt denk ik naar binnen gezogen. Dan heb je geen druk op het koelsysteem.
Hallo,
Je zult de kop moeten verwijderen voor verder onderzoek.
Grijze rook is waarschijnlijk idd koelvloeistof in combinatie met een slechte verbranding van die cilinder.
Als het brandstof was zou er meer zwarte rook moeten zijn en zou de motor duidelijk niet goed lopen of zelfs op drie cilinders.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar