auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Corolla Verso: Brandstofverbruik Corolla Verso 2.2 d4d

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 D4D

Beste allemaal,

Volgens de gegevens wat ik over de brandstofverbruik van de Corolla Verso 2.2 d4d kan vinden, moet het ongeveer rond de 1 op 15 zijn. Mijn Corolla Verso lijkt hier niet aan te voldoen. Ik heb het vermoeden dat mijn Verso best veel brandstof verbruikt voor een diesel. Ik heb nog niet exact kunnen reken hoeveel (ik heb de auto nog geen week in mijn bezit) maar gezien de eerst aantal kilometers ligt dit aardig hoog.

Waar kan dit aan liggen? Mijn rijstijl ligt op de snelweg tussen de 120 en 140 km per uur. Bij de stoplichten trek ik normaal weg. Binnen de bebouwde kom hou ik me aan de regels :).

Waar kan het aan liggen dat het brandstof verbruik zo hoog kan zijn? Het betreft om een Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 136pk uit 2005.

Alvast bedankt!

grt,
Verso-02

Geplaatst door

Verso-02 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de brandstofmeter is slechts een indicatie van de tank inhoud..

De beste manier om het brandstof verbruik te controleren is de volgende.

Tank de auto op een vlakke plaats helemaal vol met brandstof. (die dit als je moet gaan rijden, als je de auto daarna stilzet kan er brandstof over gaan lopen,)
Zet de dag teller op 0 en rij vervolgens de tank behoorlijk leeg.
Als je nu opnieuw op de zelfde wijze de auto weer aftankt, heb je het aantal liters wat de 2e keer getankt is gebruikt om de afstand welke door de dagteller is geregistreerd te kunnen afleggen.

Naast een defect of onjuiste afstelling van de motor, kunnen de volgende zaken het verbruik nadelig beinvloeden...

willekeurige volgorde:

Extreme buitentemperatuur.(net niet optimaal functioneren van de motor)
Soort of maat (breedte) banden, maar vooral te lage bandenspanning of onjuiste wieluitlijning.(extra rolweerstand)
Aanlopen van remmen.(extra rolweerstand)
Rijden met bv imperiaal of met geopende ramen (extra luchtweerstand)
Rijden met een zwaar beladen auto (meer kracht (brandstof) nodig..

de rijstijl is meestal de grootste boosdoener van te hoog verbruik...
bv
Fel optrekken en afremmen. (niet of onvoldoende anticiperen op verkeers situaties)
hogere snelheid rijden dan waarbij de fabrikant de metingen heeft gedaan.
veel bochten rijden of de bochten te fel ingaan. (kost ook banden)
In een te lage of soms te hoge versnelling rijden.

De ANWB promoot het nieuwe rijden.. Bij veel moderne diesels is dat geen prettige manier van rijden..
Dus prettig rijden kan ook brandstof kosten.

Ook ik zit met dezelfde issue.
Mijn Corolla verso 2.2 (177pk) rijdt ook alles behalve 1 op 15. Ik voldoe wel aan alle punten van cor. Ondanks de krachtige motor rij ik normaal (max 130 op snelweg)
De meeste kilometers zijn ook snelwegkilometers (95%) Daarnaast rij ik zoveel mogelijk het nieuwe rijden en zet met cruise control.
Ondanks dit rij ik regelmatig 1 op 11/12
Kan dit ook aan de software liggen?

eskiya 0

12 jaar

Ik heb nog maar eens op internet gezocht aan een zinnige site over brandstof verbruik.. veel wijzer ben ik niet geworden... Ooit is door de autofabrikanten afgesproken om allemaal het verbruik op de zelfde wijze weer te geven. Het verbruik werd(om het gemakkelijk te maken????) aangegeven in liters per 100 km. bij een constante snelheid van 90 km/uur, bij 120 en een z.g. stadsrit met optrekken, stoppen en nog wat ondefinieerbare gegevens.. Het kwam hier op neer dat je auto (gemiddeld gezien) in ieder geval niet zuiniger was dan deze regel.. Sommige automobilisten beweerden (ook toen al) dat hun veel zuiniger was dan werd opgegeven.. Dit tot frustratie van de anderen.. (z.g. onwetende sukkels. die niet konden rijden)
Ik heb meegemaakt dat onze importeur(fabrikant) ophef maakte over het nog zuiniger zijn dan het jaar ervoor , met hetzelfde type auto.. De hoeveelheid klachten over het gemiddelde verbruik nam onrustbarend toe.. Wat bleek??? Tijdens een test met een fles en 90 km p/uur bleek de auto echt zuiniger... Maar als je het lef had om 80 of 100 te rijden leek het verbruik nergens meer op.Ook bleek soms dat kilometertellers na iets meer dan 900 meter al registreerden dat er een kilometer gereden was.
Arnhem of Amsterdam lag ineens een paar kilometer verder weg.. Maar het verbruik leek gunstiger.

Jongens,kom op zeg,136 en 177 pk en dan 1 op 20 willen rijden?.
Met dit soort auto's rij je hooguit 1 op 14/15.
Zijn sowieso geen zuinigheidswonders.
Ik heb zelf een 90pk versie en rij niet zuiniger dan 1 op 15/16.

primera p11 0

12 jaar

+1 ik heb dezelfde ervaring, maar dat wist ik van te voren. Ik geniet ervan maar daar betaal je dan ook voor :-)

jakkemeiner 0

12 jaar

Een display waarop het actuele verbruik is te zien is een mooi instrument om (na verloop van tijd) te weten of er mankementen aan de auto zijn welke het verbruik nadelig beinvloeden..

Als je daarnaast de brandstof bonnetjes bewaart en steeds de km standen noteert waarbij je getankt hebt, kun je een mooi overzicht overzicht verkrijgen.

Na een paar jaar kun je de invloeden van b.v. het weer, de vakantie of stadsritten terugvinden..

Het viel mij al enkele maanden op dat mijn actuele verbruik toenam... ik ging beter op de bandenspanning letten.. Maar dat bood weing soelaas.. Omdat ik in september met de automaat met vakantie ga, liet ik een kleine beurt geven.. ff andere olie en een nieuw filter, dacht ik... Maar wat bleek??? Een achterrem zat vast.
De automaat zorgde dat ik niet merkte dat een wiel zwaar draaide. En mijn oren zijn in militaire dienst al verpest.
Ondanks mijn technische achtergrond, heb ik het zo ver laten komen dat een keerring van het achterwiellager heet is geworden. Het smeermiddel is daardoor verdwenen en het wielager stuk gelopen.. Na herstel is het actuele verbruik weer als van ouds.. En ik merk dat de auto stiller is dan voorheen...

Ik vergeef het mezelf.. Langzamerhand was het gebrek erger geworden.

Ik heb inmiddels een 1e indicatie van mijn verbruik. Tank bijna leeg gereden (zat nog +/- 10L in) en volgens het aantal kilometers die ik heb gereden kom ik uit op 1 op 13,83 afgerond 1 op 14. Waarvan 75% snelweg in de spitsuren. Als ik geen last had van de file dan zat mijn snelheid tussen de 120 en 140.
Tank is weer vol en nu weer kijken wat het verbruik zal worden. Al met al valt het best wel mee. Misschien moet ik ook mijn vorige auto uit het hoofd zetten :)) opel corsa 1.7 diesel uit 2003, deze deed 1 op 18/19, maar ja, de luxe en de kracht van de Verso had ie niet. 1 op 14/15 vind ik prima voor een 1480kg met 136pk.

Verso-02 0

12 jaar

vergeet ook niet dat fabrieksopgaves in ideale omstandigheden getest worden, en niet op de openbare weg.
het is te zeggen, op een rollenbank in het fabriek, geen tegenwind, geen rolweerstand en noem maar op.

trek al deze negatieve factoren van het opgegeven verbruik af en je komt wel hele andere waarden uit.

Volgens mij bestaat er geen enkel wagen die de fabrieksopgave haalt. als er 1/15 opgegeven wordt en je rijdt 1op13/14
lijkt mij het verbruik zelfs zeer meevallen.

gr.
Kevin

kdtvh 0
badge

12 jaar

De meeste kijken niet verder dan hun neus lang is.
Ze kopen een diesel en denken dan dat dat automatisch een laag verbruik tot gevolg heeft.
Net zoals bij de ECO diesels,een verbruik van 1 op 29 kunnen scoren.
Ook de verjaardags verhalen en de buurman spelen ook een rol.
Of de aanschaf van een diesel rechtpraten met een laag verbruik.
Dit gaat uiteraard niet voor iedereen op.
Maar iedereen kan met een paar simpele muis klikken het praktijk verbruik achterhalen.
Het verbaast mij dan dat er nog steeds mensen zijn die verrast worden door het verbruik van hun aangeschafte diesel.
De meeste mannen weten de schaars geklede dames met twee muis klikken te vinden,maar iets wat elke week weer terugkomt word gekocht zonder ook maar iets uit te zoeken of na te trekken.
Ze noemen dat ook wel emotie.

primera p11 0

12 jaar

Dit is mijn eerste Japanse diesel, hiervoor alleen maar Duitse diesels gereden. Meeste jaren in een VW diesel en deze heeft een veel lager verbruik dan de Toyota. Maakt niet uit wat voor motor erin zat, van een 1.9 tot een 3.0 tdi, verbruik was erg zuinig. Op internet is er over de verbruik van de Corolla Verso erg weinig te vinden, het enige wat er veel te vinden is, is dat het olieverbruik hoog kan zijn. Hier heb dan nog geen last van gehad.
Ik heb tot nu toe alleen maar diesels gereden en ik weet heel goed hoe laag het verbruik van een diesel kan zijn. Een diesel dat 1 op 10/11 verbruikt noem ik geen diesel meer, kan je beter een 2 liter benzine kopen, heb je het zelfde verbruik.

Maar om het verhaal kort te houden, de Corolla Verso diesel heeft gewoon een hogere verbruik dan de Duitse diesels.

Verso-02 0

12 jaar

Dat klopt helemaal,duitse diesels zijn spaarzamer met brandstof.
Toch worden er in de meeste fora wel melding van gemaakt,ook idd het olieverbruik en problemen met het roetfilter en verstuivers en scheuren in de kop en complete motorrevisie's en modificatie's van met name de D-cat.
Dit is echt een ziekenhuisblok,toyota onwaardig.
Maar degene die gemodificeerd zijn zijn in de regel wel goed.
Maar ik loop er met een boog omheen.
Ik wil best geld uitgeven,maar niet aan een slecht ontwerp,dat is dit blok.
Dat is paarlen voor de zwijnen gooien.

primera p11 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.