Toyota Celica: Celica Remverschil op 1 as te groot/voertuig overberemd

Bouwjaar: 1996

Hey mensen, ben vandaag voor de apk geweest. Nou was allesgoed behalve remverschil op 1 as te groot/ voertuig overberemd.
Nou zeiden ze van de kwikfit, dat de remtang/klauw RA vastzit. Dus heb ik de auto weer meegenomen omdat 1 remtang 300 euro moest kosten. Nou heb de auto opgekrikt, en de wielen even gedraaid, ze draaien allemaal hetzelfde.... Links voor en rechts voor draaien met dezelfde weerstand, en links achter en voor ook....

Ze zeiden dat het probleem in Rechts achter zit. Enkel die draait dus hetzelfde als linksachter...
Ik snap er dus niks meer van..

Bij mijn vorige celica had ik ook vaste remklauwen, enkel hierbij was toen het wiel niet eens te draaien, en gaf veel lawaai met het rijden, en die auto rolde ook niet uit als ik gas los liet. Tevens werden de velgen toen ook gloeiend heet...

Bij deze celica rolt hij gewoon soepel uit, je hoort geen geschuur, en de velgen blijven ook gewoon koud.

Iemand een idee? want ik begrijp er niks meer van...

jaawis

Geplaatst door jaawis (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Celica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1950) PRO, 11 jaar geleden

Ik wel , ga eens op de rem staan en probeer dan eens of de wielen blokkeren ?
Het kan ook zijn dat 1 kant niet of teweinig remt .

jaawis (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor je bericht, alle remmen blokeren gewoon bij de rem indrukken....Je kan ieder geval geen enkel wiel met volle kracht met de handen draaien..En zodra ik de rem loslaat kan je alles direct weer draaien dus de zuigers gaat wel weer terug..

kaleido 1 (1950) PRO, 11 jaar geleden

Dan zit er niets anders op , dan de boel los maken , en alles controleren op gangbaarheid.
Remmen ontluchten , schoon maken , schijven controleren , alles invetten , met koper of keramisch vet , en in elkaar zetten.
Remblokken zijn in het verleden niet een keer heet geweest?

jaawis (0), 11 jaar geleden

ik heb deze auto nog maar 2 maand, de auto heeft altijd keurig zijn beurten gehad. Op de papieren van de apk van 3 jaar lang ook nog geen enkel punt erop gehad.
Het is dat de kwikfit zei dat de rechter achter remtang vast zit, dus ik dacht dan reviseer ik de boel even zoals ik dat bij mijn vorige celica ook gedaan heb, maar tot mijn verbazing draaide alles soepel. En de auto remt ook goed, trekt niet scheef, geen lawaai, geen warme velgen, dus dan snap ik niet waarom ze zeiden dat de remtang vast zat...

Eerst dachten ze dat het lucht in het remsysteem was want ze vonden dat het rempedaal wat sponsig was, en een half uurtje later belden ze dus op dat het de remklauw was die vast zat.

En wat betrefd de staat van de remdelen, deze zien er ook goed uit, geen bulten roest of wat ook maar.

kaleido 1 (1950) PRO, 11 jaar geleden

Nou moet ik eerlijk bekennen , geen hoge pet op te hebben van kwikfit.
Ga eens voor een second opinion naar een ander , leg hun je probleem uit en laat een remproef doen.
Is deze goed daar lekker laten keuren en klaar.

daandc (0) PRO, 11 jaar geleden

Net wat ferrie zegt bij kwik-flup rommelen ze maar wat aan .

Wat je ook kan doen gewoon eventjes beide zijden remklauwen los halen en geleide pennen gangbaar maken en zittingen van je remblokken schoonmaken .

Daarna de boel weer in elkaar zetten en teruggaan en zeggen dat je boel gangbaar hebt gemaakt en opnieuw de remtest laten doen .

Waarschijnlijk wilden ze wat verdienen .

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

Woordje kwikfit valt. En iedereen is wild.

Mausx (0), 11 jaar geleden

En zelfs kwik fit heeft net als ieder keuringsstation zich aan de RDW eisen te houden qua keuring.
Laat ze gewoon de remmen testen op de testbank waar je bij bent, dan kun je het zelf zien en het is kostenloos.

En als de remmen achter scheef remmen dan voel je dat vaak niet. daarom test je dat op een testbank.

Mausx (0), 11 jaar geleden

En nu ik je verhaal nog eens lees. hij remt scheef OF is overberemd. dus het kan ook zijn dat ie niet scheef remt maar te veel.
Dat kun je nooit op het oog controleren. zal hem in de remkrachtverdeler zitten.

Jeroen1978 (50), 11 jaar geleden

Google maar eens op de zoektermen tros radar kwikfit en lees die 24 pagina's maar eens goed door.

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

[quote=Jeroen1978]Google maar eens op de zoektermen tros radar kwikfit en lees die 24 pagina's maar eens goed door.[/quote]
Elk bedrijf kom je er wel tegen. Gewoon indd op nieuw op de testbank zie je het gelijk welk wiel het probleem zit

jaawis (0), 11 jaar geleden

Ja hij remt niet scheef maar overberemd dus, het verschil tussen links en rechts was te groot.
Wat me zonet opviel toen ik een stukje reed en achteruit reed, en dan plots remde dan valt mij op dat hij heel goed remt,en dat de auto rechtsachter meer naar beneden veert dan linksachter, waardoor hij dus waarschijnlijk rechtsachter veelste snel remt...

Dit heeft tog niks met een vastzittende remtang te maken? omdat hij rechtsachter juist heel goed lijkt te remmen..

ik ga de boel eerst ff gangbaar maken en kijken of het iets veranderd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.