auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Celica: Celica weinig vermogen vooral in 3de en 4de versnelling!!!

Bouwjaar: 1990

Hallo allemaal,

Ben ik weer, ghehe
Mijn Celica heeft de laatste tijd weer last van weinig vermogen en dat is dan vooral in de derde versnelling, hij trekt dan voor geen meter....
Pas als ik 90 km rijdt pakt hij hem beter...

Heb de laatste tijden aardig wat gedaan aan de auto, in het begin had ik ook een probleem met vermogen, heb toen nieuwe bougie's, nieuwe verdelerkap, en nieuwe rotor erop gezet en toen was het probleem direct opgelost en had hij veel vermogen...

Dat ziet er nou allemaal nog als nieuw uit....

Dacht eerst dat het probleem hem in de uitlaatspruitstuk zat omdat daar scheuren inzaten, maar die heb ik volledig dicht gelast met gietijzer elektroden, en die is compleet luchtdicht nou....
Verder is de rest van het uitlaatsysteem ook compleet dicht...

En dat heeft eigenlijks niks veranderd...

Hoop dat iemand weet waar het probleem hem kan zitten....
Want waar ik ook zoek ik zie niks verkeerds.....

4 maand geleden was alles goed, en langzaam aan is het vermogen er weer wat uitgetrokken...

Hoop op tips waar ik naar kan kijken.....

Bedankt!!!

Geplaatst door

jaawis (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gooi je uitlaat eens vooraan los,kan zijn dat je uitlaat dicht is gaan zitten.

Bedankt voor je reactie, Vanaf het uitlaatspruitstuk tot het stuk naar de Katalysator is volledig schoon...
De rest weet ik niet maar er komt genoeg druk uit de uitlaat... Ook altijd veel condens, soms zoveel dat er ongeveer wel een liter uitloopt met een straal als ik hem start...

Hij start voor de rest ook altijd direct, slaat nooit uit etc..

Verder is het hele inlaattraject ook volledig schoon, inlaatspruitstuk zie je gewoon de alluminiumkleur, denk doordat ik laatst voor de APK even met een cleaner heb gereden op 6000 toeren..

Zal morgen wel even kijken naar de uitlaat.. En vooral naar de KAT, is dit ding uberhaupt voor mij verplicht mocht hij naar de kloten zijn ?

Wat me ook opvalt is dat als ik de Lamda stekker loshaal er geen verschil is in het lopen van de motor, is dit ook normaal ?
Heb wel eens gehoord dat hij dan in noodloop moet gaan..

jaawis 0

12 jaar

Jammer genoeg zit die Katalysator muurvast.... En ook nog eens de moeren vastgelast door de vorige eigenaar...
Ik kom er met een slijpmachientje ook totaal niet bij....

En de uitlaat valt er ook niet af te halen in zijn geheel zo te zien want je kan het voorstuk (Aan uitlaatspruitstuk) nooit met de rest van de uitlaat onder de auto weg krijgen

jaawis 0

12 jaar

De Kat was vanbinnen gesmolten...
Der kon weinig lucht meer doorheen..

jaawis 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.