Hoi collegas :)
Wij zitten met een Mini One D, met een Toyota diesel motor, die water verbruikt en te veel druk krijgt op het koelcircuit.
Heb al berichtjes gevonden op internet dat dit meermaals zou voorkomen bij deze motortjes...
Maar goed, is hier speciaal gereedschap voor nodig om de ketting op tijd te zetten? Of zijn dit gewoon vaste tandwielen enzo?
Andere dingen waar ik toevallig best op let bij het demonteren van de kop?
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen speciaal gereedschap nodig er staan merktekens op de tandwielen alsook op de ketting,krukastandwiel is met spie nokkenastandwiel is vast met bouten .na het op bdp zetten van de motor de merktekens van de ketting in lijn zetten met merktekens op distriebutietandwielen (de merktekens op ketting zijn gekleurd)2op nokkenas en 1op krukas. Valt best wel mee . Succes. Let wel op de cilinderkoppen zijn meestal de oorzaak van het probleem en de verstuivers kunnen nog al vast zitten.grtz
Hey Petechnics (toevallig nie Pé van bij Teunkens?)
Daarjuist aan begonnen en inderdaad bij de 3de injecteur had ik het al vlaggen...
Morgen speciale trekker eens meepakken vant werk en hopelijk lukt het dan.
En wat komt er aan die cilinderkoppen? Gewoon krom of durven ze scheuren?
Grtzz
Auto inmiddels hersteld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar