auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Yaris Verso: Niet starten na motor vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

We hebben Maandag een 2dehands motor vervangen van een Yaris omdat de kop gescheurd was .
Eerst de motor ingebouwd en met de Kts de injectoren opnieuw ingeleerd omdat deze verschillende kleurcodes hadden.
De wagen starte al na een 10 tal seconden maar viel telkens stil na enkele seconden de druk die we meten op de rail viel telkens weg en schommelde heel onregelmatig.
Toen toch maar alles overgebouwd van de oude motor dus werkelijk alles met een stekker of een dieselleiding en daarna de injectoren opnieuw ingeleerd. . Na een 10tal minuten starten bleef hij draaien en kon men gas geven
maar de schommelingen in de raildruk bleven onregelmatig van ongeveer 300 bar tot 900 bar maar de motor draaide goed en het gas geven was ook goed .
Toen de proefrit ,na 200meter uitgevallen en op de kts zien we geen druk meer op de rail maar als men de leidning losdraaid tijdens het startten is er toch veel druk op.
De injectoren gemeten en de plus geeft wel een pulssignaal maar massa is er niet .
Heeft er iemand een gedacht wat er mis kan zijn ?
Alvast bedankt
Johan

Wat ik nog vergeten was de foutcode die er was maar nu niet meer terugkomt is P1272

Geplaatst door

diddl (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou de raildruksensor dan niet defect kunnen zijn , of de stekker/kabel verbinding ?
Als de uitleesapparatuur niets ziet , maar er is wel druk , zou ik het zoeken in bovengenoemde of regeleenheid.
Pomp is natuurlijk ook een optie.

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Hallo Ferrie ,
de raildruksensor en de hogedrukpomp heb ik al overgebouwd van de originele motor en het probleem blijft.
Aan de bedrading had ik ook al gedacht omdat er misschien bij het demonteren of monteren van de motor ergens een draadje gekneld is geraakt.
Op het eerste zicht ziet alles er goed uit maar ik denk dat ik best de kabels van de raildruksensor ga opendoen zover het gaat om zeker te zijn dat
de fout niet in de kabel zit want dan krijg je natuurlijk ook geen signaal op de kts en geeft de regeleenheid de werking van de injectoren ook niet vrij.
De regeleenheid heb ik ook nog van de motor die we geplaatst hebben maar dan zit je weer met het inleren van de sleutels en dat gaat niet met de kts .
Ik ga morgen of Vrijdag eens verder zoeken en breng dan verslag uit :-)
Bedankt voor het meedenken !

diddl 0

11 jaar

Voor de geinterseerden , we hebben eindelijk gevonden wat er fout was.
na veel ontluchten en starten startte hij dan wel en dan niet en viel vaak stil
er zat vuil in de tank en dat kwam soms voor de opening en dat zorgde voor dit probleem
het had dus eigenlijk niks met het vervangen van de motor te maken gewoon pech hebben.

diddl 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.