KMstand: 107.000, 3 jaar en 3 weken(net buiten de formele Toyota-garantie).
Op een gegeven moment moest er koelvloeistof bijgevuld worden.
Echter na een 50 tal kilometers moest er weer een literje bij.
Ik had al eerder spatjes op de voorkant van het motorblok en afschermkap gezien(iets links van het midden).
Het werd allemaal steeds erger.
Hieronder de kenmerkende verschijnselen:
Als ik na een rit keek, was het expansievat helemaal leeg. Bij het losdraaien van de dop, kwam er vanuit de slangen weer vloeistof in het vaatje. De druk was blijkbaar nogal hoog.
Het motorblok zat onder de spetteers op de hoogte van het overloopslangetje van het expansievat. Het slangetje was ook telkens nat.
De temperatuurmeter bleef altij netjes zo rond het midden aangeven(werd nooit te hoog).
De koelvloeistof was schoon(geen olieresten)
De motor-olie was schoon.
De auto is bij de dealer geweest en deze hebben de auto 2 weken gehad.
Ik heb nog niet precies de uitslag, maar tussendoor hebben ze me verteld, dat ze de cylinderkop en de draaiende delen hebben vervangen.
Ik heb de auto terug en hoogstwaarschijnlijk is het onder garantie van Toyota gerepareerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cylinderkop en de draaiende delen vervangen.
wat is je vraag?
want dit kom geregeld voor helaas. cilinderkop was vast te veel beschadigt door een lekke koppaking en onderblok ook waarschijnlijk.
je dealer kan als het goed is al wel vertellen of dit garantie is. want ze hebben een good will aanvraag moeten doen bij louwman en parqui
mvg robbie f
Is dit een D-cat.
Schijnt met name bij de de D-cat veelvuldig voor te komen,is echt een ziekenhuis blok wat erin ligt.
Ook fors olie verbruik is deze blokken niet vreemd.
Gedoe met regenererenen en verstopte roetfilters zijn echt een crime bij deze blokken.
Er zijn er heel veel kapot gelopen en vervangen onder garantie.
Maar nogmaals,als je een D-cat hebt.
14 jaar
Ik heb geen vraag gesteld, allleen maar het probleem beschreven.
Daarna aangegeven, wat er in de garage aan gedaan is.
Het is een standaard 2.2 D4D, geen D-Cat
MVG, henk
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar