Toyota Avensis: cylinderkop

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 d4d

KMstand: 107.000, 3 jaar en 3 weken(net buiten de formele Toyota-garantie).
Op een gegeven moment moest er koelvloeistof bijgevuld worden.
Echter na een 50 tal kilometers moest er weer een literje bij.
Ik had al eerder spatjes op de voorkant van het motorblok en afschermkap gezien(iets links van het midden).
Het werd allemaal steeds erger.
Hieronder de kenmerkende verschijnselen:
Als ik na een rit keek, was het expansievat helemaal leeg. Bij het losdraaien van de dop, kwam er vanuit de slangen weer vloeistof in het vaatje. De druk was blijkbaar nogal hoog.
Het motorblok zat onder de spetteers op de hoogte van het overloopslangetje van het expansievat. Het slangetje was ook telkens nat.
De temperatuurmeter bleef altij netjes zo rond het midden aangeven(werd nooit te hoog).
De koelvloeistof was schoon(geen olieresten)
De motor-olie was schoon.
De auto is bij de dealer geweest en deze hebben de auto 2 weken gehad.
Ik heb nog niet precies de uitslag, maar tussendoor hebben ze me verteld, dat ze de cylinderkop en de draaiende delen hebben vervangen.
Ik heb de auto terug en hoogstwaarschijnlijk is het onder garantie van Toyota gerepareerd.

hvandooren

Geplaatst door hvandooren (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hvandooren (0), 13 jaar geleden

Cylinderkop en de draaiende delen vervangen.

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

wat is je vraag?

want dit kom geregeld voor helaas. cilinderkop was vast te veel beschadigt door een lekke koppaking en onderblok ook waarschijnlijk.
je dealer kan als het goed is al wel vertellen of dit garantie is. want ze hebben een good will aanvraag moeten doen bij louwman en parqui

mvg robbie f

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Is dit een D-cat.
Schijnt met name bij de de D-cat veelvuldig voor te komen,is echt een ziekenhuis blok wat erin ligt.
Ook fors olie verbruik is deze blokken niet vreemd.
Gedoe met regenererenen en verstopte roetfilters zijn echt een crime bij deze blokken.
Er zijn er heel veel kapot gelopen en vervangen onder garantie.
Maar nogmaals,als je een D-cat hebt.

hvandooren (0), 13 jaar geleden

Ik heb geen vraag gesteld, allleen maar het probleem beschreven.
Daarna aangegeven, wat er in de garage aan gedaan is.

Het is een standaard 2.2 D4D, geen D-Cat

MVG, henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.