close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Starlet 1994: distributieriem

Bouwjaar: 1994

Om de hoeveel km. moet deze vervangen worden.
Gaat het makkelijk of stuit je op problemen?
En worden ook de loopwielen en de spanner vervangen, of ligt dat eraan.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

wil12012 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wil, die riem gaat ongeveer..! 90000,km mee dan is hij nog safe, kan meer maar doe dat niet.. ook weet ik niet hoe handig je bent.. veel mensen vragen eerst hoe dat moet. maar goed ook want het kan je makkelijk mis gaan als je er géén kennis van hebt of dan wel niet over het juiste gereedschap beschikt..? of heb je het nog nooit gedaan.? probeer het dan niet het risico dat je loopt kan je zo minimaal 400,euro kosten. dus wil, kijk uit..? kijk als monteur kijk je ook verder..! het zou zo kunnen zijn dat de nokkenas keringen ook vervangen moeten worden anders zou de nieuwe riem vet..( met alle risico's vandien ) kunnen slaan..! door lekage's. dit zijn toch dingen waarop gelet moet worden. dit wordt nog wel eens over het hoofd gezien door hobby'isten...!

paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

Ik ben een storingsmonteur, heb al vaker riemen vervangen, ook van mijn Opel met twee nokkenasssen, dus ik weet waar ik aan begin en waar ik op moet letten, alleen heb ik geen ervaring met een Toyota

wil12012 0

20 jaar

wil, let er op dat je hem eerst op tijd, zet ( b.d.p) bovenste,, dooie,,punt, ) let op de merk tekens, nokkenas,onderste poelie, lak, dit af met een lakstift,( rood ) verder zijn er géén speciale dingen bij toyota, ( speciale gereedschappen zijn hulpmiddelen..! dus bedoelt om tijd te winnen..( voor jou denk ik..!! ( niet echt nodig toch )

wil hoe deed je dat bij die opel's dan..?

gaat je wel lukken.....!!


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

Hallo Paul,

Bedankt voor je tip.
Speciaal gereedschap heb je soms nodig, ik bedoelde niet om tijd te winnen.
Voor mijn Opel met dubbele nokkenas heb je een blokkeer hulpstuk nodig.
Ik heb dat opgelost door een stukje rond van 6 mm tussen de tandwielen te zetten, dan verschuiven deze niet tijdens het spannen van de riem.
Als je dit niet doet verdraaien de tandwielen tijdens het spannen van de riem.
Voor de rest is het bij Opel hetzelfde, dus krukas op BDP zetten, en de tandwielen op de merktekens, (op het kleppendeksel) en in mijn geval blokkeren met het stukje rond ijzer.

Groetjes, Wil.

wil12012 0

20 jaar

distributie riem van een 4e-fe motor moet om de 100.000km of om de 6 jaar vervangen worden. steld echt niks voor

alrik 0
badge

20 jaar

Bij broerlief zijn Toyota Starlet brak de distributieriem, Dit was niet gebrek aan onderhoud, echter de fout lag bij de garage, waar de wagen in onderhoud was,

deze had bij de grote beurt een nieuwe distributieriem gemonteerd, maar was te beroerd om de spanrol even te controleren en te vervangen...., Maar garantie, ho maar, er was nog maar 30.000 km, met de riem gereden!,

De wagen is op een dieplader naar huis gebracht, en die auto moest natuurlijk gerepareerd worden,

de ene garage vroeg € 1000,- voor de reparatie,

de andere garage 10 km verderop vroeg € 500,- voor deze zelfde reparatie,

dus ga even shoppen, bij veel garagebedrijven wordt je belazerd waar je bij staat!.

clafleur 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.