close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Carina E: distriebutieriem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 valve

heb een carina 1600 benzine van 1995 waarvan de distributieriem geknakt is
nu was mijn vraag of er iemand mij kan zeggen of ik kleproblemen ga hebben?
vr gr valere

Geplaatst door

garage poel (50)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als professional kun je dit toch zo even uitvogelen.
ik denk dat het bij een 16 klepper fout gaat even kleppendeksel eraf en kijken of de kleppen onder een hoek staan.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Kromme kleppen geven een grotere klepspeling. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

leg er een nieuwe riem op enprobeer zou ik zeggen ben je daar nu een garage voor!!!!

jan5047 0
badge

12 jaar

een `1600 4afe motor heeft een uitsparing in de zuiger
kleppen zullen daarom niet krom zijn

wrk132 0

12 jaar

De 4AFE is idd een non interference motor.. geen schade bij knappen riem dus.
Maar.... als het bij hogere toeren gebeurd kan dat natuurlijk wel !! er staat altijd wel een klep te ver kopen in verhouding met de aanstormende zuiger..

C.Jonker 0
badge

12 jaar

[quote=C.Jonker]De 4AFE is idd een non interference motor.. geen schade bij knappen riem dus.
Maar.... als het bij hogere toeren gebeurd kan dat natuurlijk wel !! er staat altijd wel een klep te ver kopen in verhouding met de aanstormende zuiger..

Beetje rare vraag voor een prof idd :S[/quote]
er staat altijd wel een klep te ver kopen in verhouding met de aanstormende zuiger..????


mag ik vragen waarom er dan altijd wel een klep te ver zou lopen in verhouding tot ???

aangezien er altijd slijtage is geweest op klepstelplaatjes zal de klep toch eerder te weinig open gaan tevens zal het hydraulische klep syteem de eventuele tik opvangenen doordat de klep precies past in de opening van de zuiger dit is dan toch ook het fail safe system van toyota ???

tevens heb ik meerdere malen distributie riemen vv van eigenwijze mensen die het beter weten om niet de riem te vv of mensen die het gewoon domweg nietw wisten dat de riem vv moet worden elke 5 jaar of 100.000 maar ik heb nog niet eerdr meegemaakt dat er een klep krom was


groet ATer

wrk132 0

12 jaar

dank voor het aangeven van het antwoord op mijn vraag, heb gewoon nieuwe riem gelegd en het was opgelost.

mijn vraag was of er collegas waren die het probleem al hadden voorgehad en wat hun ondervinding was
zo zou ik op voorhand geweten hebben dat ik er mischien niet had moeten aan beginnen
de auto is toch ook al van 1995

vr gr valere

garage poel 50
badge

12 jaar

De zuigersnelheid is zo hoog dat een klepveer soms de klep niet op tijd dicht krijgt...en toch door de druk of enz een tik meekrijgen... ik heb er ervaring mee bij een 4afe..... maar het zijn supermotoren, de beste die ze ooit hebben gemaakt.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

alle 4a f en 4a fe motoren blijven werken met distributieriem die gebroken is. Vermoedelijk daarom dat die riemen zo smal zijn. Dureven net na 100.00 km breken, gewoon nieuw opleggen en starten ! (wel eerst op punt zetten)

patrickbotten 0
badge

12 jaar

Twee 4 AFEA motoren gezien incl mijn eigen een dag na aankoop jaren terug waarbij ik wel klepschade had dit had puur te maken dat de riem brak bij stevig optrekken rond de 5500 rpm en de zuiger was boven en de klep nog te ver open.
Specialist vertelde me dat de compressiedruk de klepsteel kan buigen al is het maar een paar honderste, genoeg om niet meer goed te willen lopen.
Maar in de regel volstaat het omleggen van een andere riem en weer gaan , want als je deze blokken stuk krijgt moet je van goede huize komen.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

als een klep dichtstaat heb je compressie en die zal gegarandeerd niet krom gaan,gaat hij open is de compressie toch weg??dus als jou zuiger bovenstaat en de klep nog te ver open heb je toch geen compressie en kan de compressie de klep toch niet kromdrukken.wat ik wel zou kunnen denken dat inderdaad door de snelheid de klep niet snel genoeg dichtgaat en zo de zuiger raakt.

Met katten helpen we elkaar niet,adviseren wel.

marcel7031 0
badge

12 jaar

sorry Robby ik heb het niet bedacht ik vertel je alleen twee van mijn ervaringen, niet alles is autotechnisch te verklaren, geen blok is hetzelfde en het blijft een stukje techniek en natuurkunde.
En ik kreeg het advies van een revisiespecialist en die weten het nog weer veel beter dan ikke.
Doe er je voordeel mee en succes !

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.