Ik heb vandaag proefgereden met een 1.4 D4D met 240.000 km op de teller,
daarbij vielen me enkele zaken op:
-Koppeling voelde sponzig aan en pakte hoog/laat;
-Het remmen voelde indirect en sponzig
-Tijdens een snelwegrit mocht ik even "doortrappen" en zag gedurende een minuut de rode thermometer in de display knipperen
-De display veranderde niet als je drukte op de Trip-knop, bleef op gem. verbruik staan (electronisch probleem ?)
-Ik vond de acceleratie niet denderend, vooral het doortrekken in de hogere versnellingen ben ik van mijn huidige Yaris , een '99-er 1.0 beter gewend.
Daarvan is het gevoel van remmen en koppelen beter en direkter.
Deze auto begint te klein te worden (opgroeiende kinderen, vandaar de interesse in een Diesel-Verso)
Kan ik deze Diesel Verso beter laten staan op grond van de beschreven punten ?
De auto staat er verder erg netjes bij en ziet er niet afgetrapt uit.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aangezien er zo te horen nogal wat punten niet in orde zijn zou ik er met een grote boog om heen lopen , eerlijk gezegd .
En opzoek gaan naar een andere (betere) Yaris Verso .
maar ja das mijn idee hierover.
succes
Auto s zijn natuurlijk niet te vergelijken met elkaar (appels en peren)
Er moet een goed gevoel ontstaan met een auto als dat er niet is veranderd daar een forum ook niks aan.
Ga met een vergelijkbare andere verso uitvoerring rijden en je weet het.
Is verkopende partij niet genegen om genoemde punten op telossen?
De desbetreffende Yaris Verso is het niet geworden.
Vandaag proefgereden in een andere, reed lekker.
Had ook bij de boordcomputerdisplay dat alleen de gemiddelde snelheid werd getoond en geen gem. verbruik,wellicht omdat er geen ecu aan het dieselgebeuren te pas komt ?
Verder deed de Airco het niet.
Als je de knop indrukte ging het motortoerental wel omhoog maar ging het lampje in het A/C-knopje knipperen.
Volgens de verkoper was dat simpelweg een kwestie van koelmiddel bijvullen, maar ik heb al andere oorzaken gelezen op fora.
Wat is jullie idee/ervaring m.b.t. de display en het knipperende lampje ?
Wederom bedankt !
12 jaar
De diesel motoren van deze generatie hebben wel degelijk een ecu ( edu volgens toyota )
Maar dan zou toch de inspuithoeveelheid berekend moeten kunnen worden en derhalve het verbruik kunnen worden berekend ?
Of is het gewoon een afwezige functie ?
Het gaat om een auto van 2003...
Het andere punt met de airco is eigenlijk belangrijker, ik hoop daar antwoord op te krijgen ...
12 jaar
De doelstelling van deze site is het oplossen van TECHNISCHE problemen van auto's. NIET een advies- en/of informatiesite voor aspirantkopers van een (andere) auto.
De topics waarin toch om aankooptips cq. adviezen wordt gevraagd worden door het moderatorteam gesloten.
Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan deze dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.
Het moderatorteam.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar