Hoi,
Mijn diesel heeft de laatste tijd (af en toe) bij de eerste start op de dag meer dan 20 s nodig om aan de gang te gaan.
ik ben op zoek naar de oorzaak en neem daarin ook de gloeipluggen mee. Verder wordt er sinds twee jaar ook iedere keer injector cleaner toegepast bij de keuring ivm een te hoge uitstoot). Kan iemand mij vertellen waar het eerst aan gedacht kan worden wat oorzaak betreft? Er staat 230.000km op de teller en hij ziet alleen de grote weg.
Geplaatst door keyco (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
primera p11 (0), 18 jaar geleden
Verstuivers en\of gloeibougies.
Niet geheel ondenkbaar met deze km stand.
Japan (0), 18 jaar geleden
denk toch ook gloeibougies zenne
keyco (0), 18 jaar geleden
En gloeibougies zijn het.
Alle vier vervangen.
Bedankt voor jullie info!
Michiel7811 (0), 18 jaar geleden
Is er een manier om te controleren of de gloeibougies slecht zijn zonder ze te vervangen door nieuwe? Bijvoorbeeld door de weerstand te meten ofzo?
Michiel
Hendrik4290 (0) PRO, 18 jaar geleden
Op iedere gloeibougie apart spanning zetten met een draad vanaf de plus van de accu. Eerst de verbindingssptrip wegnemen.Als het goed vonkt zal ze wel in orde zijn. Opleteen: De kabel tegen het uiteinde houden, anders heb je kortsluiting, dat vonkt nl. ook. Anders met een A-meter er tussen. +/- 11 A per gloeibougie.