Hallo allemaal,
Ben in het bezit van een oude toyota corolla.
Nu heb ik er een 1.6 ( 2TG ) blok ingelegd. Maar nu komt het,
Hij slaat dus totaal niet aan. De ontsteking is bijna alles nieuw. Punten, condensator, bobine, kabels, verderdelerkap.
Toch vind ik de vonk niet opperbest....hij is niet mooi blauw en je hoort hem ook niet tikken. Toch lijkt het me dat hij aan moet slaan. Des noods ff op carburateur cleaner of remmenreiniger.
Heb er al andere benzine ingedaan omdat de oude meer als een jaar oud was. Tevens heb ik er een electronische benzinepomp op gezet, maar heb hem tijdelijk toch maar op de mechanische overgezet. Dit zodat ik 100% weet dat hij altijd genoeg druk heeft.De carburateurs (mikuni solex ) heb ik helemaal uit elkaar gehad en zijn in nieuw staat.
Wat ik overgens heel vreemd vind is dat als je hem start dat de startmotor ineens stil blijft staan....alsof hij ergens moeite mee heeft. Kan een krukaslager zijn die niet meer zo jofel is. Of iets anders. Het blok heeft wel 2 jaar stilgestaan in een niet verwarmde schuur. De olie die ik erna uithaalde was 1 grote klonterige bende vermengt met water.
Compressie heeft het blok wel...op alle cilinder tussen 10 en 11 bar.
De massa vanaf het blok is ook goed. Heb ik van de week nog een keer gecontroleerd. Ik zit een beetje met mn handen in het haar en de corolla blijft maar stil staan. Wat ik zo zonde vind. Ik wil er weer eens in rijden. Alle ideen zijn welkom en het wordt zeker in dank afgenomen, want misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien.
Alvast bedankt,
Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Frans,
Je hebt zo'n beetje de hele ontsteking vernieuwd, dus zou hij een sterke vonk moeten geven. Deze moet minimaal 10mm. kunnen overbruggen in de buitenlucht. Dit is ook nodig om een mengsel onder compressie te ontsteken. Kijk eens of je de juiste onderden hebt samengesteld. De totale weerstand van bougiedop + kabel + rotor dient tussen de 5 KOHM en 10 KOhm te liggen. In geval van een gebruikte condensator, deze heeft een waarde van 0,22 microFahrad, dit kun je eventueel in een TV werkplaats even op laten meten. Deze gegevens zijn niet specifiek Toyota, die heb ik niet, maar zo ziet een gewone goedwerkende ontsteking er normaliter uit. Hopelijk heb je er iets aan.
Groet en succes Petervh
INTRESSE GEGEVENS VAN 2TG MOTOR VAN DE CELICA GT BJ 73/77.
DAN MAIL IK ZE DOOR
GR JAN
Bedankt voor de reacties!! Het moet zeker aan de ontsteking liggen. Ga van de week alles nog nalopen.
En jan, ja heb erg veel intresse in de gegevens van een 2TG blok!!
Mijn email is postaanfrans18@home.nl
Bedankt allemaal!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar