hoi,
ik ga deze week de distributie en waterpomp van mijn corolla 2.0d vervangen.
via een kennis heb ik met korting de onderdelen gekregen, de waterpomp is van GMB Quinton Hazzel en de riem en rollen zijn van gates powergrip
( lagers NSK)
zijn deze onderdelen van goede kwaliteit?
ik had verwacht SKF of Nipparts onderdelen te krijgen, maar hoop ook met deze onderdelen me de komende 100.000 km niet druk te hoeven maken over de distributie en waterpomp???
heeft iemand ervaring met deze merken?
verder nog punten van aandacht bij het vervangen van de waterpomp en distributie?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet iemand of deze onderdelen betrouwbaar zijn?
Gates wordt bij meerdere merken gebruikt als 1e montage en is als zodanig redelijk bekend.
GMB zegt mij niets.
quinton hazzel(QH) wordt bij veel automaterialen zaken verkocht.....niet al te duur en helemaal geen slecht spul.
alhoewel ik er zelf een koppelingset in heb set van qh, ben ik daar niet geheel kapot van...maar hij doet het al 120dkm..
dus opzich moet ik dr wel een tonnetje zonder zorgen mee kunnen rijden?
17 jaar
[quote=arie549]quinton hazzel(QH) wordt bij veel automaterialen zaken verkocht.....niet al te duur en helemaal geen slecht spul.
alhoewel ik er zelf een koppelingset in heb set van qh, ben ik daar niet geheel kapot van...maar hij doet het al 120dkm..[/quote]
die koppelingen zijn idd heel fijn..... drukgroep gaat net zo licht als van een vrachtwagen, troep van de bovenste plank.
paul,
denk je dat dat ook voor mijn waterpomp geld?
17 jaar
gaat wel goed komen ward...die zingt het wel een tonnetje uit...
maandagmorgen produkten zullen bij ieder merk aanwezig zijn.
Bij corolla 98 2.0 CE.
Ik had erg veel moeite met de centrale bout van de krukas (19 mm). Deze ging met slaghamer niet los. Uiteindelijk tweedehands bout gehaald en het exemplaar aan de auto met een haakse slijper een snee in de kop gemaakt tot aan de steel.
Wat ik verder een beetje lastig vond was het loshalen van de motorsteun die vervolgens aan de stalen distrubutiedeksel vast zit. Ik heb een krik met een plankje onder het karter gezet om de motor iets op te tillen. Daarnaast was het een beetje rommelen met het tankje van de powersteering, en de slang van de powersteering pomp want die zitten een beetje in de weg.
Verder natuurlijk tig merktekens plaatsen met een witte kalkstift om te zorgen dat de riem op de juiste plaats komt.
Misschien ook een handige tip om even op te schrijven (of foto's maken) waar je de boutjes van de distributiedeksel weghaalt want er zitten verschillende lengtes bij.
Zou je naderhand even een posting willen doen hoe je waterpomp eruit zag en hoeveel km hij gedraaid heeft. Mijn pomp zit er al 280.000 km in en ben benieuwd hoe lang het ding ongeveer mee gaat.
Groetjes,
Michiel
17 jaar
Hoi,
het zit er inmiddels op en alles loopt weer als n zonnetje.
ook bij mij wilde de bout van de krukas poelie niet zo graag los! goed blokeer gereedschap is bij deze motor wel handig!
de rollen waren na 110.000km nog goed, maar voor de zekerheid toch vervangen. De riem begon wat scheurtjes te vertonen maar had nog wel ff kunnen blijven zitten. De waterpmp was bij mij met 210.000 wel aan vervanging toe; speling en maakt geluid bij het rond gaan.
wat mij wel op viel is dat de riem bij bepaalde toeren tallen wel erg flapert, en voor mijn gevoel te los staat, echter hij staat met de juiste veer spanning, en bij hoge toeren staat hij mooi strak. zal wel goed zijn toch?
Michiel, zou de volgende keer als de riem moet, toch maar de waterpomp vervangen, is een uurtje meer werk en kost n paar tientjes!
mensen bedankt voor de reacties, ik hoop nu weer 100.000 km zonder zorgen te rijden.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar