Zo af en toe na het starten van de auto gaat deze automatisch naar 2000 rpm.
Hier blijft ie in hangen, ook na een stuk gereden te hebben.
Bij het parkeren met ingeschakelde motor blijft ie met hoog toeren draaien.
Na afschakelen van de motor en weer starten wil ie soms "resetten" en draait ie stationair met 1200 rpm. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ook het rijgedrag valt trouwens wat tegen. Haperend en schokkend.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou valse lucht kunnen zijn in je inlaatspruitstuk.
Controleer alle vacuüm slangen op scheurtjes en controleer ook alle pakkingen van het inlaatspruitstuk.
Het zou ook een haperende stationair regelaar kunnen zijn, maar dat verklaart niet meteen het haperen en schokken.
Zijn deze problemen opeens gekomen? Of zaten ze er in sinds de aankoop?
Begin eerst maar eens met het schoonmaken van het isc klepje (ofwel stationair regeling)
de sympthomen zoals je ze omschrijft strookt precies met de gevallen die ik in het verleden hebt gefixt .
Deze klep is gemonteerd met 4 kleine schroefjes pas met loshalen wel even op dat je de pakking niet kapot trekt .
Als je m loshebt met een kwastje en remmenreiniger schoonmaken totdat ie weer gangbaar is .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar