close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Camry: inhouden bij acceleratie

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.2

Ik ben zeer tevreden met mijn Camry.
Nieuw gekocht met LPG en inmiddel 530.000 km gereden.
Bij 420.000 nieuwe klepzittingen. Verder nagenoeg geen problemen.

Laatste tijd begint de motor een beetje in te houden bij accelereren. Soms wel, soms niet.
Enig idee in welke richting ik moet zoeken?

Geplaatst door

kriegsman (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst vaststellen of het inhouden alleen bij LPG is of ook op benzine.
Dus eerst een paar dagen op benzine gaan rijden.

oldford 0
badge

15 jaar

Op benzine is er geen probleem.
Op LPG lijkt het inhouden zich voornamelijk onder de 3000 toeren voor te doen. Daarboven soms!
Alleen het is niet continu!
ter info: Ik heb een Vialle LPI installatie, dus met vloeibare gasinjectie in de 4 inlaatbuizen.
De LPG-pomp (in de tank) is bij 140.000 km vervangen. Dat was nog een van de eerdere types, waar men in de beginfase wel eens problemen mee had.
Sindsdien rij ik dus inmiddels al bijna 400.000 km met de huidige.
Bij constante snelheid heb ik geen probleem. Alleen bij acceleratie. Het lijkt soms of het bij nog niet volledig warme motor iets erger is.
Bij mijn weten is er door de garage nooit onderhoud aan de LPG installatie gepleegd.
Vroeger had ik bij vorige LPG installaties (met verdamper) ergens een filtertje zitten (onder de magneetklep) die gereinigd kon worden. Ik zie dat nu echter nergens.
Ik heb toch het gevoel dat er tijdens acceleratie sprake is van een brandstoftekort.

Ik heb vandaag 2 x een stuk van ca 100 km op de Duitse Autobahn gereden met snelheid 140-150.
Niets aan de hand. Ook korte tijd daarna loopt de motor prima. Niets geen inhouden oid. Na een km of 20 buitenwegen begint het langzaam weer terug te komen.
Ik begin toch ook langzaam de bougies te verdenken. Zitten er al ca 80.000 km in. Normaal zouden die ca 100.000 km mee moeten gaan, maar dan gaat het om een vrij duur type. De laatste keer heeft de garage er exemplaren in gezet van 4,25/stuk.
Ik twijfel ook aan de LPI injectoren.
Oh ja nog iets: tijdens het inhouden klinkt het soms alsof er iets ploft in de uitlaat.

kriegsman 0

15 jaar

Inmiddels weet ik de oorzaak.
Ik heb nieuwe bougies gehaald.
Tijdens het verwisselen van de bougies werd duidelijk, dat er in één van de bougiestekkers (zo'n lange die van boven door het kleppendeksel gaat naar de veel dieper gelegen bougie) een breuk in de geleider zat, waardoor de vonk niet alleen aan de bougie moest overspringen, maar ook nog een keer binnen in de bougiestekker.
Ik merkte het, doordat de bougiesleutel niet op de bougie ging, er bleek nog een stukje bovenop te zitten, waardoor de sleutel niet tot aan het zeskant kwam. Binnenin de stekker kijkend, bleek daarin inderdaad een stuk te missen (in vergelijking met de andere 4).
Ik heb de bougies toch maar gewoon verwisseld, toen ik bezig was, maar de oorzaak lag dus feitelijk ergens anders.
Toch opvallend, dat het probleem zich niet voordeed bij rijden op benzine en wel op gas. Kennelijk is moet de vonk bij LPG toch iets sterker zijn.

kriegsman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.