-20 fuelltrim Is inderdaad stationair.
Klant heeft de auto niet meer gebracht maar zelf wat gerommeld (vanwege de kosten). En volgens hem was het nu beter maar niet 100%. Zou hem brengen als het erger werd en hij wat geld had...
Denk dat jij wel gelijk had Daan, maar kan het helaas niet checken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto loopt stationair goed maar bij gasgeven houdt hij eerst even in voor hij op toeren komt. Geen foutcodes en ook 4-gaswaardes zijn ok. Geen valse lucht.
STFT is wel -20% en LTFT - 7%.
Iemand idee waar te zoeken? (Kleppen zijn wsl nooit gesteld en daar wilden we mee beginnen)
Is het gasklephuis niet vervuild ?
Waardoor de vlinderklep blijft plakken .
Het zou ook kunnen kloppen met short fuel trim want die is aan het proberen te verarmen .
Kan ook in combinatie met vervuild luchtfilter je schrijft niks over het onderhouds van de auto .
Dankjewel Daan, heeft bij ons geen onderhoud gehad laatste tijd. Klant heeft eerst APK gedaan en maakt hier een nieuwe afspraak voor en dan gaan we deze zaken checken.
Nogmaals dank en ik kom er op terug.
Check dan eerst maar eens de basis zaken zoals de staat van : luchtfilter / bougies vervuilinggasklep en carterslangetjes .
Ik ben beniewd
Wij hebben dit ook eens gehad, toen lag het aan de luchtmassameter.
De klant heeft de auto mee nu en zou een nieuwe afspraak maken. Dus is even afwachten nog.
Dat van de luchtmassa meter had ik ook gelezen, maar dat ging over een 1.3 en ik weet niet of dat ook geldt voor de 1.5.
Zoals gezegd laat ik het weten.
-20 op de fueltrims , is dat stationair? Wat doen ze onder belasting? Is dit een maf of een map motor?
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Zulke rijke fueltrims lijken mij eerder een inspuiting of lambda probleem of je evapklep lekt. Vacuümlek of luchtmassa meter is onwaarschijnlijk. De lambda ziet veel teveel brandstof (of te weinig lucht), dus haalt hij brandstof weg. Volgende keer ook even de trims onder belasting posten, kan ik je wat makkelijker richting geven :-)
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Zal ik om denken. Bedankt voor je uitleg.
[quote=Diagnoseoplocatie.nl]-20 op de fueltrims , is dat stationair? Wat doen ze onder belasting? Is dit een maf of een map motor?
Mvg diagnoseoplocatie.nl[/quote]
Deze heeft een LMM met geintregreerde inlaatluchttempratuursensor 5 draads .
Maar deze gaan nagenoeg niet stuk .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar