Toyota Avensis 2002: INHOUDEN d4d

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Mijn auto houd nu zo'n jaar in, bij het vragen van vermogen. De luchtmassameter is vervangen en de 2 hogedruk klepje van de brandstofpomp ook. verder komen er geen foutcode's naar boven en de dealer weet het niet meer, ze zijn volgens mij alleen maar aan het raden. Wie kan mij helpen wat ik moet doen ?

polkampm

Geplaatst door polkampm (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

brugt (0), 16 jaar geleden

heb dit pobleem ok met een avensis bj 1999 diesel d4d, maar weet niet waar de luchtmassameting te vinden is

rene9558 (0) PRO, 16 jaar geleden

Verstopte katalysator.

Justin (0), 16 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde probleem tussen 2800 en 3800 tpm. met een avensis verso d4d van 2002.
Verschillende malen bij de dealer geweest, alles schoongemaakt en de klepjes vervangen van de brandstof pomp varvangen, egr klep schoongemaakt. Ondertussen was de motor stuk gelopen doordat een schoepenwieltje afbrak van de turbo. Motor en turbo vervangen maar het probleem was er nog steeds. Nieuw gaspedaal erin hielp ook niet.
Toen ben ik naar de dealer in Maasmecheln Belgie gegaan, want bij mijn eigen dealer verklaarde ze me al voor gek.
Na even speuren hadden ze de MAFsensor vervangen. Deze zit op de luchtfilter aan de achterkant ervan. Sindsdien geen problemen meer gehad. Koste iets van 225,00. Kon m ook nog eerst een paar dagen proberen of het ook wel daaraan lag.

Hoop dat je hier wat mee kunt!

edwintom (0), 16 jaar geleden

Ik heb hetzelfdeprobleem ( Gehad ) Hoop ik.
wat ik gedaan heb is de waste gate rechtstreeks op vacuum gezet, dus zonder het regelklepje wat er tussen zit. Zo blijft de wastegate open staan. toen ben ik even gaan rijden ( Niet te hard ) maar wel even goed door trekken een paar keer. Hierdoor gaat wel het storingslampje (motormanegement) branden deze kun je nu wel ressetten met een uitleescomputer.Hierna alles weer goed aansluiten. Ook heb ik een vacuum slang af geblind die naar de intercooler gaat, zo heb je meer vacuum voor o.a wastegate e.d. deze facuum slang heb ik dicht gelaten.
Mijn auto rijd nu als nieuw al twee weken, voorheen had ik dagelijks last met inhouden, roeten, geen gaspedaal reactie, en slecht starten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik heb een Toyota avensis d4d uit 2004.

erisaltijdweleenprobleem (0), 16 jaar geleden

Ik heb een zelfde probleem met een Avensis verso 4D4 uit 2002. De auto houdt even in bij 3000 t/m en trekt boven de 3500 t/m weer door. Tijdens vakantie ging de auto al schuddend tegen de berg op. Het probleem is erger als de buiten temperatuur hoger is. Ook na het file rijden treed het probleem op.
Tot nu toe is twee maal de luchtmassa meter, klepjes in de brandstofpomp, de katalysator en het elektronisch gaspedaal vervangen en de auto is bij een diesel specialist geweest waar de brandstofpomp onderhanden is genomen. Dit alles heeft geen resultaat gehad. De dealer heeft nog steeds geen oplossing voor het probleem. Ik ben nu al een jaar bezig om de auto gerepareerd te krijgen.
Toyota zou een probleemloze auto moeten zijn maar mijn ervaring is helaas anders. (de auto heeft al wel 7 keer bij de gerage gestaan voor dit probleem)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.