Toyota Corolla: is de e11 diesel net zo goed als e10 diesel?

Bouwjaar: 1998

Hoi, mijn vraag is of het model e11 d over de zelfde onverwoestbare reputatie beschikt als de e10 d

zit bij aanschaf te twijfelen tussen een laat model e10 of een eerste model e11 beide hebben ruim 2,5 ton op de klok staan

grt t.

ton11554

Geplaatst door ton11554 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Michiel7811 (0), 18 jaar geleden

Je zou iets specifieker moeten zijn in de modellen die je bedoeld. Ik vraag me af of de meeste mensen met bovenstaande modellen weten welke modelcode hun voertuig heeft. Als deze mensen tot jouw doelgroep behoren dan ben je niet duidelijk genoeg. Ik heb een corolla 2.0d november 98. Dit is een 2CE Japanse diesel (geen PSA motor). Volgens mij is mijn code e110. Dit is absoluut een goed model met een onverwoestbare reputatie.
M

ton11554 (0), 18 jaar geleden

hoi Michiel bedankt ik bedoel inderdaad de modellen met de 2ce diesel motor, dit is de oude klasieke diesel en geen d4d welke geloof ik pas in 2000 in de corolla kwam. maar ik heb het niet alleen over de motor, want ik geloof dat alle diesels van na zeg +/-1994 mits goed opnderhouden makkelijk 4 a 5 ton kunnen lopen. mijn vraag gaat dus meer over de auto zelf, roest? slijtage? zwakke plekken?

Hier in is het model E10 (het model met de platte koplampen en de bolle achterkant jaar 92 tot 97)enorm betrouwbaar, ik vraag me af of het model dat jij ( e11 met de ronde koplampen) rijd ook deze betrouwbaarheid heeft?

in ieder geval zijn de onderdelen van de e11 een stuk duurder wat weer voor de e10 spreekt! Iemand bekend met evt elektronische problemen?

ff nog over de PSA motor, dat is op zich in mijn ogen een van de meest betrouwbare klasieke diesels, heb alleen wel eens gelezen dat toyota dr een elecktronische brandstof pomp op heeft gezet, wat nogal voor veel problemen zorgde!

mensen alvast bedankt voor de info grt t.

Michiel7811 (0), 18 jaar geleden

Ik heb zelf geen ervaring met de franse motor, maar een aantal mensen op deze site zegt dat je "deze niet moet kopen". Uit eigen ervaring kan ik dit niet bevestigen.
Mijn auto heb ik een jaar geleden gekocht met 147dkm op de klok. Hij heeft nu 200.000 (vandaag precies!) gereden. Ik heb wel een aantal kleine dingen gehad (startproblemen vanwege versleten gloeibougies) maar dat ligt eraan dat ik zelf (niet preventief) onderhoud verricht. Hier bespaar ik veel geld mee.

Het enige wat mij tegenvalt aan de auto vergeleken met bv de TDI van vw is het verbruik. Ik rij 16-17 km per liter. Ik vind dit wel een reden om deze auto niet te kopen wanneer je veel rijdt. Dan zijn andere modernere diesels wellicht goedkoper.
Michiel.

tarabeest (0) PRO, 18 jaar geleden

ik zou toch eens graag weten over welke motoren jullie het nu eigenlijk hebben.
De 2c motor is een perfecte motor die lang mee gaat.
De franse motor deze heet 1w motor 1.9d zonder turbo is een zeer trage motor wat ook graag lekt met een erbij behoorende franse versnellingsbak maar is wel betrouwbaar.
of hebben jullie het over de 1cd-ftv motor ook wel d4-d genoemd.
Dit is een commonrail turbodiesel motor gebaseerd op de c motor
Een goede motor met genoeg vermogen en rijdt best zuinig.

tarabeest (0) PRO, 18 jaar geleden

de e11 is een goede auto maar is in waarde een stuk minder waard dan de e10 modellen.
Je koopt dus voor wijnig geld een zeer goede auto.

ton11554 (0), 18 jaar geleden

Bedankt Tarabeest, het gaat ind om de 2c diesel motor, ik heb een e10 uit 97 en e11 uit 98 op het oog beide goed onderhouden met 2,5 ton en airbag!

toch is de e11 800 euro duurder???

wat bedoel je dan met dat de e11 in waarde minder is dan de e10???

moby50l (0), 18 jaar geleden

Deze auto is mij opzich wel goed bevallen alleen na hem ongeveer 1,5 jaar in bezit te hebben is de krukas van de 2.0 diesel motor gebroken (208dkm). Ik hoop voor Toyota dat dit pure pech voor mij was en dat er niet meer kapot gaan. Toyota wou mij in ieder geval niet tegemoet komen met de kosten.

post767 (0), 18 jaar geleden

zat vd week in griekenland in een taxie corolla met 2ce motor, deze had al bijna 8 ton gelopen!!!!!
was zo stil, dfat ik eerrst dacht dat het een benziene was, volgens de eigenaar slechts 3 koppelingen versleten + gewoon onderhoud
ongelofelijkk......

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Bij mijn '94 Corolla was de motor na 340k afgeschreven. 1 van de kleppen liep waarschijnlijk niet meer soepel en werd door de zuiger omhoog geduwd. Op zich liep de motor nog wel, maar ik durfde het niet aan er nog langer mee te rijden. Reparatie zou veel geld gaan kosten. Jammer, want ondanks de leeftijd vond ik het een fijne auto om mee te rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.