close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla: Stationair toerental is niet constant

Bouwjaar: 1992

Hallo
Ik heb een toyota corolla uit eind '92. Het komt heel vaak voor dat de stationair toerental niet constant blijft, zelfs als de motor goed warm is.Het toerental zweeft dan tussen 1000 en 2000.
Verder tijdens het rijden als de gaspedaal losgelaten wordt krijg je lichte schokjes.
Zou iemand mij kunnen helpen met het oplossen van deze problemen?
Alvast bedankt.Nemat.

Geplaatst door

nemats (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

even uitlezen, kun je zelf via klein zwart kastje in motorruimte met opschrift "diagnosis". een stukje draad met 5amp. zekering maken, auto op contact, TE1 en E1 doorverbinden en dan op het dashboard de knippercode uitlezen.
zal wel code 21 zijn, nl. lambdasensor.
vr.gr.

SWONNIE 0
badge

18 jaar

controleer ook even alle vacuum slangetjes..

Gras 0
badge

18 jaar

Bij deze de complete uitleesprocedure.

Uitlezen

Normale modus:
- Schakel contact in.
-Verbind diagnosestekkerpin 1 aan pin 2.
-Foutcodes zullen verschijnen op het 'check engine'-lampje.

Sommige nieuwe types (vanaf 1992) hebben een extra test mode. Deze test mode is gevoeliger en kan worden gebruikt bij een proefrit.
Test mode:
Gebruik voor deze test diagnosestekker B, als deze diagnosestekker niet beschikbaar is, gebruik dan diagnosestekker A.
- Schakel contact in.
-Verbind pin 3 (of 1) aan pin 4 (of 2).
-Foutcodes zullen verschijnen op het 'check engine'-lampje tijdens normale modus.
-Start de motor.
-Verwijder de verbinding van de diagnosestekker.
-Voer een proefrit uit, simuleer de klachten van de eigenaar, rijd meer dan 10 km/h.
-Als er een storing in het systeem is, zal het 'check engine'-lampje oplichten.
-Om de foutcodes te verkrijgen niet de motor afzetten, verbind pin 3 (of 1) aan pin 4 (of 2) in de diagnosestekker.
-Foutcodes zullen verschijnen op het 'check engine'-lampje.
-Resetten van de computer en de foutcodes is hetzelfde als in normale modus.

Reset

-Schakel contact uit.
-Verwijder zekering van de ECU gedurende minimaal tien seconden.
-Eventueel kunt u de accu loskoppelen (andere data zullen verloren gaan: radio, klok, etc).

Signaal

-Cijfer 1 (tientallen): Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
-Pauze 1,5 seconden licht-uit.
-Cijfer 2 (eenheidpositie): Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
- Pauze 2,5 seconde licht-uit.
-Een pauze van 4.5 seconden licht-uit volgt op de laatste code.
-Vervolgens wordt de gehele serie van foutcodes herhaald.

Codes

Constant knipperen van het 'check engine'-lampje: er worden geen foutcodes bewaard in het geheugen van de ECU.
11 ECU voedingsspanning of inspuitrelais tijdelijk open.
12 Geen toerental of BDP signaal tijdens starten.
13 Geen toerentalsignaal als motor meer dan 1500 toeren draait.
14 Geen bevestigingssignaal (IGF) van ontstekingsmodule.
16 ECT controlesignaal (alleen automatic).
21 Zuurstofsensor signaal zwak.
22 Koelvloeistoftemperatuursensor, geen signaal.
24 Luchttemperatuursensor, geen signaal.
25 Zuurstofsensor geeft arm mengsel aan.
26 Zuurstofsensor geeft rijk mengsel aan.
31 MAP-sensor of luchtmassameter geen signaal of geen voedingsspanning.
32 MAP-sensor of luchtmassameter geen signaal of geen voedingsspanning.
34 Turbodruk.
35 Turbodruk.
41 Nullast- en vollastschakelaar of gaskleppositiesensor, onderbroken of kortsluiting.
42 Voertuigsnelheidssensor, geen signaal.
43 Geen startsignaal.
51 Geen signalen van stationair, neutraal of airconditioning-schakelaar naar ECU tijdens uitlezen foutcode.
52 Anti-pingelsensor, open of kortsluiting.
53 Anti-pingelregeling in ECU buiten bereik of storing.
54 Intercooler.
71 EGR.

Williewammes 0

18 jaar

Hallo,
Zoals gezegd is heb ik TE1 en E1 met elkaar doorverbonden d.m.v. een zekering van 5A.Het waarschuwingslampje van de motor blijft doorknipperen.Dus Ik weet niet wat dat verder betekent. Verder heb ik ook de vacuum slangtjes gecontroleerd,niks aan de hand.
Heeft er iemand nog wat tips voor mij?
Alvast bedankt. Nemat.

nemats 0

18 jaar

blijft het lampje continue doorknipperen, of valt er wel een tussenpause, knippercode 21 bijv zie je als vogt: 2 keer kort achter elkaar knipperen dan even pause en daarna weer een flits.
continue knipperen betekend dat de ECU geen fouten in het geheugen heeft opgeslagen.
vr.gr.

SWONNIE 0
badge

18 jaar

CONTROLEER DE LUCHTSCHUIF EENS, WIL NOG WEL EENS DOOR KOOLAANSLAG VAST ZITTEN, LOOPT IE OP DE CHOKE WEL GOED ?HET SCHOKKEN MET GAS LOS LATEN ZIT (MEESTAL) BIJ DIT TYPE IN DE LAMBDA SONDE

GERRIT3631 0
badge

18 jaar

Het lampje blijft continue knipperen, dus geen tussen pauze. Het schokken voel je alleen als het gas losgelaten wordt.Het schokken voelt net als dat je zelf iedere keer klein beetje gas geeft. Verder rijdt de auto ook minder zuinig! Maar als het aan de lambdasonde zou liggen moet ik toch een fout melding krijgen?
Ik zal ook even de luchtschuif nakijken.
Bedankt, Nemat.

nemats 0

18 jaar

lambda sonde kun je bij warme motor via dezelfde diagnosis stekker uitlezen hier staat O2 bij (dus voltmeter aansluiten op deze en massa)
vr.gr.

SWONNIE 0
badge

18 jaar

Beste Zwaantinus Onrust,
U zegt dat ik een voltmeter moet aansluiten op O2 en massa. maar hoe groot moet het voltage van de voltmeter zijn, en wat kan ik er van aflezen? graag een uitgebreide beschrijving. Weet u toevalig ook waar de lambdasonde bij een corolla precies zit?
Alvast bedankt, Nemat.

nemats 0

18 jaar

de voltmeter moet bij warme motor een voltage aangeven van 0,1-0,2 tot 0,8-0,9 dit varieert continue ( bij 0,1 staat de motor 'arm' en bij 0,9 'rijk', bij een goed functionerend systeem pendelt deze spanning zo'n 2 tot 5 maal per seconde.
De lambdasonde zit net voor de katalysator in de voorpijp met 2 moeren vastgeschroeft en heeft 4 draden waarvan de stekker onder het inlaatspruitstuk zit.
vr.gr.

SWONNIE 0
badge

18 jaar

Mensen bedankt voor al jullie adviesen.
Ik heb al jullie adviesen gevolgd,maar ik kom gewoon niet uit.ik denk dat ik het even naar de garage moet brengen.
PS:Laatste tijd zit er ook heel veel lucht in de brandstoftank. dat merk ik als ik de dop er afhaal!kan deze misschien iets mee te maken hebben.

nemats 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.