close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla: koppeling vervangen inhouden stationair

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V 4A-FE

gaat om deze wagen
[b]TOYOTA COROLLA 1.6 16V. HB. AE101 MOT.4A-FE 84KW 09/92-06/97[/b]

hier heb ik eigenlijk twee vragen over

De koppeling werkt alleen als je hem volledig ingedrukt hebt echter
laat je hem dan 1 cm opkomen dan pakt ie al op en begint te rijden
dus moet ik deze vervangen ? ( een koppelingsset ) of moet ik het ergens anders zoeken ?
dan als ie vervangen moet worden moet ik dan nog ergens speciaal rekening mee houden ?
bvb
Moet motor er compleet uit ?
De aandrijfassen eruit halen moet dan de vertanding geblokkeerd worden ?

2de vraag is deze

stationair schommelt het toerental nogal erg tussen 500 en 1500 in
ook houdt hij in bij optrekken en bij terugschakelen precies hetzelfde
dit doet ie zowel koud als warm
waar moet ik dit ongeveer gaan zoeken ?


bvd voor jullie medewerking

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

voor de koppeling zou ik eerst naar de bedienig kijken dus naar de cilinders en of er geen lucht in het systeem zit.

voor het stationiar kijk eerst eens of er geen vacuum slang lekt.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

goed ik heb de foutcodes uitgelezen door pin TE1 en E1 te verbinden
deze fouten kreeg ik

22 Koelvloeistoftempsensor, geen signaal
31 MAP sensor of luchtmassameter geen signaal of geen voedingsspanning
41 Nullast -vollastschakelaar of gaskleppositiesensor onderbroken of kortsluiting

deze heb ik gereset door de accu 10 sec los te gooien daarna gaan testrijden en ik zie de fout niet meer terug komen ??
kan het zijn dat ze de stekkers los hebben gehad terwijl deze op contact stond en dat de motor-ecu op het nood programma heeft gelopen ?
of moet ik het toch ergens anders zoeken want volgens mij zitten al deze stekkers bij elkaar !!

dan wat de koppeling betreft deze heb ik ontlucht en van binnen de aanslagpin wat verder uitgedraaid
nu pakt de koppling halverwegen het pedaal als ik deze laat komen hij slipt ook niet
maar goed hoelang dat goed gaat is natuurlijk de vraag

nu merkte ik dus dat de homokneet lv defect is ( ratelen met bocht naar rechts )
heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig of kan ik datgewoon zelf vervangen ?

Jan T alvast bedankt voor je antwoorden :)

Serge07 0

16 jaar

ja het zou kunnen dat ze de stekkes los gehad hebben als dat zo is dan zul je daar geen last meer van hebben.
dus ik zou daar nu verder nog niks aan doen gewoon afwachten wat er gebeurt.

wat die pen betrefd voor de koppeling dat heb ik zelf ook eens gehad heb deze toen ook bij gesteld en de auto kon toen nog heel lang met deze koppeling rijden zeker daar je zegt dat je geen slip hebt zou ik ook hier bij zeggen gewoon blijven rijden.

de homokoneet kun je zelf wel vervangen hoor vaak kun je de kop er gewoon afslaan als de as in de bank schroef staat dus ik vermoed dat je dat best zelf kan hoor.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Jan T

bedankt het is allemaal gelukt met de homokneet
het inhouden is niet meer terug gekomen dus dat lag idd aan de stekkers die los waren getrokken met de motor lopende
en wat betreft de koppeling .....still rolling hehe geen slip en werkt nog steeds naar behoren

mijn dank is groot

Serge07 0

15 jaar

1 bovenste kop. cil. vaak lek

2 homokineet is makkelijk te verv. zonder spec. gerschap

3 ik zou gasklephuis ook even reinigen, en massa's contr.

toefke 0
badge

15 jaar

nou houden zo jo.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.