Deze beresterke D-cat motor heeft slechts 50.000 km. gereden en het hele inlaatkanaal en en EGR klep zijn stevig vervuild door koolaanslag. De auto heeft steeds lange afstanden gereden. Daarbij heeft de auto heel soms het probleem dat hij boven de 120 km/u niet meer goed door trekt.
Heeft iemand hier ervaring mee en vooral de sterke vervuiling vind ik erg vreemd.
Wim.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas zijn er meer motoren die daar last van hebben.
Er zijn enkele gevallen bekend waarbij de zuigerveren vervangen moeten worden.
Controleer oliepeil regelmatig en neem contact op met je dealer.
Laat ook even de software van de ECU updaten en je 5e injector controleren.
daar hebben al deze motoren last van, dit komt door de EGR klep.
Heb nu ook een auto staan voor een lekke koppakking en in dit inlaatspruitstuk zit ook een laag van 1.5 cm dik.
Toyota geeft nu ook aan dat de Egr klep vervangen moet worden.
Dit heeft verder niet met je olie verbuik te maken want het is puur roet.
[quote=Jim Broerse]daar hebben al deze motoren last van, dit komt door de EGR klep.
Heb nu ook een auto staan voor een lekke koppakking en in dit inlaatspruitstuk zit ook een laag van 1.5 cm dik.
Toyota geeft nu ook aan dat de Egr klep vervangen moet worden.
Dit heeft verder niet met je olie verbuik te maken want het is puur roet.[/quote]
Is dat zo ja, ik heb nog geen service bulltin gezien dat de EGR klep vervangen moet worden.
Die 1.5 cm aanslag is roet vermengt met een flinke klets olie.
Als dit alleen roet zou zijn zou dit niet zo vastplakken aan het inlaatspruitstuk en EGR klep, kijk daarvoor maar naar de 1cd-ftv.
Klant heeft gisteren weer probleem met optrekken gehad. Is toen naar plaatselijke dealer gereden. Deze vonden een dieselfilter helemaal vervuild en verstopt. Auto heeft nog geen 60.000 gereden!? Komt dit vaker voor. Is het raadzaam om filter eerder te vervangen dan fabriek opgeeft?
Wim.
Software updates zijn ook zeer belangrijk!
@ dudepower
Punten en komma's wil ook wel eens helpen, vooral om uw bijdrage te begrijpen.
ik heb een d4d 2.0 diesel ik heb ook wat probleemen gehad (tot nu dan)met de turbo en de egr klep ook een vervuiling
de turbo en egr zijn gereinigt met forte en na nu z'n 6000 km geen enkele storing meer gehad
nu is de auto toe aan een grote beurt en nu is mij aangeraden om ook de motor te reinigen met forte motor reiniger (toe voeging aan de motor olie half uur laten draaien en de olie er uit tapen met vuile en al en de motor zou compleet schoon moeten zijn)
heeft er iemand ervaring met dit goedje en werkt het ook zo goed als vertelt ,heeft het nut en of zijn er andere ervaringen mee.
de motor heeft nu 180000 km gelopen
16 jaar
Als de auto op tijd verse olie krijgt die aan de juist specificatie's voldoet dan heeft het geen zin om er additieven bij te doen.
Goede olie houdt de motor perfect proper.
oke
de auto heeft optijd zijn beurtjes gehad en is gewoon goed bijgehouden
maar er word hier dus en door meerdere beweerd dat de vervuiling een kwaal is van de nieuwe diesel motor.
nu heb ik dus een vervuilings probleem gehad met de turbo en die schijnt gesmeerd te worden de een olie lieding van onderuit het carter die dicht zou slippen vandaar mijn "angst"
maar is reinigen is zonder problemen een overdreven onderhoud als ik het goed begrijp
16 jaar
Bij dieselmotoren vervuilt vooral de inlaat omdat de EGR-klep uitlaatgassen bij de inlaatlucht laat stromen bij deellast, dus niet bij ralenti en vol gas. De mate van vervuiling hangt af van de motorconstructie zelf en van de gebruikte brandstof en heel zeker ook van de rijstijl.
Goede brandstof is een vereiste om een goede verstuiving en dus daardoor een goede verbranding te krijgen met niet te veel rook.
Een zuiver luchtfilter is ook een vereiste om een goede verbranding te krijgen. Als onder ideale omstandigheden toch veel vervuiling optreed bij een bepaalde motor dan deugt die motor niet door slecht ontwerp, slechte verstuivers of slechte software. Als de olieleiding van de turbo verstopt raakt is het een gevolg van te veel roet door voorheen genoemde zaken, een slechte rijstijl maar meestal een mechanisch dichtgeknelde leiding.
De kwaliteit van de gebruikte olie speelt een niet te onderschatten rol in grensgevallen. Goede olie heeft een sterk reinigende werking op voorwaarde dat hij op tijd ververst wordt. Gebruik een A3/B4 olie.
het is mij nu in iedergeval duidelijk
moter lekker warm laten worden en niet te verlegen omgaan met deze
dan is er niks aan de hand
bedankt
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar