Toyota Yaris: lawaai

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1298

lawaai (ongeveer het geluid als 2 zaken tegen elkaar wrijven)
- remmen reeds bekeken en afgeslepen - ok voor 1 dag
- nieuwe spanrol voor de riem - ok voor een paar dagen
nu is het lawaai er terug
heeft er iemand een tip?
bedankt

RALLYPAT

Geplaatst door RALLYPAT (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Highway (65) PRO, 15 jaar geleden

bouwjaar 2008? Garantie dus dealer laten oplossen tot ze een ons wegen.

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is juist het probleem zelf zij vinden het niet dus zoeken we allemaal naar een oplossing

Hans4040 (185) PRO, 15 jaar geleden

wat voor lawaai, ijzer op ijzer of banden die aanlopen, distributie deksel scheef gemonteerd, etc.
waar komt het lawaai vandaan, motorruimte, onder de auto, Waar?

auto maakt lawaai is erg ruim

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

geen ijzer op ijzer, meer het lawaai van remblok tegen remschijf daarom ook dat we in eerste instantie de remblokken hebben afgeslepen.
daarna auto binnen bij de dealer, daar was het lawaai gedaan bij het losmaken van de riem dus nieuwe spanrol dan maar , maar zoals gezegd lawaai is er terug
phonetisch geschreven een -ksh/ksh/ksh lawaai moeilijk neer te schrijven natuurlijk

Hans4040 (185) PRO, 15 jaar geleden

alleen als je rijdt?
kijk ook eens naar de afdekplaat achter de remschijven. loopt die niet tegen de schijf?

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

als je rijdt
afdekplaat loopt niet tegen de schijf dit hebben we nagekeken. Er is volgens mij wel degelijk iets dat tegen elkaar wrijft, met dat is nu het probleem , niemand heeft tot nu toe de juiste oplossing gevonden.De wagen is nu terug bij de hoofdverdeler, laat ze inderdaad maar zoeken tot ze een ons wegen, maar wij moeten ook wel proberen om onze klant tevreden te houden, daarom onze oproep tot hulp

Hans4040 (185) PRO, 15 jaar geleden

begrijpelijk........ik ben benieuwd wat nu de oorzaak is.
plaats je dat ook even?

mvg,
Hans.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Raar dat dealer hiervan niet op de hoogte is. Is probleem bij meerdere Yarissen.

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

als de dealer ons niets zegt kunnen we het ook niet weten, maar het feit is dat hij nu voor de derde keer binnen is , dus ik veronderstel dat ze het van hun kant ook niet echt plesant vinden dat we steeds terug komen zagen . Beste jan volgens U zijn er met andere Yarissen ook problemen, kan U soms een dealer noemen dan neem ik kontakt met hen op
groetjes

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

ik zeg dat omdat ik op korte tijd er twee in carrosserieherstelling gehad heb en die rammelden alle twee op dezelfde wijze.
Toen ik hiervoor een collega praatte antwoordde die van "die ook al?"
Dus valt dit nog voor.
Maar bij de dealer bij ons hoef ik daarmee niet te gaan want die zegt toch dat dat niet kan. De twee wagens komen nl. van bij hem.

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

bedankt iedereen ik laat het resultaat dan wel weten

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

de wagen is teruggekomen van de dealer en volgens hen was er niets te vinden,dus blijkbaar heeft het zichzelf opgelost want ik heb van de klant ook niets meer vernomen
toch bedankt voor de hulp

patric yarisTS (0), 15 jaar geleden

Heb volgens mij hetzelfde probleem aan de hand.
Ben al 7 maanden hiermee bezig en heb al ongeveer 15 keer de garage bezocht i.v.m. met deze irritante "fluittoon".
Voornamelijk bij het optrekken, rond de 2500 t/m 3000 tr.
Eerst multi-riem vervangen
Toen dynamo
Airco pomp
waterpomp en wederom de multi riem.
Geluid zit er nog steeds in, om moedeloos van te worden(zacht uitgedrukt)
Heb de auto ook pas 7 maanden en tijdens mijn omruil garantie aan gegeven dat er een vreemd geluid in zit.
Hebben in eerste instantie de spanrollen nagekeken, maar niets gevonden.
Vervolgens al die reperaties.
Ben momenteel in gesprek met de dealer en toyota nederland en wil alsnog een beroep doen op m'n omruil garantie Yaris TS/2008.
Voor eventuele tips, laat ff iets weten.
Alvast bedankt,
Patric

RALLYPAT (0) PRO, 15 jaar geleden

de klant heeft onlangs de wagen verkocht, het lawaai is nooit gevonden.Hier in Belgie hebben we een waarborg van 5 JAAR maar men moet kunnen vinden wat er fout is. De dealer wou en kon er ook verder geen tijd meer insteken omdat al deze uren niet vergoed worden door Toyota Belgie. Hopelijk loopt alles goed af voor u
mvg

patric yarisTS (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de info.

Hoop dat het in mijn geval postief uitpakt aangezien dit al geruime tijd speelt en tijdens m'n omruil garantie heb aangegeven dat er een klacht is.
Zou ik de yaris nu inruilen,zonder omruil garantie, op een nieuwe dan schrijf ik € 2000,- af in tijd van 7 maanden en dat vindt ik wel erg veel.
Heb tevens soort gelijke klachten gevonden op PROBLEMCAR, echter niet van een yaris maar wel toyota's.

Ze zouden me deze week terug bellen....zeiden ze.
Ben benieuwd..

gr. Patric

Enco (0), 15 jaar geleden

RALLYPAT zei:

"Fonetisch geschreven een -ksh/ksh/ksh lawaai moeilijk neer te schrijven natuurlijk".

Vraag; zit er wel genoeg vet in het (open) lager van de spanrol?
Maak de oude spanrol eens open als u wilt...

Dit is een probleem bij meerdere type auto's, na een paar weken is het geluid terug omdat er nauwelijks vet in het lager is gedaan zodat het lager "droogloopt" en geluid gaat maken...
Als je het lager voorziet van genoeg speciaal dik lagervet is het probleem waarschijnlijk over.

Nog veel beter is op het open lager te vervangen door een hoogwaardig gesloten lager of door een gesloten naadlager als dit in de betreffende maat te krijgen is.
(Deze lagers zijn duurder, maar je hoeft de spanrol veel minder snel te vervangen; dus uiteindelijk ben je veel goedkoper uit).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.