Auto heeft nu 280.000 km gelopen, maar heeft al 2 keer een nieuwe kop gehad.Eerste keer een imitatie en 2e keer een originele.Nu, 30.000 km na het monteren van deze 2e kop verliest en verbruikt de auto alweer zeer veel koelvloeistof en rookt bij de koude start.
Een 3e kop lijkt mij niet zinvol, maar wellicht is er iemand die een tip heeft die wij over het hoofd zien?
PS Laatste keer is ook het blok afgeperst en die was niet lek.De kop wel en die is toen door een originele vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geeft het immitatie koppen? heb er nooit van gehoord,wil ik graag weten,
*Verstuivers, pomptiming, slechte inspuitvervroeging; (harde) dieselklop.
*Waterslangen die vervangen zijn door een type waar geen vernauwing in zit.
*verkeerde koppaking
Peter, er zijn inderdaad in het verleden imitatiekoppen geweest.Helaas hebben wij die toen gekregen.Achteraf bleek dat er dealerinfo was dat er problemen met deze koppen waren en er voor garantie tot 150.000 km koppen werden vernieuwd bij Toyota.Helaas wilde de dealer ons er destijds niet mee helpen en hebben we een imitatie kop gemonteerd.(Km-stand 110.000) Bij 230.000 km dus weer een kop gemonteerd en via een andere dealer de kop toch nog voor garantie gekregen.(De imitatiekoppen waren toen niet meer leverbaar.)Henkie, er zijn wel eens waterslangen vervangen, maar alleen originel, dus dat sluit ik uit.Wat we nu na demontage van de kop zien is dat er 1 cilinder vol koelwater stond en wel de 4e.Aan de pakking, ook origineel, is ook niets te zien,maar heeft iemand het wel eens meegemaakt dat via de turbo, die immers gekoeld wordt door het koelwater, en er vrij gammel uit ziet, inwendige lekkage ontstaat.We zitten te denken dat de kamer bv gescheurd is en bij het op druk zetten van het koelsysteem er koelwater op de achterste cilinder terecht is gekomen.Hij wilde nl. gisteren na het een tijd op druk zetten door waterslag niet eens meer rond gaan.
Kop gedemonteerd en af laten persen.Blijkt helaas onder een klepzitting gescheurd.Dat na 20.000 km,is toch wel erg snel.'s Kijken of de dealer die de kop geleverd heeft nog iets voor ons kan doen.
Wordt vervolgd.
Hebben netjes voor garantie weer een nieuwe kop gekregen incl. pakkingset.Montage is voor onze eigen rekening.
Siem,
Maar wat nu de oorzaak is weet je nog niet,is het niet zo dat de radiateur misschien verstopt zit gezien de kilometerstand.
Hans
Zou natuurlijk kunnen, maar de klant heeft nooit de temperatuurmeter te hoog zien staan en dat zou natuurlijk een gevolg kunnen zijn als een radiateur verstoptt zit.Gaan komende week de kop monteren en nemen je suggestie even mee.Bedankt.
siem,
het scheuren van de cylinder kop komt door een te strak aanhaalmoment van de verstuivers.. vraag ff een dealer voor het juiste en aangepaste!! aanhaalmonent
grt alrik
Hellaas is dit een veel voorkomende kwaal, de kop lekt vaak inwendig en is niet aan te doen, een zwak punt van de goede toyota's
Inderdaad een zwak punt van de avensis 2.0td maar ook van de 2.4 en 3.0 td (type 1kzt en 1kzte) uit de hilux en landcruiser.
Wat ik mij afvraag wat kun je nog meer doen dan : Rustig warmdraaien, niet hard rijden, auto na laten lopen (zeker als je wat harder gereden hebt) en goed onderhoud. Zelf denk dat een lichtmetalen kop op een gietijzeren blok vragen om problemen is bij een dikke diesel. Dit vanwege verschillende uitzettingscoefficienten, met als gevolg grote spanningen en scheuren. Een andere oorzaak zouden nog trillingen kunnen zijn.
Toch slordig van toyota dat ze zolang deze blokken maken terwijl ze weten dat er problemen zijn.
Bert
19 jaar
hoi,
komen deze problemen ook bij de 2c koppen voor?
grt w
18 jaar
Ik vind het wel knap 3 keer de kop gescheurd. Bij ons is dit verschijnsel ook weleens voorgekomen maar dat is na het vervangen van de kop nooit meer teruggekomen bij diverse auto,s. Ik denk eerder dat er een fout in de montage is want anders is dit gewoon niet mogelijk
Klant heeft nu 2 jaar een Peugeot Expert en je wilt het niet weten, maar daar is al 2 maal een nieuwe kop opgezet . 1e Keer omdat er een voorkamer uitlag en een zuiger had beschadigt en 1 maal een gescheurde kop. Nou komt dat bij de Expert 1.9 D ook wel vaker voor, maar ik denk toch dat de rijstijl er ook iets mee heeft te maken. (In het verleden ook al een Escort op gas met een kapotte kop van hem gehad nl.)
weet iemand of deze problemen ook bij de 2c motoren regelmatig voor komen???
of is het iest van latere modellen?
thnx....
18 jaar
[quote=post767]weet iemand of deze problemen ook bij de 2c motoren regelmatig voor komen???
of is het iest van latere modellen?
thnx....[/quote]
neen, de 2C's hebben dit niet, enkel de 2C-T
vergeet niet dat deze veel vinniger zijn en bij koude motor enorm afzien als de bestuurder snel wil vertrekken !! dit is dan ook de grote oorzaak van deze koppen, heb er tientallen gezet.
maar waarom imitatie als de originele reeds laaggeprijst zijn!
[quote=Siem Bijman]Auto heeft nu 280.000 km gelopen, maar heeft al 2 keer een nieuwe kop gehad.Eerste keer een imitatie en 2e keer een originele.Nu, 30.000 km na het monteren van deze 2e kop verliest en verbruikt de auto alweer zeer veel koelvloeistof en rookt bij de koude start.
Een 3e kop lijkt mij niet zinvol, maar wellicht is er iemand die een tip heeft die wij over het hoofd zien?
PS Laatste keer is ook het blok afgeperst en die was niet lek.De kop wel en die is toen door een originele vervangen.[/quote]
probeer aan klant uit te leggen dat bij koude motor rustig (maar dan ook zeer rustig gereden moet worden !)
zal ze dan nooit meer moeten vervangen.
Tijdens koude motor bij hoge belasting zijn de drukken veel te hoog, vergeet niet dat de kop een aanpassing is op de normale 2C motoren die weinig vermogen hebben....
Ok dat stelt me gerust,
heb ok n corolla met 2c motor, deze heeft in 5000 km 2 a 3 cm van mn koelvloeistof niveau in het overstort tankje er uitgegooid. en maakte me wat zorgen over mogelijk schuertjes in de kop! Al staaat het niveau nu bij warme motor op max en bij koude motor 2 a 3 cm lager!
hoe hoog moet het eigenlijk gevuld worden bij Koude motor? Misschien zat er gewoon te veel in, Max bij koude motor?
grt w
18 jaar
Ja max bij koude motor
misschien dan kapotte radiatordop? andere sugestie?
soms gooit hij er weken nix uit, dan weer n tijdje elke dag n paar druppels, zoals ik al zei is het niveau na 5000km 2 a 3 cm gezak, misschien 40cc ofzo!
18 jaar
Ward: Controleer ook de slangenklemmen. Ik had koelvloeistofverlies en dat bleek te komen door een verrotte slangklem die dus niet meer klemde.
18 jaar
Jongens, begin svp een nieuwe topic, want jullie gaan nu verder met een bestaand - professional- topic en dat is niet handig !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar