close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla 2006: Lekkende injectorrail na vervanging injector

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 95

Hoi,

Een van mijn injectoren van mijn Toyota Corolla Verso 1800i uit 2006 was defect en ik heb hem vervangen met een andere injector waarvan de o-ring op zich nog prima uit zag zonder beschadigingen.

Bij het starten lekt er echter behoorlijk wat benzine ergens weg, het loopt er gewoon uit, de motor loopt echter wel weer soepel.

Volgens mij heb ik de hele rail op precies dezelfde manier terug geplaatst als hij zat, aan de motorkant zitten een soort pakkingringen in de motor, die heb ik ook nog netjes schoon gemaakt met wd40 omdat er nogal wat rotzooi omheen zat na al die jaren. Aan de kant van de rail zitten o-ringen om de injector die op zich ook prima zijn nog, ik heb ook een 2e poging gedaan met de o-ring die om de defecte injector zat voor de zekerheid, maar ook dan lekt er ergens iets.

- Moet je wellicht iets speciaals doen om de o-ringen goed te laten afsluiten? Bv ze met iets inspuiten eerst?

- Is het normaal dat de injectoren vrij los zitten ook als de rail volledig is aangedraaid? Voor mijn gevoel kun je ze wel erg gemakkelijk een beetje 'ronddraaien', maar ik kan niks bedenken wat ik fout gedaan zou hebben, alles sluit netjes aan en ze zitten er helemaal in en de schroeven zijn vast gedraaid zoals ze zaten...

- Ik kan niet goed zien of het lekken aan de railkant is of de motorkant. Is dat altijd aan de railkant als het er uit loopt, of kan dat theoretisch ook aan de motorkant zijn? Mij lijkt dat aan die kant veel minder benzine er uit komt, te weinig om echt meteen een stroom benzine te zien, anders zou je tank wel erg snel leeg zijn toch? :D

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Geplaatst door

thedudenl (460)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hij lekt bijna 100% aan de kant van de rail .
Als je de injector in de rail duwt voel je dan weerstand ?
Is de nieuwe injector evenlang als de oude ?
Er zit geen scheurtje in de rail ?

kaleido 1 6565
badge vip badge

3 maanden

Thanks!

De injector gaat met genoeg weerstand in de rail , je moet hem er echt in 'heen en weer draaien'

Zou jij de injectoren eerst in de motor plaatsen en dan de rail er op duwen, of de injectoren eerst in de rail zetten en dan alles in de motor duwen?

Ik ga het bekijken of de rail beschadigd is, maar dat was in ieder geval niet zo voorheen...

thedudenl 460

3 maanden

@Kaleido De injectoren zijn exact hetzelfde, ook kwa lengte, het enige verschil is dat de injectoren in mijn auto een geel ringetje hebben en de rail uit een identieke auto een rood ringetje, maar de injector werkt ook prima, de motor loopt soepel.

thedudenl 460

3 maanden

.

thedudenl 460

3 maanden

En als je nu een rode met de gele wisselt verhuist de lekkage dan mee

kaleido 1 6565
badge vip badge

3 maanden

Thanks!

Ik heb inmiddels alles nog een keer opnieuw schoon gemaakt en ze allemaal er opnieuw ingezet en nu is de lekkage weg, ik had echter ook een andere injector gepakt van de 4 van Marktplaats omdat ik ook wilde uitsluiten dat de injector zelf lekt, nu lekt het niet meer, maar de motor loopt weer slecht met een misfire P0304 en een P0172 storing (te rijk mengsel) door die andere injector...

Dus misschien is die 2e dan toch kapot, ondanks dat ze allemaal wel een 'piepje' geven op mijn multimeter. Die eerste kapotte gaf geen piepje dus ik wist zeker dat die kapot is.

Morgen maar weer eens een andere inbouwen, ze zijn gebruikt dus altijd een risico maar 1 van de 4 zal toch wel goed moeten zijn hoop ik! ;)

thedudenl 460

3 maanden

Eerst in de rail en dan compleet in de motor

kaleido 1 6565
badge vip badge

3 maanden

Uiteindelijk is het wel gelukt door opnieuw de injectoren in de rail te plaatsen met een beetje WD-40, en nu lekt het niet meer, ik heb nu wel echter iets vreemds dus...

De motor liep in het begin dus alsof de nieuwe injector kapot was, omdat hij een storing gaf ook. Maar zonder dat ik iets veranderd heb loopt hij een dag later op benzine meestal wél soepel maar soms houdt hij heel even in. Kan dat komen omdat de 'nieuwe' injector niet helemaal 100% is misschien, of omdat hij een tijdje niet gebruikt is?

Het is een heel gedoe om nu weer alles uit elkaar te halen, weet iemand uit ervaring of er een logische verklaring is als het in het begin af en toe een beetje hapert? Misschien omdat die WD-40 er eerst goed uitgeblazen moet worden ofzo?

Ik heb er nog geen snelweg mee gereden voor de zekerheid...

thedudenl 460

3 maanden

Zou zo wie zo geen wd 40 gebruiken is daar niet voor geschikt.
Je zou in een tank waar nog 15 tot 20 liter in zit een blikje injectorcleaner kunnen doen en dan flink op toeren een stuk rijden .

kaleido 1 6565
badge vip badge

3 maanden

Okay....

Maar wat is dan wel het juiste smeermiddel om die injectoren in de rail te krijgen zonder ze kapot te maken? Als je ze 'droog' er in drukt verdraaien ze blijkbaar waardoor een lek ontstaat...

thedudenl 460

3 maanden

Vaseline bv of een klein beetje motorolie.
Op het rubber doen en niet in het gat van de rail.

kaleido 1 6565
badge vip badge

3 maanden

Super bedankt voor alle hulp! 🙏🏻 Dit forum is een lifesaver als je in het weekend je auto uit elkaar hebt liggen! 😂

thedudenl 460

2 maanden

Alles draait nu eigenlijk prima, ik heb de injector vervangen, alles nog eens goed schoongemaakt en gemonteerd, de bougies vervangen en de veertjes in de bobines schoongemaakt omdat er vaseline oid aan zat. Ook heb ik gasklephuis en de luchtmassameter gereinigd.

Hoe loopt nu eigenlijk prima op LPG en op benzine, het enige vreemde vind ik dat hij wat laat aan springt bij het starten, veel later dan wat ik gewend ben. Is daar een logische verklaring voor, dat de ECU opnieuw moet inleren met de nieuwe situatie oid? Ik heb de accuklemmen los gehad om te resetten namelijk....

thedudenl 460

2 maanden

Dat kan , zou gewoon gaan rijden en kijken hoe het zich ontwikkeld.

kaleido 1 6565
badge vip badge

2 maanden

Luchtmassameter alleen schoon gespoten en niet met een doekje afgeveegd ?

kaleido 1 6565
badge vip badge

2 maanden

Met speciale spray voor luchtmassameters idd, en daarna met perslucht spuitbus gedroogd. Met een doekje kom je daar helemaal niet bij, zit heel diep in het buisje en lijkt me niet verstandig... ;)

thedudenl 460

2 maanden

Sommige zijn heel creatief/handig

kaleido 1 6565
badge vip badge

2 maanden

Waarom kan ik deze case niet afsluiten? Als ik op een van de vinkjes voor je antwoorden klik dan ga ik naar onderaan de pagina? ;)

thedudenl 460

2 maanden

Thanks haha 🙏🏻🤞🏻

thedudenl 460

2 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.