Hallo,
Ik heb mijn Toyota nu sinds juli en een paar dagen geleden op een regenachtige dag (hier in Finland) is het probleem naar boven gekomen. Nadat ik al een stuk had gereden en in een winkel was geweest, begon de motor stationair dus verkeerd te lopen. Als hij nu koud is, dan draait hij op 2000 toeren stationair, en loopt op naar 3000, waarna hij weer naar 2000 valt, weer opklimt naar 3000, etc.
Als de motor warm is doet hij hetzelfde maar dan tussen de 1000 en 2000.
Ik heb al rondgezocht op internet wat het kan wezen, misschien is het een defecte sensor ofzo?
Ik zoek eigenlijk wat handreikingen zodat ik weet wat ik kan berwachten, aangezien mijn Fins nog een beetje achterblijft op het gebied van technische termen...
Bedankt alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem een keer gehead en toen was er een slangetje van het inlaatspruitstuk gescheurd ik denk dat je het daar moet zoeken
succes
Wel, het euvel is verholpen. onderin het motorblok aan de achterzijde zat iets los (vermoed ik, kon het niet goed zien), dus het loopt weer zoals het was. Tja, ze hadden dus al eerst de bougies vervangen...
71 euro. Maar ze kwamen er achter dat 1 cilinder dus niet werkt! Als ik dus terugkijk heeft die het dus waarschijnlijk nooit gedaan toen die in mijn bezit was... Just my luck.
Dat reviseren zou mij dus 1400 euro kosten...
Daar kwamen ze even op terug, nadat ze mijn gezicht zagen. Ze vertelden mijn vriendin dat de auto al "gezonder" klonk toen hij lucht ergens inblies met een hogedruk spuitbus (leek het op). Het klonk inderdaad gezonder, maar het was me niet duidelijk of de drie andere zuigers beter liepen of dat de 4de die niet werkte nu ook ging lopen.
Ik heb een afspraak gemaakt en ze gaan dus over twee dagen iets vervangen ("imusarjan tiiviste", dus ik vermoed zoals hier: http://koti.mbnet.fi/~tuur/id414.htm , is een koppakking, toch?)). Het kost me ongeveer 200 euro, vanwege het sleutelen (2 a 3 uur).
Mijn vraag is, kan het zo zijn dat een cilinder volledig wegvalt puur en alleen vanwege een pakking? Zo ja, hoe waarschijnlijk is dat dan? Ik probeer te vermijden dat ik dit laat repareren, en dat daarna toch nog die 1400 euro reparatie moet gebeuren... Ik vond het ook al niet zo leuk toen ze de bougies gingen vernieuwen...
Wat gegevens:
Ze hadden de druk gemeten in de cilinders (alle bougies eruit en dan vol starten. Een handmeter op het bougie gat). Ik heb het kaartje hier, en de defecte cilinder (cilinder 3) heeft een hele hoge uitslag. Die was 13 bar, in vergelijking tot de andere cilinders. Nr 1 had bijna 11 bar, nummer 2 had 10,25 bar en nummer 4 liet 9,3 bar zien. Zou het vervangen van de pakking de oplossing zijn?
Kan iemand mij adviseren, of moet ik daarvoor in het "professionals" gedeelte posten?
21 jaar
Hoi
Het kapotte onderdeel wat op de site te zien is is een spruitstukpakking en deze kan inderdaad het gevolg hebben dat de motor slechter gaat lopen en als die op de foto van jou auto is zou ik hem zeker laten vervangen de compressie die ze gemeten hebben is niet echt verkeerd hij zou tussen de 10 en 14 bar moeten zijn dus daar zou ik niks aan doen
21 jaar
Hallo,
Nee, het is niet mijn pakking, ik heb even gegoogled om te kijken wat het woord precies inhoudt. Ik kon niet een goeie vertaling vinden dus toen heb ik maar even naar foto's gekeken.
Mijn motor loopt vrij goed, al is het alleen maar op drie pitten. Zou het kunnen dat de vierde niet werkt, alleen door deze pakking? De bougiekabel nr 3 verwijderen en weer terugzetten bij een draaiende motor leek absoluut geen effect te hebben op het geluid van de motor (of het schommelen). Dat had het wel toen de monteur dus iets spoot (lucht?) bovenin de motor, een beetje vanaf de bestuurderskant. Dit was rechts van de achterkant waar de luchtfilterslang het blok ingaat (zag ik een lucht inlaatklep toen de slang verwijderd was?). Het schommelen was minder en hij zoemde iets meer. Was de vierde cilinder op dat moment weer van de partij?
Moet ik tevreden zijn met drie beter lopende cilinders, als dat het geval was? Of kan ik concluderen dat de vierde cilinder na het vervangen van de pakking weer aardig mee kan komen...
21 jaar
Ik denk inderdaad dat het verstandig is om de pakking te vervangen omdat hij hierlangs "valse" lucht zuigt waardoor hij rot gaat lopen
21 jaar
Nou, ik wil je alvast hartelijk bedanken voor al je hulp Chielo. Ik zal de reparatie dan ook maar gewoon laten uitvoeren.
Ik vroeg het me eigenlijk af, omdat ik deze reparatie anders waarschijnlijk zou laten uitvoeren tijdens de revisie van de motor, of verder kijken naar een ander voertuig...
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar