de ene keer loopt de auto perfect,de andere keer krijg ik hem bijna niet boven de 2500 toeren,krijg hem dan met moeite aan de honderd km.storingslampje gaat niet aan,luchtfilter en brandstoffilter vervangen,vacuumslangen gecontroleerd,turbo werkt (hoorbaar),zit zelf aan luchtmassameter te denken,wie heeft een idee.
Geplaatst door bvdw (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Previa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Previa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
bobbie1352 (0) PRO, 17 jaar geleden
eerst de foutcode's even uitlezen
memos (10) PRO, 17 jaar geleden
Uitlaat niet verstopt?
vinnie67 (0), 17 jaar geleden
Lijkt dat de turbo kapot is, controleren of het verstelmechanisme van het variabele mechanisme goed gangbaar is, roet kan dit belemmeren.
a40 (0), 17 jaar geleden
ik zou de luchthoeveelheids meter goed reinigen en/of egr klep reinigen
bvdw (0) PRO, 17 jaar geleden
hallo,ben even op vacantie geweest.heb andere l.m.m. geprobeerd,helpt niet .onderweg naar toyota dealer om uit te lezen krijgt hij die storing weer,de dealer kan geen foutcode vinden ,alleen de turbodruk is op dat moment te laag dit kon de dealer uitlezen? tubo voelt goed aan,normale speling,schoepenwiel ziet er goed uit,draait goed rond.ga er vlgde week mee verder.zal ik eerst het stelmechanisme nazien of dit goed gangbaar is.
pantera1979 (0) PRO, 17 jaar geleden
controleer of de luchtfilter niet vervuild is en de slang van de luchtfilterhuis die naar de motor toe gaat waar de luchtmassa meter ook zit,soms wil die vol met bladeren komen,waardoor de luchtmassa meter niet goed kan meten wat de aangezogen lucht is. SUCCES
Kurt C (0), 17 jaar geleden
Hallo bvdw,
Is het niet zo dat de turbo aangestuurd wordt door een EPC klepje? Deze klepjes durven al wel eens stuk gaan, had dit laatst zelf nog met een EGR sturing.
je kan deze klepjes gemakkelijk controleren met een vacuumpompje.
franksol3237 (0) PRO, 17 jaar geleden
lucht slang hoeft maar klein schuurtje in te zitten heb dit gehad met
toyota 4 runner.
henktolex (0) PRO, 17 jaar geleden
de klepjes op de brandstofpomp laten vervangen hier is een service bulletin van geweest.
a.erdogan (0) PRO, 17 jaar geleden
DDE mischien, kastje rechts bij de motorsteun, aanstuur unit van de injectoren,
scv klepjes klopt is een servicebulletin voor geweest is geen langdurige oplossing pomp opbrengst opmeten, kan d.m.v. intelligent tester
(bij de dealer) genoeg pompen en injectoren gehad, laat ook effe pim (pressure intake manifold) kontroleren en de daarvoor bestemde vacuumpotje,