Toyota Avensis Verso: Moeilijke keuze? Help ons a.u.b.!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

Hierbij zou ik jullie om advies willen vragen. Wij zijn in het bezit van een renault scenic bj 12-2000 en zijn van plan om een jongere auto aan te schaffen, mede door gezinsuitbreiding. Mijn oog is gevallen op een Toyota Avensis Verso bj 2002 of een peugeot 307 SW 2.0 liter. Het voordeel is dat deze laatste prijstechnisch erg voordelig is in combinatie met de lage kilometerstand.
Anderzijds ben ik, maar zeker ook mijn vrouw gecharmeerd van de Avensis Verso.
Ander belangrijk gegeven is dat we op jaarbasis tussen de 15000 en 20000 km rijden, dus dan kunnen we nog even wat jaartjes vooruit met de "nieuwe" auto.
Wat zijn jullie ervaringen? Zeker als het aankomt op kosten die je kwijt bent bij normaal gebruik van de auto?

Misschien dat iemand mij nog kan tippen op een te koop staande Avensis Verso, want daar gaat onze voorkeur als eerste naar uit.

joni25

Geplaatst door joni25 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Toyota Is Een Dijk Van Een Auto
Normaal Genomen Weinig Problemen Mee
Onderhoud Valt Mee
Sommige Delen Kunnen Prijzig Zijn
O.a Koppeling
Verder Geen Echte Probleem Auto
Zou Persoonlijk Eerder Een Toyo Kopen Ipv Peu
Mvg Jerry

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

ga maar voor de jap.......laat de zoekfunctie van deze site maar eens zoeken op 307........

jaboV (0), 17 jaar geleden

Ik heb zelf zo, n 50.000 in zo'n avensis verso huurbak gereden behalve een klapper nooit iets mee gehad.

Ik zou de toyota nemen zeker weten....

Gr Jaap

katuut (0), 17 jaar geleden

is micchien een diesel geen beter idee met die km's per jaar?

ik zou zeker weten voor een toyota gaan!

japanse betrouwbaarheid

Picnic8956 (0), 17 jaar geleden

Ik vind de stoelen van de verso niet echt geweldig zitten maar dat zal aan mijn lengte liggen. De aanschaf van een verso is erg prijzig maar met onderhoudskosten zul je weer inlopen op de peugeot. Ook de restwaarde zal van de Toyota beter zijn. Diesel is zeker te overwegen gezien de kilometers die worden aangegeven. Ik vond de 307 (90pk diesel) niet prettig rijden. De verso zit hoger wat ik erg prettig vond.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ga maar voor de toyota.
Tanken en rijden.

jerlup (0), 17 jaar geleden

Wij rijden al 13 jaar toyota zonder ook maar 1 keer een dikke vette werkplaatsrekening te hebben gehad. Bij het onderhoud verdien je de hogere aanschafprijs vergeleken met de franse auto's dik en dun terug.
Ga maar voor de toyota zou ik zeggen.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

eens een jap, altijd een jap. hele familie rijdt jap, van toyota, suzuki, mitsubishi honda tot aan nissan. Nog nooit echt noemenswaardige problemen gehad.

Groeten Marcel

Ohja, wel ooit eens, met een oude sunny ( eerste type ), een tuimelaaras gebroken gehad, maar dit hadden ze zelfs bij de dealer nog nooit meegemaakt. Dit is echter al wel 18 jaar geleden.

Groeten

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Jerlup: als je veel kilometers maakt, dan komen de rekeningen vanzelf. Distributieriem, schokbrekers, koppeling, etc zijn allemaal vrij dure slijtageonderdelen.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Nico, bij europese autos wel ja.
Ik rij al 185.000km met een primera op lpg.
Alles is nog origineel op een draagarm en een aandrijfas na.
Aandrijfas was mijn eigen schuld.
ik heb europeanen gehad waar ik na een ton al op leegliep en van het ene naar het andere ging.
Dit waren gerenommeerde merken!.
De kwaliteits autos, ik zal geen merken noemen.
Nu rij ik deze simpele jap, vreselijk saai, maar gaat domweg niet kapot en ook nog op lpg.
Ik kijk in de familie met renault en peugeot en zie niks als gedoe en buitensporig onderhoud.
een deel rijd een jap en onderhoud komt op als poepen of als de portemonnee het toelaat en het blijft maar draaien.
Ik ken ze die 50.000 per jaar doen en de auto ziet ook maar een keer per jaar de garage.
En dan zijn ze nog van slag omdat ze 600 euro af moeten rekenen, de andere kant van de familie gaat netjes volgens het boekje en betalen zich blauw aan onderhoud, met name de franse autos kunnen er wat van, maar ook de vw en de opel laten zich niet onbetuigd.
Waar zit toch dat verschil in?.
Ik vind ook dat de kwaliteit van de europeanen zo achteruit loopt, met name de elektronische problemen en storingen.

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Ik had een Corolla diesel uit '94 gekocht met 170.000 op de teller en weggedaan met 340.000 op de teller. Daar zijn in 5 jaar tijd 4 schokbrekers, 3 distributieriemen, 1 waterpomp, 1 koppeling, 2 remtangen en nog wat klein spul aan vervangen. Allemaal onderdelen waar je niet mee door kunt rijden (of APK afkeur) als je ze niet vervangt. Ik heb veel meer geld aan reparaties uitgegeven dan dat ik op de auto heb afgeschreven (1450 euro).

Santa (0), 17 jaar geleden

Een 307................................
Tja, als je doof genoeg bent voor alle rammeltjes, piepjes en kraakjes, hoor je niks......
Indien je blind genoeg bent om al die rekeningen hiervoor af te tikken, rijd je altijd voordelig.....

"Domme" mensen gaan voor smaakloos, designloos Japans blik............
maar BLIJVEN lachen...!!

Nog een toelichting nodig...???

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nog 2 voorbeeldjes dan.

Ikzelf rij nu een Mitsubischi 2.0 16v op G3, en heb nagenoeg nog geen kosten gehad. Ding heeft nu 200.000 gelopen, en rijdt/start nog als een zonnetje, oke, er zitten nu wel 2 fuseekogels aan te komen, maar dat mag van mij.

Mijn pa maakt het NOG bonter, die kocht afgelopen jaar zowat BLIND een primera, en kwam er na het aftikkenen ( 800 euri's ) pas achter, dat dat ding al 380.000 km op de klok had staan, VOOR EEN BENZINE.
Nu, 9 maanden verder zijn er 2 nieuwe banden opgegaan, en heeft hij een ruildynamootje gehad.
Ik zal je vertellen, dat ding heeft volgens de history nog nooit veel anders gemankeerd van wat versleten ophangingsrubbers/steunen en wat regulier spul zoals schijven/blokken en homokineten/schokdempers.
Ik neem hem zonder blikken of blozen mee naar Friesland, en het spul rijdt gewoon geweldig.
Het enige wat hij nog mankeert, en dat wil pa niet laten maken, is dat de motor van de inschuifbare antenne het heeft begeven. SHIT HAPPENS.

Groeten Marcel

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Laatste voorbeeld.
Me zwager kocht een starlet van 89.
Een 1.3.
Zand haalde die in de achterbak, olie vulde die bij als het lampje brande.
Onderhoud alleen toen die een vriendin kreeg, vriendin vond het onverantwoord om zo te rijden.
auto had 70.000km geen garage gezien.
hij moest 350 euro afrekenen, wat hij belachelijk vond, zoveel geld.
Garage heeft hem zelfs 50 euro geschonken, omdat hij het belachelijk vond dat na 270.000km de achterveren waren gebroken.
Hij trok een caravan met deze auto, niet nederland, in zwitserland de bult over, elke bocht moest tie de boel laten scharen anders kwam die niet weg.
Vond tie heel normaal, was immers maar een klein motortje, ook dat de boel in het rood liep, zelfde antwoord.
De auto is weggegaan, niet omdat tie slecht was, maar hij had er genoeg mee gereden.
Nu rijd tie weer een jap, en zelfde verhaal, tanken en rijden.
Onderhoud nu een keer per jaar, voor de gemoedstoestand van zijn vriendin. maar als het aan hem zelf lag ging tie nooit naar een garage, zijn beredenering is: er zitten niet voor niks waarschuwingslampjes in, als die gaan branden ben je vroeg genoeg!.
En als er slechte banden onder zitten of een uitlaat die gaat lekken zien ze dat bij de apk wel.
Ik weet zeker dat als tie dit met een europeaan doet, dan had de boel allang een keer in de soep gelopen.
Voor de rest sluit ik me aan bij de woorden van Santa!.
Ik denk dat de topicstarter het nu wel duidelijk is.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

mooiman, afraggen dat barrel, waar zijn ze anders voor gemaakt.

hahahahaha

Groeten Marcel

jerlup (0), 17 jaar geleden

[quote=Nico8119]Jerlup: als je veel kilometers maakt, dan komen de rekeningen vanzelf. Distributieriem, schokbrekers, koppeling, etc zijn allemaal vrij dure slijtageonderdelen.[/quote]
Ja, ik weet er alles van maar heb er nooit geen last van gehad en ik spaar (qua rijstijl) de auto´s niet. Distributie is bij diesel prijzig maar daar moet je juist niet op bezuinigen. Je kunt best een keer een onderhoudsbeurtje overslaan.

Gezien de kosten ben ik met de Toyota's altijd goedkoop uit geweest qua onderhoud en heb nooit dure onderdelen hoeven te kopen.
Heb een avensis 2.0 gehad, een ton mee gereden en alleen olie, filters en bougies zijn vervangen voor de rest nooit 1 sleutel aan geweest.

2x Golf en 1x Reneault gehad. Heb nu m'n 5e toyota en dat zullen er vast meer worden.

Heinz1000 (0), 17 jaar geleden

Lekker die Toyota kopen. Nooit problemen en dat is bij die Franse auto,s wel anders. Niet te lang over nadenken.....

aaten (0), 16 jaar geleden

Beetje late reactie maar misschien voor een ander die zoekende is:
Zelf rijdt ik al vele jaren toyota en heb één maal een uitstapje gemaakt naar een 307 break voor mijn werk. Met de 307 heb ik ook weinig problemen gehad het is best een lekkere reisauto.
De garagerekeningen daarentegen logen er niet om. De 307 is goedkoop in aanschaf maar dit betaal je bij een standaard beurt zonder extra dingetjes er dubbel en dwars bij.

Zelf zou ik altijd weer voor een toyota gaan, wel iets duurder dan de peugeot in aanschaf maar bij wat hogere km aantallen, dus meer onderhoud, stukken goedkoper. Een toyota is ook een stuk waardevaster.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.