Ik ben sinds eind januari 2010 in het bezit van een TOYOTA Corolla Liftback G6 ( faceliftmodel tyoe 2000-2002 E11) met een 110 Pk sterke 1.6 16V Benzine motor. Behalve het feit dat deze motor snel hoog in de toeren gaat bij RELATIEF lage snelheden heeft deze japanner of is het een in Europa (bv. Polen gebouwde nepjapper???) een gigantisch HOOG olieverbruik. Ik kocht deze auto in Kamerik bij een Alfa Romeo dealer aldaar en die vertelde mij dat een verbruik van een LITER op slechts 1.000 km. acceptabel was volgens de BOVAG normen. In dat geval laat ze de BOVAG normen bijstellen!!! Ik heb steeds netjes dure puur synthetische olie bijgevuld omdat je eenmaal op synthetische olie GEEN half synthetische olie meer mag bijvullen.
Het huidige verbruik is nu nog iets ongunstiger: een liter op plusminnus 900 km. dat betekent met mijn rijgedrag dat ik iedere drie weken een liter SYNTHETISCHE olie mg bijvullen. Voor de rest is deze auto perfect; in die zin TECHNISCH. Qua slijtagedelen zal de vorige eigenaar wel een broertje dood hebben gehad aan het onderhoudssysteem aangezien ik zowel de Rem schiijven, -blokken, - achter en voor; de uitlaat en ook nog de Fusseekogelhoezen kon vervangen.
Tja Toyota betrouwbaar? Technisch wel, maar oliezuipende alimunium blokken helpen het imago van Horus naar de hel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
normaal zijn dit probleemloze motoren alleen hoe er mee om is gegaan zegt des te meer! uitwendig geen lekkage?
Hallo Simon de Koning. Ik heb hier voor PSA (Peugeot-Citroen) blokken gereden en die gebruikten letterlijk geen druppel. Ook andere merken heb ik gehad waaronder Fiat, Nissan en Opel en daar ook geen geen problemen w.b. in ieder geval olieverbruik, hoewel ik van een collega hoorde dat ook de blokken in de Astra G (type 1998-2004) wel wat olie lusten. Uitwendig idd geen lekkage; schijnt iets in de schraapveren te zijn. Wel is het een feit; ik de auto nu een tijdje en rijd 17.000 km./jaar en het verbruik is in ieder geval niet nóg hoger geworden, maar blijft stabiel. Omdat ik connecties heb in de autowereld krijg ik 40 % korting op olie en ik koop het per 5 liter, dus dat scheelt; meer bezorgt over het feit wat de consequenties zijn ervan???
13 jaar
wat voor olie zit er in toch niet te dun? mischien slecht onderhoud gehad,te lang zonder doorgereden, klepseals zou ook goed kunnen,schraapveren heb ik nog niet eerder gezien bij deze blokken,
Een 4AFE blok van toyota is verreweg het meest betrouwbare motorblok die ik ooit ben tegengekomen.
Deze zijn bijna onverwoestbaar en afgezien van wat kleine kwaaltjes kunnen deze blokken tonnen en tonnen draaien.
Er is bij jou duidelijk een en ander mis.
Zie je blauwe rook bij het starten, bij het optrekken of afremmen, stevig doortrekken enz ??
het kan wel zijn dat het blok gewoon "verkracht"is door verkeerd gebruik en de cilinderwanden versleten zijn of je zuigerveren weg zijn enz...
Doe een cilinderlektest en kijk eens hoeveel er naar het carter weglekt.
Leuk dat je opel even noemt, ik gooi elke week een kwart liter in mijn vectra :D deze bouwjaren zijn idd van het oliezuiptijdperk bij de 16 16v motoren, dus dan heb jij nog geen klagen ha ha
# Simon; Volgens het onderhoudsboekje moet ik 5W40 gebruiken, echter heb ik later expres 10W40 Synthetisch bijgevuld; omdat deze IETS dikkere olie ook gebruikt kan worden in deze motoren en ook goedkoper is bij stelselmatig gebruik. Wel van het merk Kroon.
# Jonker; die cilindertest zou ik kunnen doen, maar eerlijk gezegd is mijn verlangen groter om voor de APK van Januari dan heb ik 'm 2 jaar van de hand te doen en in te ruilen...ondanks alle techinsiche nieuwe onderdelen die ik er onder heb laten zetten.
Schraapveren schijnt wel degelijk een bekend probleem te zijn bij de E11 motoren.. huidige km.stand is nog net geen 160.000 km.
13 jaar
Klopt, maar heeft heel veel met het baasje je maken. en idd jou auto is van een later bouwjaar dus daar komt het wel eens voor.
Vanaf 2000 is de kwaliteit van toyota idd achteruit gegaan en spreekt men dus ook niet meer van toyota kwaliteit.
Echter daarvoor waren ze geweldig ( technisch )
APK lijkt me geen enkel probleem.
10w40 is halfsyntetisch 5w40 is volsyntetisch tenminste zo word het meestal verkocht, mag niet veel verschil maken in dit geval.
Zowel 5W40 als 10W40 kun je synthetisch kopen of half synthetisch; wel heb ik alle 5W40 olie natuurlijk toendertijd laten verwijderen voordat er volledig synthetisch 10W 40 inging.
APK lijkt me geen probleem w.b. olie, wel heb ik een maand later na de laatste apk schade gereden en zit er rechts een TYC ( Taiwan Made Imitation) koplamp in...tja...lichtbeeld is verder denk ik wel o.k.
What 2 say???
Echt normaal vond ik het niet als je een auto koopt dichtbij Woerden (Kamerik) die ook nog eens 300 euro minder bood voor mij destijds huidige auto; heb wel eens zitten denken om er eens minder aangenaam terug te komen aangezien ik bezit over een krachtig postuur...
LOL
13 jaar
Is dit een VVTI motor ? Deze hebben idd wel eens olieverbruik.
Yep variable kleptiming.
13 jaar
toch zie ik alleen bij de 1.8 vaker olie verbruik, dan maar motor revisie of ruil motor, of blijven bij vullen is mischien nog de goedkoopste optie,
Oké in ieder geval iedereen bedankt voor de response.
13 jaar
raar eigenlijk, eerste bouwen ze de beste motoren ter wereld en vervolgens kwamen ze met dit ...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar