Hoi allemaal. heb hier een hi-ace met een 2.5 d4d moter. klant rijd en ineens stopt de motor. niet meer aan de gang te krijgen. nu ben ik zover dat hij geen diesel meer krijgt wel tot aan de pomp maar niet meer er na. er zitten 2 stekkers op de pomp voor afsluiters of regelaars. op elke stekker zitten 2 draden waarvan er 1 massa is en de andere geen signaal. welk signaal moet hier op staan en waar komt deze ergens vandaan. of heeft nog iemand anders een idee ???
mvgr
Geplaatst door apalracer (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota HiAce? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
opgelost onderbreking in de bedrading
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
helaas weekje gereden en nu weer het zelfde probleem . zat hem dus niet in die onderbreking. verdorie. heeft er iemand een idee. heb hem proberen uit te lezen maar gaat niet. vorige keer lukte het 1 keer.
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
wat voor signaal kreeg je dan op die andere draad?? en blijf je die nu wel gewoon houden?
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
dat weet ik niet meer precies maar bleek er niks mee te maken te hebben. nu hoorde ik vandaag dat het systeem-relais nog wel eens voor problemen zorgt. maar waar ergens zit deze. dan kan ik vanuit daar gaan meten. en of even snel van een andere overzetten om te testen.
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
ik kan je ook niet vertellen waar het zit. je kan bijv met een relais via de verlichting het systeem relais schakelen om te testen of het verbetering oplevert...
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
ben er nu weer wat wijzer geworden . de dynamo gaf piekspanningen en daardoor was de accu voor de start niet meer voldoende en werd de ecu niet meer aangestuurd vanwege de spanningsval. nieuwe accu geplaatst wat denk je 16VOLT BIJ 2000TPM. dus dynamo eerst maken. en dan weer verder meten.
mvgr
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
Wie weet of er laadstroomrelais extra inzit. weet echt niet waar deze zit of zit hij er niet in
kazan (0), 13 jaar geleden
hallo,
als je een te hoge laadspanning hebt ligt dit probleem gewoonlijk bij de alternator, deze spanningsregelaar is ofwel ingebouwd in deze,
ofwel demonteerbaar met twee schroefjes,
grtz marc
apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden
Zo we zijn er uit was een fout in de zekeringskast. de terug koppeling naar de dynamo zat hier ook op, dus hij dacht dat ie meer moest laden. pff wat een gezoek . maar bedankt voor het meedenken
mvgr