close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota HiAce 2002: onder het rijden gestopt en niet meer willen starten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 d4d

Hoi allemaal. heb hier een hi-ace met een 2.5 d4d moter. klant rijd en ineens stopt de motor. niet meer aan de gang te krijgen. nu ben ik zover dat hij geen diesel meer krijgt wel tot aan de pomp maar niet meer er na. er zitten 2 stekkers op de pomp voor afsluiters of regelaars. op elke stekker zitten 2 draden waarvan er 1 massa is en de andere geen signaal. welk signaal moet hier op staan en waar komt deze ergens vandaan. of heeft nog iemand anders een idee ???

mvgr

Geplaatst door

apalracer (50)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

opgelost onderbreking in de bedrading

apalracer 50
badge

14 jaar

helaas weekje gereden en nu weer het zelfde probleem . zat hem dus niet in die onderbreking. verdorie. heeft er iemand een idee. heb hem proberen uit te lezen maar gaat niet. vorige keer lukte het 1 keer.

apalracer 50
badge

14 jaar

wat voor signaal kreeg je dan op die andere draad?? en blijf je die nu wel gewoon houden?

maarten4874 0
badge

14 jaar

dat weet ik niet meer precies maar bleek er niks mee te maken te hebben. nu hoorde ik vandaag dat het systeem-relais nog wel eens voor problemen zorgt. maar waar ergens zit deze. dan kan ik vanuit daar gaan meten. en of even snel van een andere overzetten om te testen.

apalracer 50
badge

14 jaar

ik kan je ook niet vertellen waar het zit. je kan bijv met een relais via de verlichting het systeem relais schakelen om te testen of het verbetering oplevert...

maarten4874 0
badge

14 jaar

ben er nu weer wat wijzer geworden . de dynamo gaf piekspanningen en daardoor was de accu voor de start niet meer voldoende en werd de ecu niet meer aangestuurd vanwege de spanningsval. nieuwe accu geplaatst wat denk je 16VOLT BIJ 2000TPM. dus dynamo eerst maken. en dan weer verder meten.

mvgr

apalracer 50
badge

14 jaar

Wie weet of er laadstroomrelais extra inzit. weet echt niet waar deze zit of zit hij er niet in

apalracer 50
badge

14 jaar

hallo,
als je een te hoge laadspanning hebt ligt dit probleem gewoonlijk bij de alternator, deze spanningsregelaar is ofwel ingebouwd in deze,
ofwel demonteerbaar met twee schroefjes,
grtz marc

kazan 0

14 jaar

Zo we zijn er uit was een fout in de zekeringskast. de terug koppeling naar de dynamo zat hier ook op, dus hij dacht dat ie meer moest laden. pff wat een gezoek . maar bedankt voor het meedenken

mvgr

apalracer 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.