Mijn Carina E 1.8 Leanburn heeft een onrustige warme stationairloop (ong. 750-800 rpm). Wel loopt hij regelmatig, maar niet mooi rond. Injectors, compressie, kleppen en ontsteking zijn en staan goed volgens de dealer. Het benzinefilter, luchtfilter en de bougiekabels met de rotor/ verdelerkap zijn onlangs vervangen, evenals de D-riem. Het benzineverbruik is gemiddeld rond 1:13+, het olieverbruik is nihil. Kilometerstand is 100000 km. De wagen rijdt verder prima, ook met caravan door de Ardennen! Volgens de dealer hoort de onrustige loop bij de leanburnmotor..., ziet men of ik misschien iets over het hoofd?
Geplaatst door Michel3 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
geertsje (0) PRO, 16 jaar geleden
zet de bougies maar op min 1.6 mm en hij loopt een stuk rustiger.
De injectoren geven nog wel is een probleem . advies reinigen met reinigingsvloeistof of eventjes schone remolie laten proeven via het brandstoffilter. De groeten
primera p11 (0), 16 jaar geleden
De bougies afstellen op 1.6 mm!.
Ik denk dat tie daar niet beter van gaat lopen, zal wel 0.6 mm zijn.
Gasklephuis al eens laten reinigen?.
geertsje (0) PRO, 16 jaar geleden
Omdat dit een arm mengsel motor is wil de ontbranding van het mengsel nog wel eens problemen opleveren .Nood oplossing bougie ruim zetten om zo de spanning te verhogen en beter te laten ontbranden
sytze (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=geertsje]Omdat dit een arm mengsel motor is wil de ontbranding van het mengsel nog wel eens problemen opleveren .Nood oplossing bougie ruim zetten om zo de spanning te verhogen en beter te laten ontbranden[/quote]
Het ruimer zetten van de bougie heeft een slechtere verbranding tot gevolg en niet een betere! Iedere techneut weet dat je bv een gasauto die ook een schraler mengsel heeft, de bougies krapper zet en niet groter. Je verhoogt welliswaar de spanning bij een grotere electrode afstand maar het laten overspringen van de vonk zal veel meer problemen opleveren en dat levert per saldo weer een langzamere ontbranding op. Vaak zijn de bougiekabels evenmin berekend op een te hoge weerstand aan het eind van de kabel, zodat de vonk eerder ergens zal overslaan voordat ie zijn eindstation uberhaupt bereikt heeft.
Sytze
Michel3 (0), 16 jaar geleden
Het gasklephuis is ook al eens schoongemaakt (15000 km geleden) en er zitten nieuwe bougies in. Daarnaast heeft de wagen recentelijk enkele tochten van 500 km met stevig doorrijden achter de rug. De uitlaat is nauwelijks beroet, dus ik vermoed dat de verbranding toch wel goed en schoon zal zijn. Maar ik zal toch nog eens een portie injectorcleaner toevoegen.