Toyota AYGO: Schokkende motor

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Hoi allemaal,

Ik heb een beetje pech met mn Aygo.
Vorige probleem is opgelost, nu weer een nieuwe.

De motor van mn Aygo schokt een beetje en slaat ook af en toe af. Het motorstroingslampje brandt ook (maar gaat ook af en toe weer uit).
Bij de garage geweest en eerst was het de nokkenas sensor (deze heb ik vervangen) en hierbij werd gezegd dat de gasklep ook vies was en dit ook een oorzaak kan zijn.
Na het vervangen van de nokkenas sensor bleef het schokkerige en ook het lampje bleef regelmatig branden.
Weer een afspraak gemaakt om de gasklep te reinigen. Dit is nu ook gebeurd maar werd erbij gezegd dat als het weer terugkomt, het waarschijnlijk te maken heeft met de distributieketting. De melding bleef hetzelfde >> nokkenas sensor. Deze hebben ze weer reset.

Guess what? Het lampje brandt weer en de motor schokt nog steeds.
Ik wil best nog een reparatie ronde ingaan maar moet nu toch echt opgelost worden.

Hebben jullie enig idee? Ik kan best snappen dat het lastig is, maar de garage heeft de kennis en nu lijkt het een beetje veel op trial and error en dan lijkt het op een blanco checque die ik elke keer teken.

Als ik problemen op mijn werk zo oplos heb ik een probleem, maar in garage wereld is dit normaal?

Alvast heel erg bedankt voor de feedback.

noob123

Geplaatst door noob123 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Aygo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Weet je de exacte fouttekst en/of het nummer van de foutcode die is uitgelezen?

Is de bedrading van de betrokken sensor ook gecontroleerd?

noob123 (0), 5 jaar geleden

[quote=oldford]Weet je de exacte fouttekst en/of het nummer van de foutcode die is uitgelezen?

Is de bedrading van de betrokken sensor ook gecontroleerd?[/quote]

Ik ga het vragen. Kan het zijn dat ze het niet genoteerd hebben en dus niet precies weten? Of moeten ze het altijd weten?

kaleido 1 (1445) PRO, 5 jaar geleden

Een beetje monteur schrijft op zijn werkopdracht wat hij heeft geconstateerd , zou dus te achterhalen moeten zijn , anders opnieuw uitlezen.

noob123 (0), 5 jaar geleden

Ik heb de vraag bij ze neergelegd. Kijken wat de reactie is.

noob123 (0), 5 jaar geleden

Hoi,

Volgens de garage de volgende melding:
Nokkenaspositiesensor, timing verkeerd.

Met als extra opmerking van hun:
Het heeft te maken met een geleider van de ketting die aan het wegslijten is.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Klink aannemelijk.

Splitpen (0), 5 jaar geleden

Hallo.
Heb je oliepeil gecontroleerd ?
Als peil te laag is kan de nokkenasversteller
te weinig olie krijgen waardoor nokkenas stand
onjuist is en foutcode geeft.

noob123 (0), 5 jaar geleden

[quote=Splitpen]Hallo.
Heb je oliepeil gecontroleerd ?
Als peil te laag is kan de nokkenasversteller
te weinig olie krijgen waardoor nokkenas stand
onjuist is en foutcode geeft.[/quote]

Ik zal eens naar het oliepeil kijken, maar klopt het dat de motor dan kan schokken (zowel bij stilstand als tijdens het schakelen kan het voorkomen)? En af en toe slaat de motor af ( gelukkig kan ik wel gelijk weer starten)?

noob123 (0), 5 jaar geleden

Is de bedrading van de betrokken sensor ook gecontroleerd

Wordt gezegd van wel. Kan ik zelf dubbelcheck doen? Of kan ik daar niet zomaar bij?

check

Beste antwoord, geplaatst door noob123 (0), 5 jaar geleden

Garage heeft me een offerte voor de reparatie gestuurd. Bijna €700.

Daar schrik ik nogal van na al reparaties voor 200-300.

Wat is wijsheid? Ik heb geen garantie dat het de oplossing is maar ben wel na de reparatie bijna eenderde kwijt van wat de auto nog waard is.

noob123 (0), 5 jaar geleden

Sluiten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Aygo of stel zelf een nieuwe vraag.