De Starlet van mijn vrouw had een gebroken distributie riem
Klep krom en klepstoter gebroken. Alles gerepareerd,en alles opnieuw afgesteld. Loopt niet zo lekker meer. Vooral halfgas houd hij wat in en stottert hij wat.
De motor stond wat mager, maar bijstellen hielp niet.
Nieuwe luchtfilter en nieuwe bougies ook niet.
De contactpunten zijn nog niet vervangen.
Volgens de stoboscoop staat de ontsteking goed.
De auto heeft 160.000 gelopen, moet je dan de voorontsteking anders instellen dan de fabriekswaarde?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens naar de roter gaan kijken die op de nokkenas zit, anders toch misschien niet "goed" op tijd???
Je zou haast zeggen ontstekingtijdstip op hoeveel heb je dit gezet??
voorontsteking 5 graden, rotorkap ziet er vrij normaal uit, waar zou ik op moeten letten?
18 jaar
Ik zou controleren of de rotor rond gaat met starten en of dr geen speling op de rotor zit.
Hij rijdt wel, ik rij er momenteel elke dag in.
Maar hij start en rijd niet echt lekker als voorheen.
Ik ben eerst van plan de contact punten te vervangen en dan is met het ontstekingstijdstip te spelen stap voor stap, beetje voor beetje.
Ik heb echter voorlopig geen tijd, het moet overdag gebeuren omdat de garage vol staat met fietsen en andere zaken.
18 jaar
Als je het tijdstip niet goed heb staan hou de motor in, hij trekt niet lekker ed meestal start hij wel redelijk normaal.
De contactpuntjes kan je altijd even controleren of deze erg versleten zijn, of dat het nokje erg versleten is.
Zie andere toppic, volgens mij moet je 10graden voor ontsteking hebben...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar