Hallo,
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een starlet uit 1989 met een 2e motor met kat.
De motor heeft een carburateur met een grote buis in het midden.
De motor houd vreselijk in tijdens rijden,schokt erg lijkt en wil niet stationair lopen.koud wel.Ik heb de carb gereinigd ,alle slangen gecheckd spruitstukpakking vervangen.de toyota dealer vertelde mij dat dit soort carburateurs veel problemen geven en het beter is om te vervangen.(1000 euro!)Wie weet een oplossing en evt een carb die er wel op pas maar dan niet dit type.of wat het probleem is van deze carburateurs. alvast bedankt! gr.pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien raar idee maar er bestaat een toyota starlett club in nederland ... misschien dat die ruildingen hebben... inderdaad veel voorkoment probleem, Geeft te weinig brandstof...met (automatiscje) Choke gaat het wel maar zodra hij warm word slaat ie af of erg schokken en inhouden.
op de sloop kost die carburateur vast geen 1000 euro!
Hoi Pascal,
Kijk eens naar je stationair sproeier, die willen wel eens kapot gaan. Die 2E carburateurs geven inderdaad vaak problemen, en ze zuipen ook pittig. de 1E is toch beter. Heeft die van jou nog contactpuntjes? zoja, kijk er even naar(in de verdeel kap).
misschien moet je het CO-percentage veranderen, wil ook wel eens helpen. dat zit achter/onder. Heb je eigenlijk een speciaal sleuteltje voor nodig, maar met een kleine vitting schroevendraaier lukt het ook wel als je handig bent. Hele kleine slagen per keer, en onthouden hoe het stond! Er moet een oorzaak voor zijn. Vervangen kan altijd nog.
Als je er niet uitkomt kun je naar Leen gaan van Autoservice Lutjewinkel(in lutjewinkel NH), hij is echt de expert op dat gebied.
Beste allemaal ,bedankt voor jullie reacties!
Co heb ik al afgesteld,heb geen contactpunten.rare is hij liep perfect .ik had nl motor revisie gedaan ivm olieverbruik en teveel kool tussen zuiger/kop en klep.Daarna dus motor afgesteld,proefrit gemaakt .liep als een trein,uitgezet na 2 uur gestart weggereden en na ong 100 mtr plotseling niet meer stationair lopen en inhouden.daarvoor hield hij af en toe ook in en schokkend rijden. past er een carb op van een 1e motor?
18 jaar
dus alles op een rijtje
1. motor hield af en toe in en schokkend rijden
2. grote beurt gedaan3
3. last van kool gekreegen met als gevolg kool tussen kleppen
4. Kleppen opnieuw ingeschuurd,klepseals vervangen koppakking verv ,thermostaat verv,spruitstukpakkingen verv,zuigerveren verv,drijfstanglagers verv kleppen gesteld.
5. proefrit ,afgesteld,proefrit- auto perfect!
6. Na 2 uur auto gestart ,100 mtr perfect en daarna niet meer stationair en vreselijk inhouden....
18 jaar
hallo,
ik heb bij een starlet 2e automaat met carburateur,de koppaking vervangen alle vacuum slangen zitten goed aangesloten.maar de auto wil niet starten?de ontsteking werkt wel,brandstofpomp ook,distibutieriem licht op tijd wat kan het zijn?
b.v.d Maas
14 jaar
Dit is eigenlijk een oud topic !!!
MAAR Je bedoeld de motor wil niet aanslaan !!!
Je bent er zeker van dat de distributie op tijd staat ?
Beneden op 0 boven moet de center uitkomen in het gat met 2e markering .
Bougie kabels niet verkeerd geplaatst ? kan haast niet maar toch .
En tot slot er zit een soleniod op de carburateur werkt deze? (draadje/stekker aangesloten ?)
Deze sluit de brandstof af bij uitzetten van het contact .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar