Hallo allemaal, mijn starlet 1.3 12v, 2e motor uit 1986 heeft het volgende: Duurt lang voordat de motor warm wordt, thermostaat is al vervangen,was inderdaad gebroken, is sindsdien wel iets verbeterd maar na 12 kilometer is de naald tussen een kwart en een half. De motor loopt veels te hoog stationair, dit terwijl de stelschroef van het stationair niet eens tegen het gasmechaniek aankomt. Het brandstofverbruik ligt op 1 op 8, wat natuurlijk niet echt leuk is met deze brandstofprijzen. Heeft de auto nu last van allemaal afzonderlijke problemen, of is alles terug te leiden naar 1 ding ?? ALvast bedankt voor jullie reakties.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is neem ik aan gewoon een caburateur type? De naald tussen een kwart en een helft is goed, en bij deze typen duurt het wat langer voor dat het warm wordt de mijne wel in ieder geval! als de motor op bedrijfstemp is kan je de stelschroef is een soort rond draaischijfje van te grote een dubbeltje en deze is geel die moet je iets terug draaien zit achter de caburateur aan de rechter kant! deze moet je links om draaien tegen de klok meen ik! succes verder
Kijk even of de stationair-stelschroef tegen de aanslag komt als de motor op bedrijfstemperatuur is. Zo niet, dan blijft de choke hangen. Kan een vacuûm probleem zijn, of de motor komt niet goed op temperatuur (verkeerde thermostaat?) Kijk even of hij een elektronisch geregelde choke heeft. Want dan kan de zender ook defekt zijn. Is ie wel goed ontlucht? Een luchtbel kan ook de oorzaak zijn. En ze staan ook niet echt bekend om hun zuinige verbruik hoor. Met koude start lopen ze vanaf fabriek al bijna te verzuipen. Dus als je veel korte stukjes rijdt is het verbruik niet zo gek...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar